Játéktippek gyerekeknek farsangra

5 aranyos játéktipp, amit óvodásokkal és kisiskolásokkal, alsósokkal játszhatunk a farsang idején, iskolában óvodában, vagy odahaza, a farasangi buliban.

Ez az 5 játék a farsangi ünnepekre való, óvodás, kisiskolás korosztálynak, de egy kis fantáziával felnőttesíthetjük is őket. 

1. Téltemető

Otthoni kerti gyerek bulik, esetén téltemetőt lehet rendezni a farsangi népszokásokból. Énekkel és tánccal, jelmezekbe beöltözve.
Készítsünk kiszebábut, amelyet el is égetünk az udvaron, mint a gonoszság, sötétség jelképét. Ezt készíthetjük öreg lepedőből, rongyokból. Fontos, hogy a gyerekekkel közsen készítve a bábut tisztázzuk velük, hogy a bábu mire készül, mert a gyerekt traumatizálhatja, ha az alkotását végül megsemmisítjük, ezért nagyon lényeges, hogy tudja, hogy a bábu a rosszat jelképezi.

Ehhez készíthetünk kézműves ezközzel maszkokat, felidézve a busójárást esetleg a velencei karnevált. A maszkokat kasírozással, majd a kasírozott nyers forma kifestésével díszítésével készíthetjük, de számos egyéb ötlett kipróbálhatunk a színes papír mozaiktól kezdve, a flitteres, tollas dekorációig.

Tipp igazán profi arcmaszk készítésére:
Keverj listből és vízből csirizt, olyan állígúra, mint egy masszívabb arckrém. A gyerek arcát mindenképp kend be a játék előtt egy magasabb zsírtartalmú, a bőrének megfelelő krémmel. A csirizes keveréket egy nagy ecsettel felvihatjük a gyerekek arcára, akár tükör segítségével. Ha megszáradt óvatosan vegyétek le és már festheted is a gyerekekkel. A maszkokra lehet pamutból, gyapjúból szakállat, bajszot, hajzatot ragasztani, flittert, tollat, vagy bármi dekorációt tenni, hátul masnival köthetjük meg.

Játék a játékban: A gyereknek FAPOFÁT kell vágnia, míg a maszk megszárad, eleve remek játék már ez is, hogy mennyire ügyesen bírja, hogy nem mozog az arca, nem neveti el magát. 



2. Mit súgtam?

Súgjunk az egyik gyerek fülébe valamilyen utasítást. Neki ezt el kell játszani. Pl.: süssön palacsintát. A többieknek ki kell találni a mozdulatokból, aki kitalálta az lesz a következő, aki a következő feladatot kapja. A feladatot variálhatjuk úgy is, hogy kártyákat írunk és arról húznak, ha már tudnak olvasni, illetve úgy is, hogy egymásnak adják a feladatot, ha már kicsit nagyobbak. Az ovisoknak mindenképp szülő, vagy óvónéni adja ki a feladatot, és olyan egyszerű dolgokat válasszunk, amit könnyű elmutogatni. A nagyon kicsik még beszélhetnek is hozzá, a kicsit nagyobbaknak már csak a mutogatás marad. 

3. Grimaszjáték


A gyerekek körbe ülnek. Sorban mindenki vág egy grimaszt, amit a többiek utánoznak, és megpróbálják kitalálni, mit fejez ki.( dühös vidám stb.) - A játék végeztével akár rajzolhatunk is grimaszokat. Adhatunk a gyerekeknek kész köröket, vagy kör sablont, amibe ő maga rajzolhat arcokat, mindenféle érzelmekkel. 


4. Tappancs 

Vegyünk egy öreg lepedőt. Fessünk rá 3-4 féle színnel pöttyöket. Készítsünk egy korong alakú táblát és essük rá a lepedőn lévő 4 színt úgy, hogy mindegyik legalább két-háromszor szerepeljen rajta. Keressünk egy dobókockát. Feladat a következő: aki dob az leteszi a kezét vagy a lábát arra a pöttyre, amelyen az eldobott kocka megállt. A gyerekek közül egy mindig dob a többiek pedig követik az utasításait. Ez egy nagyon mulattató, jó egyensúlyérzék fejlesztő játék.
 


5. Ugróiskola extrákkal


A gyerekeknek akár beltérre, a kőre, vagy parkettre maszkoló szalagot ragasztva, akár kültérre, rajzkrétával felfestünk egy olyan ugróiskolát, aminek van három mezőből álló szára, egy dupla része, ahol kiszélesedik és utána egy teteje, amin vissza lehet fordulni és visszaugrálni. Ugrlás közben a gyerekek bármikor lestoppolhatják az éppn ugrálót és kérdezhetnek tőle egy adott témában (Állatok, növények, stb...) amiben előre megegyeztek. Ha tudja a választ, akkor végigugrálhatja az ugróiskolát, ha nem, akkor újra kell kezdenie a játékot. Egy gyereket egyszer szabad megállítani. A kicsik esetében a kérések legyenek egyszerűek és a felnőtt adja őket. (Milyen színű a barnamedve? Hány lába van a kutyusnak? Mit mond a cica? Milyen színű a répa, stb..) A nagyobbak esetében már a felnőtt segítsége mellett ők is megfogalmazhatnak kérdéseket.

Az iskolások akár előre írhatnak a játékhoz kérdés kártyákat, kvízeket. A játéknak mindenki nyertese, nem egymással, hanem önmagukkal versengnek a gyerekek.