Vendégváró: Egészséges ropogtatnivalók - fitt és finom...
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Vendégváró: Egészséges ropogtatnivalók - fitt és finom desszerttippek Adventre

Vendégváró: Egészséges ropogtatnivalók - fitt és finom desszerttippek Adventre

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-02-27

A karácsony a készülődés és a mindennapi lótás-futás arra alkalmas, hogy ne főzz semmit, viszont sok nassolnivalót rágcsálj. Ahhoz, hogy ettől ne legyen lelkiismeret-furdalásod, némi egészséges és finom ropogtatnivaló kell, sós és édes fajtából egyaránt. 


Rendezvénynaptár
Pörkölt és sózott olajos magvak
Mogyoró, kesudió, napraforgóbél. Otthon is meg lehet pörkölni teflon serpenyőben. Sok bennük a kalcium, és a növényi fehérje, ami főleg vegetáriánusoknak javasolt fehérje pótlására szolgáló étek. Magas telítetlen zsírsav tartalma miatt a koleszterinszint csökkentésében és az érelmeszesedés kialakulásának megelőzésében jelentős szerepet töltenek be. Továbbá telítetlen zsírsavak létfontosságú építőkövei a sejtmembránoknak, valamint belőlük képződnek a prosztaglandinok, melyek hormonhatású molekulák. A többszörösen telítetlen zsírsavakat szervezetünk nem képes szintetizálni, ezek tehát esszenciális tápanyagok. E zsírsavak képesek arra, hogy az LDL (rossz koleszterin) szintet csökkentsék.



Dió a kézenfekvő egészség

Magyarországon nagyon kedvelt és könnyen aránylag olcsón elérhető olajos mag, melynek jótékony hatásait vétek nem kihasználni. Az összes előbb említett értékes tulajdonsággal rendelkezik. Édes nassolnivalónak házilag úgy lehet elkészíteni, ha nagyobb darabokra vágva beteszed egy serpenyőbe, meglocsolod kevés olajjal és mézzel, majd szórhatsz rá ízlés szerint őrölt fahéjat, szegfűszeget és közepes lángon pirítsd meg addig, amíg az illatokat intenzíven nem érzed, ez kb. 10 perc ekkor lehúzod a lángról és kiöntve egy mély tálkába hagyod kihűlni. Isteni eledel.

HarmoNet tipp: Gesztenyés menü >>

Gyümölcsök

Ha vegyes gyümölcstál mellé csokiöntetet, juharszirupot, vagy akácmézet tálalsz remek tápláló finomság kerül asztalodra. Ami mind e mellett friss és egészséges desszert. Gyerekeknek kis hajót, lehet készíteni banánból, vagy tányérra karikázva, arcot formálni a gyümölcsökből. Így biztos, hogy ők is szívesen elfogyasztják ezt a játékos vitaminbombát. És nem utolsó sorban ha karácsonykor ilyet tálalsz családos vendégeid számára biztos nyerő leszel.



Zöldségek

Sárgarépa, káposzta, zeller, karalábé, uborka, paprika. Mit lehet ezekből készíteni gyorsan? Nyersen vágd fel hosszú csíkokra vagy vékony karikákra. Kellemesen ropogósak és ízletes ínycsiklandozó falatokat varázsolhatsz belőlük némi szósszal, amikbe garantáltan mindenki szívesen mártogatja majd az egészséges zöldség falatokat.

HarmoNet tipp: Adveni naptár a papának - huncut meglepetések Nagyoknak! (+18) >>

Álljon itt egy-két szósz ötlet:

Kapros szósz: tejföl + apróra vágott kapor
Fokhagymás mártogatós: tejföl + fokhagyma összetörve+só
Tormás finomság: reszelt torma + tejföl + só + bors
Olaszos bazsalikomos: olíva olaj, összetört paradicsom, só, friss bazsalikom apróra vágva (ha nincs megteszi a szárított is) és egy gerezd fokhagyma reszelve, vagy összenyomva.

E.M.



 
 
[ 6433 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x