Nagyágyú reform nőci lennél? Fogyás fifikásan

A megfelelő otthoni étkezés titka, hogy legyenek könnyen elkészíthető ételek a tarsolyunkban.

Dr. David A. Kessler, korábban az Amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerengedélyezési Hivatal munkatársa, újabban azzal a kérdéssel foglalkozik, mi gátolja meg az amerikaiakat abban, hogy egészségesen táplálkozzanak. Úgy véli, a zsír, a só és a cukor iszonyatos túlkínálata kísért bennünket állandóan.
 
Új könyvében, melynek címe A túlevés vége, avagy a csillapíthatatlan amerikai étvágy megregulázása, haditervet nyújt a készételek csábereje ellen. Ennek legfontosabb eleme, hogy az ember előre megtervezi az étkezéseit.
 
"Ha előre tudjuk, mit fogunk enni, nem fogjuk állandóan korlátozva érezni magunkat, és a múló hangulatok nem tudnak annyira magukkal ragadni." – mondja Kessler.
 
Ez azonban igencsak nehéz, ha nincsenek a kezünkben a megfelelő eszközök, nevezetesen egészséges, könnyen elkészíthető ételekből álló repertoár, amelyek olyan alapvető összetevőkből állnak, mint a teljes kiőrlésű liszt, hüvelyesek, sovány fehérjék és zöldségek, illetve különféle fűszerek és fűszernövények ízesítőnek.

A táplálkozás megtervezésének alapja Kessler szerint az, hogy már előre felkészüljünk arra, mit is fogunk enni. Ez nem azt jelenti, hogy az ember nem lelheti örömét az étkezésekben; ellenkezőleg: nagyon is lehet értékelni a jól fűszerezett darált marhahúst tésztával elkészítve – ahelyett, hogy csupa zsír és só hamburger formájában fogyasztanánk el.
 
Vannak, akik félnek a főzéstől, attól tartanak, hogy amit otthon főznek, ízetlen lesz, de a gyakorlat során éppenséggel felfedezhetünk új technikákat és ízeket.

Medipress