5 tipp, hogy a spirituálison kívül is kiteljesedett lehess

Ha úgy érzed, hogy a lelkedben minden a helyén van, mégis a mindennapjaidban mintha nem valósulna meg, és nem lenne látható az az energia, amit a spiritualitásba fektettél, ez a cikk neked szól. 5 olyan tippet kaphatsz, ami segíthet, hogy ne csak a meditációs párnán, de életed más területein is szabadnak és sikeresnek érezhesd magad!

1. Vedd észre: van egy nagy ajándékod, ami gazdagabbá teszi az életed
Amit először érdemes észre venni, hogy van valamid, ami nem sokaknak van meg. Ha neked a tarot, a meditáció, az asztrológia, vagy épp a csikung az, ami a lelki békét és jólétet teremti neked, ez egy nagyon hasznos dolog. Sokan vannak, akik szeretnének hinni valamiben, vagy sóvárognak valami után, amitől azt érezhetik, hogy az élet többről szól, mint a csekkek befizetése, neked ez már meg van. Bár bizonyára azt is láttad már, hogy erre az útra nem mindenki nyitott, de ez is teljesen rendben van. Őrizd meg a kincsedet, és érezd jól magad vele.
 
2. A fizikai világban élsz, ez is fontos
Nem mindig könnyű bevallani, de ez sokaknak problémát jelent. Volt már veled olyan, hogy annyira könnyűnek érezted magad, hogy szinte nem is érezted a lábaid, csak az energiákat magad körül? Ismerős az érzés, amikor egy feladat közben rendszeresen annyira elmerengsz, hogy az idő elrepült? Nehéz koncentrálni egy dologra? Nehéz következetesnek maradni? Érzelmileg annyira hullámzol, hogy a környezeted egyszerűen nem érti? Ugyan mástól is lehetnek ezek, de tünetei lehetnek annak is, ha a felső csakráid túl, és az alsó csakráid kevéssé aktívak. Ez lényegében attól van, ha sokat foglalkozunk spiritualitással, és keveset a matériával. Következtetésképpen itt a megoldást az jelenti, hogyha a mindennapi, fizikai dolgokkal foglalkozunk. Ahhoz, hogy ez könnyebb legyen, lásd az 5. pontot.


 
Van, amikor nehéz elfogadni, de az anyagi világ szabályai rád is vonatkoznak. Gondolj csak a leganyagiasabb, tabu témára: a pénzre. Ha neked nincs elég, és nincs miből kifizetned a lakbéred, akkor utcára kerülhetsz. Erre persze mondhatjuk azt, hogy „az élet akarta így, ezt kell megtapasztalnom”, viszont megelőzhető lett volna egy kis „földeléssel”, illetve plusz figyelemmel a mindennapi dolgaidra. Nem feltételezem, hogy ez nálad ilyen extrém lenne, az illusztráció kedvéért használtam a felnagyított példát.

3. A teljes önátadás felelőtlenség is lehet
Ha teljesen, 100%-ban átadod magad az érzéseidnek és megérzéseidnek, azt mondván, hogy „ez jön, ezt kell követni”, akkor abból komoly problémák is születhetnek. Természetesen egyáltalán nem végletekről beszélünk, és nem cél, hogy nyomd el őket, vagy ne hallgass a megérzéseidre, hanem az egyensúly megtalálása a racionalitás és az érzéseink követése között. Talán ez neked nagyon jól megy. Arról, hogy milyen felelőtlenséget szülhet ez a hozzáállás Abraham Maslow: A lét pszichológiája c. könyvében rengeteget ír.
 
Itt egy pozitív példa az anyagi felelősségvállalásra:
Tegyük fel, hogy úgy látod, hogy a Magyarországi kórházak állapota nem kielégítő. Amellett döntesz, hogy nem másokat hibáztatsz, hanem vállalod a részed benne, és elkezdesz arra gyűjteni, hogy hozzájárulhass a kórházak fejlesztéséhez. Nem azt mondod, hogy majd a sors, ha úgy akarja, meghozza a tökéletes pillanatot, hanem a kezedbe veszed a sorsod, és te kezdesz el tenni azért, hogy a jó megszülethessen. Mindezt anélkül, hogy várnád, hogy majd egy nagyobb erő elvégzi ezt helyetted. Lehet, hogy ez inspirál egy jobb munkateljesítményre, amivel a főnököd, vagy épp a vevőid még boldogabbak lesznek, neked pedig a saját erőfeszítéseid hatására növekedhet úgy az anyagi bőséged, hogy támogatni tudod a számodra fontos jó ügyet: a kórházak fejlesztését.


 
4. Az élményed nem minden esetben a valóság
Nagyon mély bepillantásaid, felismeréseid, és erős érzéseid lehetnek, ha spiritualitással foglalkozol, viszont egyáltalán nem biztos, hogy a külső világgal is megfeleltethetőek ezek. Feldmár Andrásnak van egy ikonikus története erről:
 
„A tengerparton ültem, és olyan élményem volt, hogy egy vagyok mindennel. Arra sétált egy kutya. Gondolván, ha én vagyok a kutya, akkor el tudom érni, hogy idejöjjön. Csodák csodájára a kutya nem jött oda. A kutya le se ****t engem.”
 
Attól, hogy van egy erős élményed, még egyáltalán nem biztos, hogy a valóságot látod. A kognitív pszichológiában létezik egy „érzelmi logika” nevű kognitív torzítás. Nagyon könnyen megértheted egy egyszerű példával.
 
Ez ahhoz hasonló, mint amikor a filmekben egy elváltoztatott hangon szólnak a telefonba. Itt viszont nem a telefon torzul el, hanem az, ahogyan a világot érzékeljük. Ha valamivel kapcsolatban nagyon erős érzéseink vannak, olyannak tűnhet, mintha igaz lenne. Például, ha valakinek pánikrohama van, azt gondolja, hogy most azonnal össze fog dőlni a ház, lehet, hogy erről teljes meggyőződése van, de ettől még egyáltalán nem biztos, hogy a ház valóban összedől. Ilyen példákkal kicsiben te is találkozhatsz a mindennapjaidban. A sok hullámzás mellett viszont komoly segítség lehet az 5. pont.

[kapcsolodo_cikkek]
5. Próbálj meg követni valamilyen rendszert
Az egyik legjobban működő támogatás az lehet, ha egy nagy valószínűséggel működő (hisz ugye 100%-ban mindenkire vonatkoztatható rendszer nincs), bizonyított rendszert használsz. Ha tudatosan elköteleződsz valamiféle szabályosság, ritmikusság, rendszer mellett. Ahhoz, hogy a külső világban is látható eredményeket tapasztalj meg, nagy segítséged lehet a most szombaton (szeptember 2-án) megjelenő, Eredmények c. könyvem, aminek a bemutatójára augusztus 31-ig tudsz kedvezményesen jelentkezni ezen a linken. (http://fulfilled.hu/trening/legjobb-konyv) Találkozzunk ott!