Nincs időd? Fitness az autóban

Akár az autódban egy piros lámpánál várakozva is csinálhatod ezeket a gyakorlatokat, de a buszra várva -sőt azon is- átmozgathatod magad percek alatt. Kellemesen felfrissítenek, és oldják a stresszt.

Gyors felfrissülés, villámgyakorlatok
Friss levegőszívás a nyitott ablaknál (ha épp nem egy dugó közepén ácsorogsz), jó mélyen szívd be a levegőt, és teljesen fújd azt ki tüdődből.
Lassú fej oldalradöntések, körzések, előre – hátra döntések (csak óvatosan, lassan).
Egy és páros váll felhúzások.
Vállbehúzás előre és hátra, hátgörbítés és homorítás.
Vállkörzések előre – hátra.
Karokat a fej fölé összekulcsolva emeld, és jól nyújtózkodj meg az ég felé, közben mellkasodat nyomd előre, hátadat homorítsd.
Csuklókörzések.
Karhajlítások – nyújtások.
Nyak alatti és melletti rész önmasszírozással, halánték, homlok, orrtő, szemöldök közötti rész masszírozása, és a térd alatti pont nyomása, masszírozása folyamatosan..
Egy kis talpmasszázzsal, talpnyomogatással is frissítő eredményt tudunk elérni hamar.
Csípő körzések.
Mély guggolások.
Lábujjhegyre állások.
Lábfej körzések, pipálás – spiccelés.

És ha már hazaérkeztél…
Ha egész nap álltál, vagy csak nagyon sok volt már az aznapi teendőd és kimerülten érsz haza, akkor javaslom a következőket:

Hanyattfekvésből menj fel gyertyába! Ha ez nehéz, helyezkedj el úgy, hogy a lábad jóval magasabban legyen, mint a fejed és a szíved, hogy a véráramlást kicsit felpezsdítse. Ezáltal, nemcsak felfrissülsz, de még a másnapod is könnyebben fog kezdődni.

Tanácsos még a fejen / kézenállás is annak, aki tudja csinálni.( Figyelem! Magas vérnyomásban szenvedőknek nem ajánlottak! Ők csinálhatják a fentieket és a következőket! )

HarmoNet-tipp: Így kezeld a munkahelyi stresszt! >>

Hogy alvásod a legpihentetőbb legyen, és reggel kellemesen ébredhess
Próbálj meg elaludni hanyattfekvésben, úgy, hogy a testedben nincsen töréspont. Így a vér szabadon tud áramolni benned anélkül, hogy akadályokba ütközhetne.

Ezt úgy tudod elérni, ha teljes nyújtott testtel, egyenes háttal fekszel le, végtagjaid, lábaid és karjaid mind nyújtva vannak. Karjaid tested mellet, kézfejed a szíved alatt, lábaidat kinyújtod, lábfejek enyhén oldalra dőlhetnek. Orrod felfelé néz az ég felé, nyakadat ne fordítsd el!

Ha ez nem megy így hanyattfekvésben, próbáld meg hason ugyanígy, csak akkor a fejedet el kell majd fordítanod.

Ha a napod bármely szakában egy kis pihenésre, teljes feltöltődésre vágynál, csak heveredj le akár a földön valahol, tiszta helyen, ahol lehetőséged van (az íróasztalod is jó hely), és pihenj így 10 percet. Meglásd, a hatás nem marad el!

Mindenkinek kellemes regenerálódást és felfrissülést kívánok!

Zsemlye Zsanette, személyi edző-rekreátor >>
Kapcsolódó fórum a HarmoNeten >>