Hogyan márkázz egy terméket? - A Brandesember válaszol

Decemberben hirdettük meg ingyenes problémamegoldó szolgálatunkat. A HarmoNet olvasói bármilyen témában tehetnek fel kérdést, kérhetnek tanácsot, szakértőink válaszolnak. Most saját termék sikeressé tételéről lesz szó.

Rád figyelünk - neked segítünk! Problémamegoldó szolgálat a HarmoNeten!  hirdettük meg a szakértői tanácsadást.

Barb Tailor saját márkája (egyedi, bőrből készített táskák) népszerűsítéséhez kért segítséget. Összefoglalta vállalkozása történetét röviden, elmondta, hol tart most, és azt kérdezte, hogyan tud hatékonyabb lenni, milyen kapcsolatot kellene kialakítani, és kivel, hogy ismertebb legyen ez a magyar márka? Mások hogyan tudnak valódi sikereket elérni, viszonylag szűkös marketing kerettel?
 

Kedves Barbi!

Gratulálok a márkádhoz, a teremtő képességedhez és a kitartásodhoz!

Az első, amit tarts meg, az az alkotás öröme, ami független a bevételtől!

A marketinget mindig megelőzi a PR, így a meglévő aktivitások és a szereplések publikálása a jó munka ismertté tétele máris ad elég anyagot ahhoz, hogy lehessen utána a marketinggel foglalkozni. De azért adok még pár ötletet, néhány nézőpontot neked.

Elsősorban nem arra adok tanácsot, hogy milyen Facebook célzás lenne a leghatékonyabb, hanem arra, hogy legyen értelme a költésnek, az alkotókedved és a bevétel kettőse lendítse tovább a vállalkozásodat.

Ha most kezdenéd a kalandot, akkor a bevétel és kapacitás tervezésével kezdenénk, mielőtt bármi mást megálmodnánk. Ehhez szerintem már van pár stabil adatod és kellő tapasztalatod! Ez segít a terméked árazásában, és az árazás pedig segít a pozicionálásban.

Ezekre a tapasztalati adatokra építve, a mostani idő- és anyagi kapacitásaidat alapul véve nézd meg, hány terméket (táskát, pénztárcát, stb.) tudsz előállítani egy hónapban, illetve egy évben. Határozd meg, mi az a bevétel, amit szeretnél elérni, az adók, alapanyagok, órabéred, bérleti díjak, tervezett marketingköltések levonása után. Tehát megvan a havi tervezett gyártási kvótád, és tervezett bevételed, amiből máris látod, hány terméket kell kényelmesen előállítanod.


A termékeidnek, feltételezem, meghatároztad az ideális vevőjét, mint vásárlói célcsoportot. Például a “Bőséghozó pénztárca” itt, a HarmoNet olvasói között biztosan népszerű lenne. “Azt üzenem a táskáimmal, hogy találjuk meg, fedezzük fel belül az elveszettnek hitt, igaz női minőségeinket.” 

A partnerboltok kiválasztását illetően: a stílus, minőség, árkategória, és a hozzájuk kapcsolódó vásárlóréteg jól meghatározza, milyen boltokkal érdemes partneri kapcsolatot kiépíteni: akik ugyanazt az üzenetet hordozzák, ugyanabban hisznek, mint te! Az árképzéssel a minőséget is ki tudod fejezni, így a bőrdíszmű partnerboltokban is tudsz pozicionálni. 

A meglévő arculat mellé a médiamegjelenések és szponzorációk emelhetik a márkád ismertségét. Ezen a vonalon influencerekkel (véleményvezérekkel) érdemes kacérkodni együttműködés tekintetében, vagy küldeni a termékeidből ajándékba. Cserébe, látván a minőséget, írnak róla köszönetképpen (vagy pénzért). Ezt a Facebookon és az oldaladon publikáld, így nőni fog a márkád ismertsége és elismertsége a követőid szemében!

Összefoghatsz közös fotózásra vagy bemutatóra a partnereiddel, így megoszlanak a költségek. Javaslom, hogy a weboldaladon több magyar tartalmat helyezz el! A Facebook oldaladon jók a tartalmak. A termékeidet inkább modellekkel együtt fotózd be, mint széken vagy asztalon.

Az értékesítésedet a mostani (WIX rendszerű) weboldaladról és Facebook kommunikációdról irányítsd át egy bérelt webshopba, vagy készíts egy saját webshopot! Így azonnal tudnak vásárolni a látogatóid, és konvertálható minden promóciós aktivitásod. (Hiszen, hála a PR-nak, egyre ismertebb a márkád, és bíznak benne.) Eladásaid máris új dimenziókat érnek el, és nem korlátozódnak a partnerboltok eladásaira.

A sikeres folyamat tehát: pozicionálás  PR  marketing  megnövekedett értékesítés.

[kapcsolodo_cikkek]