Vásároljunk, főzzünk, együnk a gyerekekkel együtt!

A szülői példamutatásnak hatalmas szerepe van abban, hogy a gyermekek megszeressék az egészséges táplálkozást, csak úgy, mint az aktív életmódot. Nem beszélve a közös étkezések pszichés és emocionális hasznáról, összetartó erejéről.

Jó móka a közös vásárlás és főzés

Vonjuk be a gyermeket a vásárlásba és az ételek elkészítésébe. Ez a legjobb módja annak, hogy a gyermek játékos formában megismerje az alapanyagokat, a különböző élelmiszereket és szívesen megegye a belőlük készült fogást, még esetleg a „nemszeretem” zöldségből is, főként ha „saját” főztjéről van szó. De készülhetünk közösen gyermekünkkel egy-egy házibulira, születésnapi partira, ahol a menü megtervezésétől kezdve a bevásárló lista összeállításán keresztül egészen a fogások elkészítéséig bepillantást nyerhet a különböző elő- és elkészítési folyamatokba.



A főzéshez, a sütéshez egy csipetnyi fantáziára, kreativitásra is szükség van, képzeletünk, no és persze egyéni ízlésünk, szabjon csak határt kreációinknak.

Gyermekeinket bíztassuk a különböző formák, ízek, illatok, állagok, ételkészítési technikák kipróbálására, kombinálására. Szeleteljük hullámos karikákra a zöldségeket, cikk-cakkosra a gyümölcsöt, díszítsük mosolygós arccal a szendvicset/tejbegrízt/tojásrántottát, vágjuk fura, a megszokottól eltérő formájúra süteményszaggatóval a szendvicset, és persze izgalmas kihívás a közös fagyikészítés, muffinsütés is.

Együnk együtt!

Általában hétköznapokon a reggeli és a vacsora az a két étkezés, amit a család együtt tud tölteni, de a munkába járó szülők esetében lehet ez csak a vacsora. A jobb időkihasználás érdekében a gyermekeket, mindenkit az életkorának megfelelően, de be lehet vonni a vacsora elkészítésébe - pl. szendvicskészítés, zöldségtisztítás, darabolás, tálalás - a nyári estéken úgysem kell a leckeírással foglalkozniuk, mint ahogy a tanítási időben.

Használjuk ki, hogy most több idő jut a közös étkezésekre, mint év közben!

[kapcsolodo_cikkek]