Lúgosítás tavasszal: tiltott és ajánlott étrend

Újra itt a tavasz! Ilyenkor szinte már mindenki érzi azt a bizonyos terhet és mondogatjuk: tavaszi fáradtság van rajtam - szinte meg is szoktuk. Elkerülhető? Fitten már tavasszal is.

A nyáron vitaminokkal, ásványi elemekkel jól feltöltött szervezet is a tél végezetével már igencsak kiürül ezekből. De ha mégsem, mert tudatosan, jól összeállítottan válogattuk meg a napi eledelünket, akkor is jellemző ez a tünet kialakulása évről évre ilyenkor.

Mit érdemes ilyenkor tennünk, hogy ezen az állapotunkon hamar túlessünk és megújulva köszönthessük a tavaszt és az előttünk álló hosszú, és forró nyarat?

A tavasz a megújulás időszaka, újítsuk meg testünket, lelkünket, szellemünket egy nagy, kiadós egész testre kiterjesztett tisztító diétával.

LÚGOSÍTSUNK! BÖJTÖLJÜNK! TARTSUNK EGY TISZTÍTÓ KÚRÁT!
Hogyan? Felsorolok néhányat közülük, a teljesség igénye nélkül. Azért itt vigyázz, mert nem minden gyümölcs  és zöldség egyformán jó mindenkinek! Mindenki egyén, különbözőképpen reagálunk az élelmiszerekre. Amiknek a különböző, testünkben lévő enzimek az okai.



Savasító ételek, tehát kerüld!

Kenyér és gabona: rizs, kenyér, kukoricapehely, tésztafélék tojással, tésztafélék tojás nélkül, grahamkenyér, tojás, zabpehely és az ebből készült termékek.

Tejtermékek: tejszín, joghurt, lágy sajt, zsíros túró, camembert, kemény sajt, ömlesztett sajt. 

Magvak: mogyorókrém, földimogyoró, pisztácia.

Húsok: az összes húsféle és az állat eredetű ételek összes származékai. Édességek, sós termékek: kristálycukor, keserű csokoládé, jégkrém, tejcsokoládé, teasütemény és a sósak. 

Sajnos vannak olyan zöldségek is, amik savasítanak: zöldborsó, lencse, bab, spárga gomba karalábé, torma, rebarbara, savanyú káposzta.

Lúgosító  ételek, tehát ezeket eheted!
Zöldségfélék: Zöldek: spenót, petrezselyem, kelkáposzta, metélőhagyma, zeller, sárgarépa, cukkini, kelbimbó, burgonya, karfiol, hónapos retek, padlizsán, paradicsom, zöldbab, fejes saláta, kínai kel, fokhagyma, vöröshagyma, gomba, zöldpaprika, brokkoli, uborka.

Gyümölcsök: kinek kinek melyik. Van ki azt állítja a szöllő lúgosít, van ki a savasakhoz sorolja, itt is igaz az az állítás, amit már fent olvashattál, hogy az ami jó a társadnak, nem biztos, hogy Neked is az! 


Ha mindez még nem elég, fogyassz lúgosító vizeket és zöldség -  gyümölcsleveket –  csakis saját készítésűt.

Ne vegyél semmiféle „drágábbnáll drágább és jobbnál jobb lúgosító csodákat”! Csak Magadban bízhatsz! Csak az általad elkészített ételed lesz az igazi és a valódi. Mert akkor a zöldség és gyümölcsleved valódi alapanyagból készült lesz és biztos lehhetsz benne, hogy az nem fog tartalmazni semmi más adalék és konzerváló anyagokat.

Zsemlye Zsanette

Képek:
piqs.de: MichelleAngela - Früchte & Gemüse
piqs.de: Traumfänger - Obstkorb