Zöldséges bulgur

A bulur egy rendkívül egészséges gabona, ráadásul nagyon rövid idő alatt elkészíthető, és a rizzsel ellentétben nem tapad össze. A keleti konyhában nagyon népszerű. Finom, tápláló és olcsó. Fogyasztható magában vagy köretként. Egy próbát megér! Nem csak vegánoknak.

Hozzávalók:

15 dkg bulgur
1 nagy sárgarépa
2 paradicsom
1 kis cukkini
bioételízesítő
olaj
bors
1 nagy csokor petrezselyemzöld
 

 

 


Elkészítése:


A bulgurt egy tálba öntöm, szórok rá egy teáskanál ételízesítőt és felöntöm 4 dl forró vízzel, lefedem és hagyom 10-15 percet állni. 

A répát és a cukkinit addig megpucolom és vékonyra lereszelem. Kevés olajon megfuttatom őket, nem párolom nagyon puhára, inkább olyan roppanós maradjon. 

A kész bulgurhoz keverem, hozzáadom a kis kockára vágott paradicsomot, az apróra vágott petrezselyemzöldet. Összekeverem, ízesítem sóval és borssal.

Langyosan és hidegen is tálalható! Sovány hús mellé köretként is finom.

[kapcsolodo_cikkek]