Mit tanulnának a gyerekek egy ideális iskolában?

Nem mondhatom, hogy szerettem iskolába járni. Mondjuk nem volt ellenemre sem. Mégis szívesebben töltöttem volna máshol az időmet. Főleg, amikor már elég idős voltam ahhoz, hogy rájöjjek, hogy amit ott tanítanak és számonkérnek, azt elég nagy eséllyel feleslegesen magolom be, mert a mindennapjaimban nem fogom hasznát venni. Sajnos az oktatás az elmúlt 20 évben sem változott semmit. Most is évszámokat bifláznak a fiatalok, magasfokú egyenletekkel bajlódnak és költő gondolatait próbálják megfejteni. Amikor pedig pályát kéne választani, mindannyian tanácstalanul és segítségkérő tekintettel néznek körbe, azután igyekeznek időt nyerni egy következő iskola választásával.

A Montessori és Waldorf iskolák tanórái elég jól fedik az én elképzeléseimet is, azonban a maguk módján szélsőséget képviselnek. A jól működő rendszerekből azonban érdemes lenne kivenni egy-egy részletet, amit egy közösbe lehetne olvasztani és egy új egységes rendszert alkotni belőle, ami a nagy tömegek számára is elfogadható és könnyen átvehető lenne.
Ó, tudom én, hogy megint túl idealisztikus képről ábrándozom, mégis a remény él bennem, hogy a változás és a fejlődés az oktatásban is megvalósulhat egyszer, ha elegen álmodoznak hasonlóról.


A teljesség igénye nélkül pár tantárgy, amik jó tanerőkkel kiegészülve hasznosak lehetnek a következő nemzedéknek. Az egyszerűség kedvéért nem választottam szét alsó-felső tagozatra vagy magasabb iskolai fokozatokra a tantárgyakat.


Örömmel veszem, ha hozzászólásaitokkal kiegészítitek a listát, vagy egyéb javaslatokat tesztek. Ábrándozzunk közösen a megvalósulás reményében!

Tamás Krisztina*Tara

* A ducispecialista (örömfitnesz duciknak és barátaiknak)
* Tara TestTudat Tréning (mozgásfejlesztés)
* Hastáncimprovizáció
web: www.egyensulyban.com  blog: http://taravilag.blogspot.com

Fotó: Szűcs Sándor