HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-07-24
Címlap / Ezotéria / Hogyan bocsássunk meg? 5+5 tipp a lelki sértettség sikeres elengedéséhez

Hogyan bocsássunk meg? 5+5 tipp a lelki sértettség sikeres elengedéséhez

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-07-24

Életünk során számtalanszor kerülhetünk olyan helyzetbe, melynek során fájdalmat okozunk másoknak, vagy épp mások követnek el sérelmet a kárunkra - sokszor minden szándék nélkül. Ilyenkor hajlamosak vagyunk megtorolni a nekünk okozott fájdalmat, vagy elszenvedni a bosszút, esetleg az elutasítás közönyét a sértett fél részéről. Jóvátenni a kárt legtöbbször valóban nem lehet, a sérelemmel járó lelki teher azonban letehető, ha megtanuljuk gyakorolni a valódi megbocsátást.  

 

Nem feltétlen kell ahhoz negatív attitűd, hogy fájdalmat okozzunk valakinek. Olykor észrevétlenül bántunk meg másokat a szavainkkal, tetteinkkel, mely fakadhat puszta figyelmetlenségből, türelmetlenségből, vagy az empátia hiányából. Mindezt legtöbbször nem akarattal tesszük, ahogyan bennünk sem kész akarva keltenek negatív érzéseket mások az aktuálisan helytelen viselkedésükkel.

Elég egy átgondolatlan megjegyzés, egy rosszul megfogalmazott kérdés, vagy egy udvarias gesztus elmaradása ahhoz, hogy megbántsanak, vagy épp mi bántsunk meg másokat.
Sokféle minőségű és mélységű sérelem létezik. Mindegyikben közös azonban, hogy a megbocsátás révén letehető a velük járó lelki teher.

Mi az, amit érdemes kerülnie annak, aki a megbocsátást szeretné gyakorolni?

1. Homokba dugni a fejét, és úgy tenni, mintha semmi sem történt volna.
2. Érzelmileg közömbössé válni a történtekkel, vagy a másik személlyel szemben.
3. A történtek miatt szélsőségesen negatív színben látni a másikat.
4. A történtek miatt bosszút állni a másikon.
5. A történtek ellenére mindenáron megmenteni az adott emberi kapcsolatot, vagy épp ellenkezőleg: helyettesíteni azt valami (pl. alkohol, drog, káros szenvedély, romboló hatású pótcselekvés), vagy valaki mással.


  
Mi az, ami segítheti a megbocsátást?

1. A történtek felidézése.
2. A helyzettel, vagy a másik viselkedésével való nyílt szembenézés.
3. A történtek kapcsán megélt érzések kimondása, megélése.
4. A helyzetnek, vagy a másik fél viselkedésének hátterében álló okok megértése.
5. A megfelelő következtetések levonása.

Gandhi szerint a gyengék nem tudnak megbocsátani, mert az csak az erősek tulajdonsága. S valóban, a szeretetből fakadó megbocsátáshoz erő kell.
Nem könnyű lemondani a haragról, és a bosszúvágyról, letenni a sérelmet, és elengedni azt, ami történt, hiszen a sérelem is része az életünknek. Hozzánk tartozik. Sokszor úgy tűnik, erőt ad a folytatáshoz, a küzdéshez. Fontos azonban felismerni, hogy hosszú távon a saját lelkünket mérgezzük ezekkel a negatív érzésekkel.

Az az ember, aki képes a feltétel nélküli megbocsátásra, vagyis a teljes megbocsátásra, sokkal kiegyensúlyozottabb és boldogabb, mint azok, akik cipelik magukkal ezt a terhet.
Nem elég azonban a puszta elhatározás. A döntés önmagában még nem oldja fel a megbántottság érzését. Ahogyan a felejtés, a felmentés, a mentegetés, és a megbékélés sem. Az idő múlása, és a történtek más szempontból való végiggondolása azonban sokat segíthetnek a negatív érzések feloldásában, és a sértettség elengedésében.



 
 
[14133]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


titkosrandi fej

éves
 
fotó




Tagok: Túl az 1 millión, Fotóval: 331.689


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 


 

ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot


x