Az egészséges emésztés 10 pontja

Nem lehet elégszer elmondani! Az emésztés olyan, akár az óramű. Tökéletes, de ha valami galiba történik, akkor az egész rendszer borulhat. Mi kell az egészséges emésztéshez? 10 pont, könnyen érthető, tartható. Nyomtasd ki és tedd el!

1. Egyen gyakrabban kisebb mennyiséget, de az elfogyasztott étel energiatartalma ne legyen több! Étkezzen naponta lehetőleg ötször a 2-3 helyett!

2. Fogyasszon kellő mennyiségű rostot: egyen mind az öt étkezéshez zöldséget vagy gyümölcsöt, valamint több teljes őrlésű lisztet tartalmazó, vagy hüvelyesekből készített ételt!

3. Egyen több halat: lehetőleg hetente három - ötször fogyasszon halat!

4. Fogyasszon kevesebb zsírt, zsírban és olajban sütött ételeket!

5. Egyen (minden nap) fermentált tejtermékeket, különösen olyan probiotikus termékeket, amelyek emésztőrendszerre kifejtett jótékony hatása bizonyított!

6. Lehetőleg kevésbé zsíros húsokat válasszon, mint például csirkét (bőr nélkül), pulykát, nyulat, esetleg sovány marha-, sertés-, vagy bárányhúst!

7. Igyon több folyadékot, legalább 2 litert naponta, és fogyasszon kevesebb koffeintartalmú, alkoholos és cukrozott italt!

8. Étkezzen nyugodt körülmények között, és lassan, alaposan rágjon meg minden falatot!

9. Mozogjon rendszeresen, és lehetőleg mellőzze a dohányzást!

10. Törekedjen az ideális testsúly kialakítására és megtartására, a túlsúllyal élőknél gyakrabban fordul elő emésztőrendszeri panasz!