Túlsúlyos és alultáplált gyerekek generációja

A mai gyerekek közül nagyon sokan túlsúlyosak, mégis alultápláltak. Nem véletlenül demotiváltak, kedvetlenek, karikás a szemük vagy éppen nem bírnak reggel felkelni az ágyból. Elszomorító tendencia, hogy egyre fiatalabb korban lesznek túlsúlyosak, és az esetek döntő többségében felnőttként is kövérek maradnak

Hihetetlen és elszomorító megfigyelésem, hogy egyre fiatalabb korban lesznek az emberek túlsúlyosak. És hogy mára az esetek döntő többségében felnőttként is kövérek maradnak. Régebben legalább gyerekként nem voltak súlyproblémák.

A gyerekek túlsúlyosak, mégis alultápláltak. Nem véletlenül demotiváltak, kedvetlenek, karikás a szemük vagy éppen nem bírnak reggel felkelni az ágyból. Ez természetesen a felnőttekre is igaz.


Az, hogy a táplálkozásnak mekkora szerepe van ezekben a folyamatokban, azt el sem tudjátok képzelni.
A silány ételektől brutális hiánybetegségek alakulnak ki. A gyerekek szinte semmi egészségeset nem esznek. Nem is tudom, van-e olyan városi gyerek, aki tudja, hogy a cékla nem „üvegben terem”…? A pizza, a hamburger, a sült krumpli, a péksütemények, a palacsinta persze mehetne nekik minden mennyiségben, leöblítve kólával vagy „egészséges” gyümölcslével. Ez engem mélységesen felháborít. Mert ez nagyrészt rajtunk, a szüleiken múlik. A boltokban pontosan ugyanúgy megvehető a jó minőségű alapanyag, mint a feldolgozott, vegyszerekkel teletömött műkaja és az édességek.

Hogyan is lehetséges kövérnek, mégis alultápláltnak lenni? Ezt az állapotot így hívják: MINŐSÉGI ÉHEZÉS.
Ez a minőségi alultápláltság akkor alakul ki, ha bármely okból a létfontosságú tápanyagok és a szükséges vitaminok és nyomelemek hosszabb időn keresztül nem jutnak be, vagy nem hasznosulnak a szervezetben.
 
Mind a mennyiségi, mind a minőségi alultápláltságnak lehet betegségekből származó oka (krónikus senyvesztő betegségek, felszívódási problémák), de kialakulhatnak diéta hiba miatt is.


Felbecsülhetetlenül fontos, hogy a gyerekeink táplálkozására már születésüktől fogva odafigyeljünk, hiszen az első években kialakított szokások befolyásolják majd a későbbi szokásaikat. Az én kislányomnak mindig elmagyarázom, hogy melyik étel cukros, vagy más okból nem egészséges, melyiket kerülje el, ha én nem vagyok ott, melyik az egészséges, amit bátran megehet. És mindenre emlékszik és vissza is mondja nekem.

Ennek persze az lenne az alapja, ha a szülők tisztában lennének a táplálkozási alapfogalmakkal és az ételek összetételével és példát tudnának mutatni otthon!

Hiszem, hogy ha a valamire  igazán megéri  időt  és energiát fordítani, akkor ez az!

A másik halálos tévhit, hogy nem baj, ha hiányosan táplálkozunk vagy tápláljuk a gyerekeket, úgyis szedünk valamilyen vitamint.
A tévében reklámozott vitaminok mind hasznavehetetlenek! Kijelenthető, hogy sokkal több kárt okoznak, mint hasznot. Mivel olcsón előállított, szintetikus vitaminok, rengeteg lerakódást okoznak a szervezetünkben, főként a kiválasztó szerveinkben, vesekő, vesehomok, húgycsőgyulladás és társaik. Senki sem gondolná, ugye…?

De ez már egy következő írás témája lesz...

Bocsi Viki
Facebook
Bocsi Viki oldala, ahol még több hasonló írást olvashatsz!