Aszalás, szárítás, tartósítás - házi praktikák

A leghidegebb hónapokban is igyekezzünk nyers ételt tenni az asztalra, mert ezekben van a legtöbb vitamin és ásványi anyag, amelyek újjáépíthetik sejtjeinket és rostanyagaikkal segítik emésztésünket. Az aszalás, a szárítás és a termények szakszerű tárolása alapvető eljárások ahhoz, hogy az őszi-téli időszakban is annyi nyerset együnk, amennyit csak lehet.

Az aszalás során az alábbi szempontokat érdemes szem előtt tartani:


Kert híján és borúsabb időben az előkészített gyümölcsöt, zöldséget, gabonát a sütőben is aszalhatjuk:
 
A nyers termények tárolása, raktározása
Sok zöldségféle raktározása nagyon egyszerű, nem is szükséges hozzá más, csak egy verem vagy pince és egy kis homok.
Néhány hasznos tanács azonban itt is megszívlelendő:
A jó verem (föld alá süllyesztett gödör) ismérvei:

A tél folyamán egy átlagos négytagú család szükséglete a következőképpen alakul:



Gyógy- és fűszernövények szárítása

Hasznos kiegészítői lehetnek konyhánknak és egészségmegőrzésünknek a téli hónapokban is, ezért érdemes ezekből is készletet gyűjteni az alábbi útmutatások mellett:
Ajánlott szakirodalom receptekkel: Bokor Katalin: Befőzés cukor nélkül? Receptek
Források és hasznos honlapok:


Feketéné Bokor Katalin