Főzve, sütve, párolva - Kiváló főzési technikák az egészséges táplálkozásért

Melyik a legbiztosabb, hogy valóban egészségesen táplálkozz? A nyers vagy a főtt veszélyesebb? Főzési technikákról feketén-fehéren.

Az ételek előkészítése és elkészítési módja fontos szerepet játszik a kiegyensúlyozott és ízletes étrend kialakításában, amely elengedhetetlen az egészség megőrzéséhez. A megfelelő módszerek segítenek abban, hogy az élelmiszerek megőrizhessék vitamin- és nyomelemtartalmukat. Az elkészítési mód megválasztása azért is jelentős, mert ettől nagy mértékben függ az étel tápértéke, az elkészült étel íze, zamata.
 

A párolás

HarmoNet tipp: Lekvárok cukor nélkül >>

 A sütés során 

A Tefal táplálkozástudományi szakemberekkel együttműködésben folytatott egy évtizedes kutatási tevékenységet követően új és egyedülálló lehetőségeket mutatott be, amelyek segítésével egészséges és finom fogásokat készíthetünk. A technológiák kifejlesztésénél a fő cél az volt, hogy csökkentsék a zsírbevitel százalékos arányát, valamint, hogy az ételek a lehető legnagyobb mértékben őrizzék meg a táplálkozás szempontjából fontos jellemzőiket.
 
Összességében elmondható, hogy mind a párolás, mind a főzés és sütés egészséges élelmiszert állíthat elő. Fontos a hőfok tisztázása, a sütésnél pedig az égés, odapörkölődés elkerülése, ami egyébként sajnos kedvez a rákos elváltozásoknak szervezetünkben. A hő pedig sajnos már önagában baj az élemiszerek számára. A legjobb, ha a nyersen fogyasztható élelmiszereket természetes formájukban vesszük magunkhoz!

HarmoNet tipp:
Nagyi konyhája segít eligazodni! >>