Hatékony zsírégetés vízben, könnyedén: aquafitnesz
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Hatékony zsírégetés vízben, könnyedén: aquafitnesz

Hatékony zsírégetés vízben, könnyedén: aquafitnesz

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-03-03

A ma már hazánkban is nagy népszerűségnek örvendő aquafitnesz legnagyobb előnye, hogy korra, nemre és egészségi állapotra való tekintet nélkül bárki űzheti: egyaránt ajánlható a rendszeresen sportolóknak, a kezdőknek, az idősebb korosztálynak, a túlsúllyal küzdőknek, de az ízületi problémákban szenvedőknek is, sőt, még azoknak is, akik nem tudnak úszni. 


Rendezvénynaptár
Aquafitnesz-történelem
A mozgásforma az Amerikai Egyesült Államokban alakult ki és mintegy 25 évvel ezelőtt indult hódító útjára. A stílszerűen Glenn McWaters névre hallgató amerikai katona, tengerészgyalogsági edző fejlesztette ki. Vietnamban súlyos lábsérülést szerzett, így kétséges volt, hogy valaha is képes lesz újra futni, ezért kidolgozott magának egy rehabilitációs programot. Szivacsos anyagból készített egy mellényt és ebben tartott vízi futóedzést saját medencéjében.

A továbbfejlesztett vízitornát sérülések utáni rehabilitációs programokban, egyfajta gyógytornaként kezdték alkalmazni, mivel a vízi edzés nem terheli az ízületeket, mégis roppant hatékony. Lassacskán a sportolók körében is elterjedt felkészülési edzésként, majd elérhetővé vált bárki számára, aki könnyedebb mozgásformára vágyott. 

Miért jó vízben mozogni?
Az aquafitnesz a víz sűrűségét és felhajtóerejét használja ki (kb. nyolcszázszor sűrűbb, mint a levegő): a vízben végzett gyakorlatok egyszerre sokkal hatékonyabbak és kíméletesebbek a szárazföldi sportokhoz (pl. futás, aerobik) viszonyítva.

A vízben az emberi test testsúlyának mintegy 3,6 %-át nyomja, vagyis a szervezet ilyenkor szinte súlytalan, ezért a vízben végzett mozgás kilazítja a gerinc és a vállöv bemerevedett izmait, csökkenti a test izomfeszültségét és kíméli az ízületeket.


Az aquafitneszt lehet mélyvízben és sekély vízben (100- 140 cm) is végezni. Bárki számára könnyen elsajátítható, mégis rendkívül hatásos edzésforma, gyermekek, idősek, középkorúak is végezhetik. 

HarmoNet tipp: Neked milyen állapotban van a gerinced? - Gerinctréning teszttel! >>

Kiknek hasznos az aquafitnesz?
  • A speciális eszközökkel az úszni nem tudók is elvégezhetik a gyakorlatokat és közben úszni is megtanulhatnak.
  • Az ízületi bántalmakban szenvedők ízületeik megterhelése nélkül végezhetnek intenzív mozgást.
  • Az idősebbek, akik esetleg más egészségi problémákkal is küszködnek, vagy nehezebben mozognak, túlzott terhelés nélkül tarthatják magukat jó kondícióban.
  • A túlsúlyos, nehezen mozgó emberek is képesek elvégezni a gyakorlatokat a víz felhajtóerejét kihasználva.
  • A regenerálódás elősegítésére azoknak, akik hosszú ideig voltak fekvőbetegek (például csonttörések után). Az aquafitnesz gyakorlatai elősegítik a sérülések utáni gyors felépülést.
  • Valamilyen sportágat újrakezdőknek erősítésként, rendszeresen sportolóknak és táncosoknak kiegészítésként.
  • Akiknek gerincferdülésük, tartásproblémáik vagy rendszeres hátfájdalmaik vannak.

Az aquafitnesz áldásos hatásai
  • Kiváló mozgásforma ahhoz, hogy formában tartsd az alakod, mert minden izomcsoportot alaposan megmozgat.
  • A vízben végzett mozgás rugalmassá teszi az izomzatot és a bőrt, javítja az anyagcsere- és keringési zavarokat.
  • Fejleszti az állóképességet és javítja a tartást, mivel a törzs helyes testtartásért felelős izmait egyszerre erősíti (nagy farizom, egyenes hasizom, gerincfeszítő izom).
  • Kitűnő hatású a gerinc- és az ízületi problémák esetén.
  • Kiváló regeneráló hatású, hatékonyan alkalmazható sérülések, hosszas fekvőbetegség vagy legyengült állapotok utáni rehabilitáció céljára.
 

Az aquafitnesz kellékei

Ma már számos speciális sporteszköz is rendelkezésére áll azoknak, akik ezt a mozgásformát választják: a Glenn McWaters által megálmodott klasszikus víziöv mellett a csúszásgátló aquafitness-cipő és -kesztyű, vízisúlyzók, víz alatti step-pad, "vízinudli". A víziöv folyamatosan fenntartja az embert a vízben, egyenesen tartja a törzset, ezáltal a törzs, a hát és a gerinc izmaira egyenletes terhelés hárul. Csak a víziöv segítségével rengeteg gyakorlat végezhető el, de a többi eszközzel kombinálva speciális, egyes izomcsoportokat megmozgató gyakorlatokat is végezhetünk.

HarmoNet tipp: Vízben izzadva, kenguruként ugrálva - divatsportok a formás fenékért! >>

A poliuretán habból készül vízisúlyzók a szárazföldön pihekönnyűek, de a víz alatt mozgatásuk a súrlódási ellenállás következtében jóval nehezebbé válik,
így a vízi súlyzókkal végzett gyakorlatok egyenértékűek a szárazföldön 2-5 kg-os nehéz súlyzók használatával.

A "vízinudli" egy másfél-két méteres szivacsrúd, amellyel a víz fölött végzett gyakorlatokat megnehezíthetjük, végezhetünk vele erősítő és nyújtó gyakorlatokat is és segítségével megtanulható az úszás helyes lábtechnikája is. 

Kolontár Elvira



 
 
[ 8182 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
x