ChiGyaloglás: amit sosem késő elkezdeni

Forradalmian új program, ami egyesíti a gyaloglást a tai chi alapelveivel- az eredmény maximális fizikai, mentális és spirituális erőnlét. A kíméletes és jótékony egészségjavító gyaloglás ismét az egyik legnépszerűbb mindennapos testedzési forma lett. Azonban még csak kevesen élvezhetik mindazokat az előnyöket, amiket a gyaloglás nyújthat. A ChiGyaloglás energiát adó és járható módszer a jó erőnlét és egészség megszerzéséhez a sok más sportra jellemző feszültség, stressz és sérülésveszély nélkül.

Ez egy teljes fitneszprogram, amellyel az erőnlét tetszőleges szintjét elérhetjük. A gyaloglás a világ legkönnyebben hozzáférhető testmozgás-fajtája.

A ChiGyaloglásban Danny és Katherine Dreyer, a neves gyalogló- és futóedzők megtanítják az általuk kidolgozott módszereket, amelyek a gyaloglást hétköznapi helyváltoztatásból intenzív és hatásos, a mentális, érzelmi és fizikai jó közérzetet emelő testedzéssé alakítják. A Pilates-tornához, a jógához, és a tai chihoz hasonlóan a ChiGyaloglás is a test rendezését, valamint az éberséget hangsúlyozza, miközben a test vázizmait erősíti.

Gyorsan formába hozza az embert, és drámai módon javítja a közvetlen és a hosszú távú egészséget, mégis méltatlanul kevés figyelmet fordítunk rá. Danny és Katherine Dreyer első könyvükben (címe: ChiFutás) forradalmi módszert dolgoztak ki az erőlködés- és sérülésmentes futáshoz. Meg akarták osztani a futókkal a fájdalom és sérülés nélküli futás lehetőségét.
A mostani könyvükben visszatérnek első szerelmükhöz, a gyalogláshoz, sőt sokak kedvencéről, a túrázásról is szó esik egy teljes fejezet erejéig.


A ChiGyaloglás öt éber lépése korra és erőnlétre való tekintet nélkül bárkit jobb kondícióhoz segít, tetőtől talpig, kívül-belül egyaránt.
  1. Rendezze a tartását.Tanulja meg a helyes testtartást, és az egyensúlyt.
  2. Kapcsolja be a vázizmokat. Ezzel eltűnnek a térd- és hátfájások.
  3. Hozzon létre egyensúlyt. Gyalogoljon gyorsabban, messzebb és kevesebb erőfeszítéssel.
  4. Döntsön. Válassza ki a tizenkét nagyszerű gyaloglástípust (pl.kardio, energiafeltöltő vagy a meditatív program) tartalmazó menüből az önnek megfelelőket.
  5. Haladjon. Minden gyaloglás, akármilyen hosszú, éber, élvezetes élmény lesz, kezdők és veterán gyaloglók számára is.

Azoknak, akik egy fitneszprogram elkezdését fontolgatják, gyaloglással nem csak könnyű indítani, fájdalommentesen és örömtelien, hanem emellett óriási és hosszú távú lehetőségeket is tartogat. A gyaloglás sok ember életének természetes része. Sok európai országban bevett szokás a vacsora utáni séta.

De akár szükségből gyalogol az ember, akár mert élvezi, vagy mert az egészségén akar javítani, a ChiGyaloglás bármely gyalogló tervbe beilleszthető. A Lunarimpex Kiadó kiadványában az olvasó a legforradalmibb megközelítéssel találkozhat a gyaloglócipő feltalálása óta. Megismerheti a chi és a gyaloglás kapcsolatát, és azt, hogyan férhet hozzá ehhez a mindig rendelkezésére álló energiaforráshoz a gyaloglás révén.

"Építsd téglaként az életed
Élj igazi életet,
És egy igazi életre tekintesz majd vissza.
Élj a fantazmagóriáknak,
És nem látsz mást, ha visszanézel, csak káprázatot"

 
Teng Ming-Tao: A Tao 365 gyöngyszeme (Lunarimpex kiadó, 2007)

Ziegler Zita
 
Danny Dreyer: ChiGyaloglás
Lunarimpex Kiadó