Karácsonyi Manók

A Mikulásról szóló modern mesékben a Nagyszakállút parányi zöldruhás manók veszik körül. Ők csomagolják be a karácsonyi ajándékokat, és az Északi-sarkon lévő műhelyben ők gyártják a játékokat.

Manók
A manók a germán mitológia mesebeli teremtményei, akiket az észak-európai néphagyomány őrzött meg az utókor számára. Eredetileg a természet és a termékenység apró isteneinek tartották őket, és ezek a kicsi, fiatal és szép arcú férfi és női alakokként ábrázolt lények általában az erdőben, a föld alatt, vagy kutak és források mélyén éltek. A képzelet világában a hosszú életű vagy halhatatlan manóknak varázserőt tulajdonítottak. Gyakran szerepelnek irodalmi művekben, még Shakespeare darabjaiban is előfordulnak, és a mai meséknek is kulcsfigurái.

Karácsonyi Manók
A Mikulásról szóló modern mesékben a Nagyszakállút parányi zöldruhás manók veszik körül. Ők csomagolják be a karácsonyi ajándékokat, és az Északi-sarkon lévő műhelyben ők gyártják a játékokat. Ebben a megjelenítésben a manók kissé hasonlítanak a skandináv mitológia fürge és eszes kis törpéihez. Valójában a manók legendája korábban született, mint Szent Miklós, a püspök, akitől eredetileg a Mikulás alakja származik.

Az északi országokban (ahol a manókat azóta is a Karácsonnyal hozzák összefüggésbe) az apró lényeket piros ruhába és fekete csizmába öltözve, hosszú szakállal elevenítik meg. Szenteste az embereknek egy tál zabkásával kell megkínálniuk a manókat, máskülönben megtréfálják őket. Izlandon például december 12-e és Szenteste között tizenhárom napon keresztül egy-egy „Karácsonyfickónak” nevezett manó látogatja meg az otthonokat, akik megviccelik a gyerekeket, és ajándékokat visznek nekik.


A Coca-Cola és a karácsonyi manók

A Karácsony és a Coca-Cola között mindig szoros kapcsolat állt fent. Az 1931. decemberében bemutatott Coca-Cola reklámfilm volt az, amelyben először tűnt fel a Coca-Cola Mikulás piros-fehér ruhás alakja.

A cég azóta is folyamatosan törekszik arra, hogy valami új, frissítő élménnyel gazdagítsa a karácsonyi hangulatot, és e folyamat során egyre szilárdabb kapcsolatot alakítson ki a Coca-Cola értékei és az egyetemes összetartozást jelképező Karácsony között.
Ez egyben magyarázat arra, hogy a vállalat 2004-es karácsonyi reklámkampányában miért is mutat be új szereplőket, Manókat, akik az Öcsi, Kobak és Csipi névre hallgatnak.

A Mikulás a „pici segítők”, azaz a Manók nélkül képtelen lenne elvégezni a munkáját. Ebben az évben az ünnepi készülődés során még fontosabb szerepet kapnak, mint valaha, ők lesznek a Coca-Cola új, nagyszabású marketing kampányának a főszereplői, méghozzá nem csak Magyarországon, hanem egész Közép- és Kelet-Európában, Oroszországban és a délkelet-európai országokban egyaránt.

Az új történet végeredményeként a Karácsony hangulatát átérző fiatalok a Coca-Cola segítségével még élvezetesebbé tehetik az ünnepeket. Ez a folyamat elősegíti azt, hogy a fiatalok között Karácsonykor szorosabb kapcsolatok alakuljanak ki, és a jó szándék vezérelje őket, miközben rávilágít a család értékeire is. Karácsonykor a Manók segítenek a Mikulásnak, mint ahogy a gyerekek is segítenek a szüleiknek. Így mindenki együtt ünnepelheti a családi összetartozást és a Karácsonyi hangulat közös élményét.


Coca-Cola Karácsonyi Karaván
Program
2004


10.00 – 11.00 Kórházlátogatás

16.00 A karácsonyi manók fogadják a vendégeket

16.15 Manójáték ajándékokért

17.00 Nagycsaládosok megajándékozása

17.15 Coca-Cola Mikulás köszöntése

17.20 Mesejáték: Kobak álma – a Trambulin színház előadásában

18.10 Fényképezkedés a Coca-Cola Mikulással

19.00 Búcsúzás, programzárás



Egyéb: folyamatos játszóház, interaktív e-mail küldés, Fornetti kóstolás,
Coca-Cola Shop, T-Mobile promóció


A szervezők a változtatás jogát az egész rendezvény idejére fenntartják.
Coca-Cola