Úgy indexel, ahogy szexel!

Az autóvezető tanfolyamon, a veszettül jóképű oktató egy virtuális vörös masnival kötötte a lelkemre, hogy indexelni márpedig kutya kötelesség, és nem csupán a magam, de a mások érdekében is. Látniuk kell a szándékaimat és én is innen tudhatom majd mit akar a másik. Azóta szorgosan indexelek. De vajon miért nem teszi ezt mindenki?

Mi lehet az oka, hogy nagyon sok autós elblicceli az index használatát?

Index - a kresz szerint
Szó nincs indexről, hanem irányjelzésről beszél. (Az irányjelzés köznyelvi neve az indexelés.)…
(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.
(3) Az irányjelzést irányjelző készülékkel, ilyen készülékkel fel nem szerelt jármű esetében pedig karral vagy jelzőtárcsával kell adni, oly módon, hogy az elölről, hátulról és a megfelelő oldalról jól látható legyen.

Index - egy sarki taxis szerint
A 6x6 taxi egyik autósát kérdeztük az index használatáról. Az ezüst „villámban” pöffeszkedő útikalóz röhög azokon a balfékeken, akik indexet használnak. Természetesen kéri nevének elhallgatását. A valóban rutinos autós – szerinte – már a másik kocsi állásából tudja, hogy az mit fog csinálni, tehát az egész dolog az indexlámpával felesleges, mi több, taxis berkekben cikis. Mikor – mintegy véletlen – családjáról kérdezem, kiderül, hogy harmadszor válik. Hmm.. lehet hogy van valami abban, amit a szexológus mond? A taxis elfelejtkezik arról, hogy az autósok többsége nem nevezhető rutinosnak, még akkor sem, ha naponta használja gépkocsiját esetleg a fővárosi forgalomban. Taxisunk valószínűleg nagyszerű jós volna, hiszen olyan ügyesen olvassa a többi autó „testbeszédét”, mint Gipsz Gizi a gyanútlan házmesternéét.
 
 

Index - a BRFK szerint
Az irányjelzés s a KRESZ szerint (lásd az első bekezdést) kötelező. Kormos Endre a BRFK sajtómunkatársa a következőket mondta el a HarmoNetnek: Az irányjelzés elmulasztása miatt bekövetkező súlyos, személyi sérülése balesetek száma szerencsére elenyésző, de a koccanásoknál a leggyakoribb okok egyike. Ez rengeteg hétköznapi bosszúságot okoz az autósoknak, és kisebb forgalmi akadályt képez a városban. Az általános közlekedési morál a különösen a fővárosban –de akár ha az országos átlagot nézzük is - nagyon rossz. Az autóvezetők az irányjelzést elfelejtik, vagy lustaságból nem használja. Ha a rendőr észleli ezen mulasztásunkat a bírság akár 30 000 Ft-ot is elérheti.

Index - egy gépjármű oktató szerint
A Mazsola Tanoda vezetője, Fejszés Zoltán szerint: A gyakorlott autósok egyik része sajnos csak felesleges koloncnak érzi az irányjelző használatát. Hogy ez abból adódik e, hogy nem veszik a fáradságot ilyen "kis semmiség"-re, vagy csak utolsó pillanatban döntik el, hogy merre szeretnének menni, ezt nem tudhatjuk. Az autósok másik fele mindig minden körülmények között szabályszerűen jelzi kanyarodási szándékát. Persze olyan is van, aki olyankor is használja, amikor nem kellene, így persze megtévesztve a többi autóst.
A tanulóautó általában mindig minden mozdulatot jelez, hiszen a vizsgán ez alapkövetelmény, itt a típushiba éppen az, hogy nem mindig a megfelelő irányba teszik ki az irányjelzőt, hanem pont az ellenkezőbe. Sajnos erre a mi esetünkben számítani kell mindig és mindenkor ha valaki mögénk kényszerül, hiszen pont azért vagyunk táblával megjelölve, mert a tanulói bizonytalanság bizony benne van a pakliban.

Index - a szexológus szerint
A HarmoNet szexológusa az indexelést egész más oldalról közelíti meg. Neki a baleset okozásának lehetősége helyett az emberi test, illetve a szexen belül az előjáték jut az eszébe. Az index a szándékunk jelzése. Azé a szándéké, hogy közelíteni szeretnénk a másik emberhez. Az autónk, - ha analógiában nézzük - olyan, mint testünk meghosszabbítása. Az index a kommunikáció egyértelművé tételét szolgálja. Mindenki úgy használja a szex nyelvét, ahogy az indexkart mozgatja.

Aki nem használja az indexet:
Az ember, aki egyáltalán nem használja az indexet, afféle „durrbele bumm” módon közelíthet partneréhez az ágyban is. Olyan, mint az egyszeri fiú a diszkóban:
- Hé kislány kijössz sétálni?
- De hisz esik az eső!
- Sebaj, majd a cipőmre térdelsz!

Aki csak a kanyarban indexel:
Ő természetesen az ágyban is félperces előjátékkal intézi el a dolgot. Vagy azért, mert „elalszik”, és mire már odáig jutna, és addigra már késő, vagy azért mert egyszerűen kapkod figyelmetlen. A korai magömléses fiúkra, de a saját szexusukat rosszul kommunikáló, nehezen felizgatható lányokra is ez jellemző. A viccbeli fiú, aki szerint az az előjáték, ha segíti a nőről levenni a bugyit és a harisnyát szintén a kanyarban indexelős típus.

Aki félórával a kanyar előtt, vagy össze-vissza fölöslegesen indexel:
Ő az, aki párkapcsolatban sem tudjam, hogy mit csinál. Hol feleslegesen is órákig nyújtja az előjátékot, vagy „hiába fűrészel”, nem véve figyelembe partnerét. Hol pedig – félve a korábbi kudarctól és utánozva a látszólag menőket, egyáltalán nem tartja be a szabályokat. Ha lehet, a legrosszabb fajta saját maga és környezete számára is hiszen még önmagának is kiszámíthatatlan. Ők igazi „mazsolák” maradnak, még a tanoda után is.

Aki helyesen a szabályok szerint indexel:
Az előjátékban is érzi, mennyi az elegendő és figyelembe veszi a partnerét, vagy egyáltalán a környezetét. Képes megítélni azt, hogy mit kíván meg a helyzet, és aszerint is cselekszik. Azt lehet mondani, hogy a legjobb lehet a szexben.
Aki tehát megfigyeli a partnerét, hogyan használja az indexkart az autójában, az pontos képet kaphat róla, akár az első randevún, és azonnal tudhatja, hogy mire számíthat az ágyban.

Ki mint szexel, úgy indexel! – Ujjra gyúrva!
Az indexkar használatához a mindenképpen ujjainkat használjuk. Minél többet erősítjük, ügyesítjük ujjainkat ezzel a tornával, annál kevésbé fárad majd el a kezünk a bevetésen!
STOP! Ha kimész az utcára, ne felejts el indexelni! Lehet, hogy az a jóképű fickó a Volvóban, vagy az a dögös csajszi abban a kis Peugeot-ban is olvasta ezt a cikket …

Gáspár Katalin