A naiv restaurátor még bevételt is követel a tönkretett festmény után

Még részesedést is követel a templomi bevételből az a katasztrofálisan tehetségtelen "festőnő", aki a legjobb szándékkal, de tönkretett egy Jézus Krisztust ábrázoló festményt Spanyolországban.

Elias Garcia Martinez Ecce Homo című műve az észak-spanyolországi Borja város egy templomának ékessége volt még nedvességtől megviselten is. A gyülekezet egy idős tagja, a 80 éves Celia Gimenez nem nézte tétlenül a festmény károsodását, és önhatalmúlag restaurálta: úgy átpacsmagolta a művet, hogy az szinte felismerhetetlenné vált, illetve rendkívül primitívvé.

Az alkotás ennek köszönheti viszont világkarrierjét, mivel a röhejessé lett mű látványával a spanyol sajtó a világháló révén megajándékozta és megkacagtatta az emberiség jó részét. Az Ecce Homo - Íme, az ember - cím hamarosan Íme, a majom címre változott - nem alaptalanul, mivel a kéretlen restaurátor munkája alapján "nem ismer se Istent, se embert" színvonalon és szenvedéllyel alkot.


A közröhejnek köszönhetően azután felszökött a templom látogatottsága - sokan akarták eredetiben is élvezni a művet. A nagyon naiv restauráló erre vérszemet kapott, és részesedést követel a templom bevételéből azzal érvelve, hogy a forgalom neki köszönhetően ugrott meg. Közölte, hogy ügyvédeket fogadott.

Az Ars Technika című spanyol lap úgy tudja, hogy négy nap alatt több mint félmillió forintnak megfelelő bevételre tett szert a templom a látogatók révén, és tulajdonosai szintén ügyvédeket fogadtak a bevétel védelmében.

"Még jó, hogy Gimenez nem követel pénzt szerzői jogdíj címén a netezők millióitól is" - idézte a spanyol lapot a Yahoo amerikai hírportál.