Utazás? Csak lazán!

Az utazás mindig újratölti a lelket, de kényelmetlenségekkel is jár: a sok üldögélés és bőröndcipelés nem egyenletesen terheli az izmokat, előbb-utóbb a leglazább és a legszebb tartású ember is elfárad, begörcsöl.



Mit tehetsz, ha megérkezel végre álmaid nyaralására?


Szakemberek egy lazító gyakorlatsor végrehajtását javasolják az utazás előtt és után.Sőt, aki teheti, végezheti utazás közben is.

– Fontos, hogy megmozgasd az energiákat, vagyis átmozgasd a testedet, mielőtt belevágnál egy-egy hosszabb útba, így nem fogod azt érezni, hogy kimerülten érkezel meg és már a Balatonhoz is fáradt vagy – javasolja Csák Gergely jógaoktató. A szakember azt javasolja: az alsó háti szakaszt és a csípőt próbáld nyitó gyakorlatokkal „ébren” tartani, így a tested nem feszül be a sok üléstől. Az utazás újabb lehetőség, hogy gyakorold az éberséget. Ha éppen nincs kivel beszélgetni, akkor csak te vagy, az autó és az út előtted. Muszáj végig koncentrálnod és jelen lenned.

Mielőtt elindulsz: macskapóz, marjari. Melegítsd át az egész testedet, hogy kilégzésre domborítasz, belégzésre homorítasz térdelőtámaszban.

Útközben, a pihenőnél: széles terpeszben előrehajlás. A külső talp élek legyenek párhuzamosak, szélesen terpesz és csípőre tett kézzel hajolj előre, majd görbítsd a hátad, érintsd meg a kezeddel és a fejed csúcsával a talajt. Lazítsd el a hátat és a medencét. 

Megérkezéskor: kis jógahíd. Néhányszor emeld meg hanyattfekvésben a csípődet, hogy helyreállítsd a lábadban a keringést.

Végezetül: hanyattfekvés. Néhány gerinccsavarással, zsugor-pózzal mozgasd át a hátadat és az esetlegesen bemerevedett izmokat.  

[kapcsolodo_cikkek]