Szúrás, dobogás, infarktus - A szív kapacitása

A világ vezető népbetegségei között első helyen a szív- és érrendszeri problémák állnak. Nézzük most a szívügyet. Kire jellemzőek ezek a panaszok? Mindenkire! Kicsire - nagyra, idősre - fiatalra, férfire - nőre, ülőmunkát végzőre - sportolóra. Igen, sajnos mára már mindenkire jellemzőek, állítsd meg!

Szívproblémák kialakulásának okai:
Mielőtt gyógyszeres kezelésbe kezdesz, először mérlegelj Magadban

Tedd fel a kérdést, hogy mi az amit rosszul csinálhatsz? A fentiek közül mi az, amin változtatnod kellene?
Mindenekelőtt csökkentsd a körülötted lévő stresszt, ne fogyassz alkoholt, ne dohányozz, és most jön a legfontosabb: étkezz egészségesen, sportolj rendszeresen. E két utóbbi kombinációjával hihetetlen csodálatos eredményeket tudsz elérni nagyon hamar.



Egészséges étkezés:
hozzásegít egy minőségibb, fitt, energikusabb életvitelhez. Kevesen tudják, de az étkezés, oroszlánrészben határozza meg a szíved működésének az állapotát. Nem mindegy, hogy teletömöd Magad zsírral csöpögtetett, tehát szalonnás kenyérrel, vagy olajos magvakat majszolsz. A mindennapos tartósítószerezett, agyoncukrozott – sózott élelmiszerek és üdítőitalok is szintén ludasak a szívügyekben.

Tehát itt sem győzöm Neked hangoztatni, kedves olvasóm, hogy ami a szívügyeket illeti is hasznosabb megfogadnod az oly jótanácsom, hogy: térj vissza a természetes és egészséges, egyszerű népi táplálkozáshoz!

HarmoNet tipp: Esélynövelés vérnyomáscsökkentéssel: Az életed múlhat rajta, ha hanyagolod! >>

Sport: számos jó tulajdonsága van!

Csökkenti a stresszt, segít a stresszel könnyebben megbirkózni, formában tart, jókedvre derít, növeli a szív tüdő kapacitását, sportolás közben boldogsághormonok szabadulnak fel a testben, ami biztosít számodra egy folyamatos, általános, jó közérzetet.


Fent olvashatod, hogy mind az inaktív és mind a túlzásba vitt sport is oka lehet, szívproblémád kialakulásának. Az sem jó ha egyáltalán nem sportolsz, nem erőlteted meg egy kicsit jobban Magad, de az sem jó ha túlhajszolod az állandó sportot, ide-oda futkorászás (értem ezt a ’mindig nagyon sok dolgom’ van típusú emberekre, akik képtelenek leállni, és néha egy kicsit levegőhöz is jutni). Mindebből következik, hogy a sportban is tarts mértéket. Néha végezz erősebb, máskor lazább edzéseket.

Zsemlye Zsanette
Képek: Piqs.de