Érvek a banán mellett

Egyetlen banán kétszer annyi szénhidrátot tartalmaz, mint egy átlagos narancs, háromszor annyi káliumot, mint egy átlagos alma és tízszer annyi B6 vitamint, mint egy átlagos körte.

A banán segít a gondolkodásban, mivel növeli a koncentrációt és javítja a memóriát. Nem tartalmaz zsírt, koleszterint vagy nátriumot. Gyorsan szolgáltat energiát, mivel a szervezet azonnal fel tudja használni a benne rejlő tápanyagokat.

A glükóz és vitaminok gyorsan a keringésbe jutnak és gyors energialöketet adnak. A magnézium és B vitamin segít a stressz oldásában. Az egészséges emberi test 70%-a lúgos, 30%-a savas. A banán nagy mennyiség lúgtöbblettel rendelkezik, így hozzájárul a szervezet savháztartásának egyensúlyban tartásához.

A szédülés gyakran a B6-vitamin hiányának következménye. A banán ebben is tud segíteni. Ebből kifolyólag a banán cserepes ajkakra, fáradságra és hajhullásra is kitűnő gyógyír.

A banán tartalmaz minden egészséges, nyugodt és mély alváshoz szükséges tápanyagot. A triptofán aminosav elősegíti a harmonikus elalvást. A tirozin aminosav pedig a mély, zavartalan alvásért felelős. Ezért javasolt a banán és tej összekeverése, mivel a tej is nyugtató anyagokat. A dolog nyitja: a test a triptofánból melatonin nevű alváshormont termel.

Izzadsággal sok magnéziumot veszítünk. Izomgörcsök elkerülése érdekében minél gyorsabban vissza kell állítani a normális szintet. A banán nagy mennyiségű magnéziumot tartalmaz. Sport közben felgyorsul a szívverés. A banánban található kálium a szív védelmére is szolgál. De vigyázzunk, hogy ne együnk túl sok banánt sport előtt és közben, mert a felszabaduló boldogság hormonok csökkentik a sportolási kedvet! Ezért fontos, hogy sport után együk meg a szükséges mennyiségű banánt.

Ha fizikailag vagy szellemileg elfáradt, kimerült, vagy ha reggel nehezen kel fel, akkor egy falat banán megadja a szükséges gyors energialöketet. A banán tökéletes harapnivaló az iskolában, munkahelyen, sportoláskor vagy hosszú sétánál.

A rendszeres banánfogyasztás fokozza a vágyat, növeli a szexuális étvágyat. A banánban található nyomelemek - cink, mangán és molibdén - és a különböző növényi hormonok okozzák ezt.

A banán egy klasszikus stressz űző étel. Értékes növényi pigmenttel látja el a szervezetünket, ami nyugtató hatású, ezáltal elkerülhetjük a stresszt is.

A banán öregedés gátló gyümölcs. A, C és E-vitamint tartalmaz, amelyek fiatalon tartják a sejteket. Ezen kívül a benne található nyomelemek és ásványi anyagok lassítják az öregedést.

A banán segít a nőknek a menstruáció előtti szindróma: felpuffadás, mell érzékenység, fejfájás, fáradtság, ingerlékenység, depresszió - enyhítésében, amely a menstruáció előtti 2-7 napban jelentkezik és a vérzés kezdetével szűnik meg. A benne található magnézium, kálium és kalcium révén, a banán természetes gyógyszerként működik. A korábban említetteken kívül nagy mennyiségű B6 vitamint és cinket szolgáltat szervezetünknek.

Tévednek azok, akik azt hiszik, hogy a banán hizlal. Igaz ugyan, hogy a magas szénhidráttartalmának köszönhetően ez a sárga gyümölcs nagyon laktató, de a banán által okozott súlygyarapodás alaptalannak bizonyul. Egy átlagos banán csak 110 kalóriát tartalmaz! Csak rémhír, hogy hizlal. Csak annyira, mint bármelyik más energiát szolgáltató étel, ha többet eszünk belőle, mint amennyire szervezetünknek szüksége van. Egy közepes méretű banán 0,4g zsírt és 16g szénhidrátot tartalmaz, ezért ideális súlycsökkentő táplálék, mivel nem zsíros, de laktató.
bzs