Savas és lúgosító ételek listája - Nyomtasd ki, így bármikor követheted!

Az elsavasodás pszichés hatásoktól is lehet, mégis a leggyakrabban étkezésünk a hibás, ha túlságosan elsavasodik a szervezetünk. Mi az, amitől elsavasodunk és mi az, ami kellemesen és kíméletesen lúgosít? Lista Neked!

Olyan ételeket kell fogyasztani rendszeresen, amely kálium, kalcium, magnézium és nátrium ásványi anyagokat tartalmaz lehetőleg szerves formában. Ezek az anyagok vizes oldatban lúgos kémhatást mutatnak, és emiatt képesek semlegesíteni a savas kémhatású emésztés-végtermékeket. 
A szervezet egyensúlya úgy tartható fenn, ha mértékkel fogyasztjuk a savasító, és bőven a lúgosító ételeket.  
 
A legegyszerűbb módja a lúgosításnak a zöldségek, főként a zöld levelek rendszeres fogyasztása. Az alábbi listában Lénárt Gitta saját tapasztalatai mellett, Robert o. Young a pH Csoda című könyvét használta.

A lúgosítás - téves elképzelésekkel ellentétben - nem azt jelenti, hogy a szervezetünket - mely alapvetően savas, át kéne alakítanunk lúgossá. Ettől betegek lennénk, nem ez a cél. Azt kell elérni, hogy a szervezetben az emésztés egyensúlyba kerüljön, és az emésztés-végrermék, magyarul a pisi és a kaki, minél kevesebb olyan anyagot tartalmazzon távozáskor, amit a szervezetnek inkább hasznosítania kellene. 
 
 

Fotó: Lénárt Gitta Zöld turmix 
 

Íme egy lista, hogy mely ételek lúgosítanak, és mely ételeket jobb kerülni, vagy kisebb adagokban fogyasztani: 

 

FONTOS! Meg kell jegyezni, hogy bár a gyümölcsök savasítanak, de magas rosttartalmuk, vitanim tartalmuk és enzimtartalmuk miatt ajánlott a fogyasztásuk.
 

Savasító ételek listája 

 
 
Húsok és húskészítmények 
 
Cukor és édesség
 
Tej és tojástermékek 
 
 
Gabonák és hüvelyesek és olajos magok
  
Gyümölcsök 
 
Italok 


 

Lúgosító ételek 

Zöldségek
 
Gabonák és hüvelyesek és olajos magok
 
Hidegen sajtolt olajok


Gyümölcsök 
[kapcsolodo_cikkek]