12 aranyszabály, hogy lefaragd a zsírpárnákat

Csak fogadkoztál, vagy tényleg el akarod tüntetni a hájat? Mi az, amit mindenképpen be kell tartani a fogyókúra sikeréért? És mit száműzz végleg a hűtődből?

Tapasztalataim szerint a leggyakoribb újévi fogadalmak közé tartozik „az idén lefogyok, fogyok…” kijelentés. Ehhez szeretnék most segítséget nyújtani.

A legfontosabb tanácsok, amiket be kell tartani a siker érdekében:

1. Minimum 3 alkalommal étkezzünk egy nap: vagyis reggelizzünk, ebédeljünk és vacsorázzunk. Az ideális az 5 étkezés, vagyis a 3 fő étkezést tízórai és uzsonna egészíti ki.
2. Az étkezések minőségére, illetve a kalória mennyiségére kell odafigyelni.

Amiket kerülni kell:

1. Kerüljük a sót!
2. Kerüljük a túlfinomított szénhidrátokat, cukrokat!
3. Kerüljük a hagyományos köreteket!
4. Kerüljük a hús-, ill. tejipari hulladékot! Ezek elsősorban a darált, kenhető termékek.
5. Kerüljük a dobozos, üveges ivóleveket!

Ami ajánlott:

1. Táplálkozzunk rostban gazdagon, fogyasszunk sok zöldséget, salátát!
2. Kenyérféleséget kizárólag reggelire együnk, és figyeljen arra, hogy ez lehetőleg barna, teljes kiőrlésű legyen.
3. Húsfélék közül válasszuk a szárnyasokat és a halat!
4. Igyunk sok folyadékot, vizet, gyógyteát, frissen facsart gyümölcsleveleket. Az ajánlott folyadékmennyiség súlyfüggő, tehát 10 kg-ként 4 dl a napi adag (pl. egy 70 kg embernek kb. 2,8 l a folyadékigénye).
5. A gyümölcsöt válasszuk el az étkezésektől, elsősorban tízóraira és uzsonnára fogyasszuk. Vacsora alkalmával kerülendő!

[kapcsolodo_cikkek]