A Balaton-átúszás elmaradt, de már Bogláron is Séta van!

Eredetileg július 24-én, szombaton került volna sor az idei Balaton-átúszásra, melyet a piros jelzés miatt egy héttel elhalasztottak. A szeles idő azonban nem befolyásolta a nyaraló sétálókat: minden eddiginél többen vettek részt a boglári Séta van! eseményen

A boglári sétakampány sztárprogramjai a Járóiskola és a mozgásszervi szűrés voltak, előbbin hatvanketten szereztek Oklevelet az ősi, egészséges járástechnika elsajátításáról, utóbbin majd négyszázan vettek részt. A főképp nyaralókból álló érdeklődők az ország különböző városaiba vitték el a magyar sétakultusz-teremtés üzeneteit, ugyanis kétévestől kilencven évesig, mindenki élvezte a helyi programokat.



Megdőlt a kampány korrekordja

Hétvégén Balatonbogláron megdőlt az eddigi, még Győrben felállított korrekord: a Séta van! kampány legidősebb részvevője egy ősszel kilencvenkettedik életévét betöltő néni, aki a szervezők kérdésre elmesélte, hatvan éve sétál rendszeresen, nyolcvan éves koráig becslése szerint napi öt-hat kilométert biztosan. Az idős hölgy nagyon örült a Séta van! kezdeményezésének, mert unokáin, dédunokáin látja, hogy milyen testi-lelki bajokat okoz a számítógép előtti tespedés vagy például a túlzásba vitt versenysport.

A Séta van! kampány eddigi legidősebb, kaposvári résztvevője video-riportban mesélt életének nagy sétáiról, melyekben a huszadik század magyar történelme elevenedett meg séták, gyaloglások emlékét felidézve. A szervezők a mesélőt tiszteletbeli Séta van! kampány elnökké szerették volna avatni, de a hölgy ragaszkodott hozzá, hogy épp elég neki a póló, a kitűző és a kellemes beszélgetés. Még egy konklúzió, amihez a Séta van! kampány hozzásegíthet bennünket: vegyük észre az idősekben rejlő igazgyöngyöket, figyeljünk rájuk.



Sétáló kampány


Az idén július elején induló Séta van! című társadalmi kampány szervezői azt szeretnék elérni, hogy Magyarországon minél több ember felfedezze a rendszeres sétálásban-gyaloglásban rejlő értékeket. A Séta van!-t a WHO hazai partnerszervezete, az Egészséges Városok Magyarországi Szövetsége és a Séta van! Alapítvány indította azzal a céllal, hogy hazánkban első alkalommal szólítsa meg a társadalmat csak pozitív üzeneteket közvetítő, minden tiltó és fenyegető tartalmat elutasító, népegészségügyi jelentőségű prevenciós kampány, amelytől
a kezdeményező szakemberek nagyobb hatékonyságot, szélesebb társadalmi bázis felépülését várják.