Hogyan lehetsz jó munkaerő? 15 trükk, hogy a cégnél maradhass...
Címlap / Karrier / Hogyan lehetsz jó munkaerő? 15 trükk, hogy a cégnél maradhass

Hogyan lehetsz jó munkaerő? 15 trükk, hogy a cégnél maradhass

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2024-03-29

Az álláskereséshez ezer trükköt és szabályt ismerünk. De mi van, ha már megkaptuk és próbaidőn vagyunk? A munka megtartása apróságokon múlik. Jelek, és tennivalók, hogy maradhass. 

Nem számít, ki mennyit dolgozik, aszerint értékelik a munkánkat, hogy mennyit látnak belőle. Vagyis mi az, ami kifelé megfogható, kézzelfogható. Éppen ezért nem mindegy, milyen benyomást keltünk - paradox módon azért, hogy nyugodtan dolgozhassunk és ne kelljen helyzetünkön görcsölni.

Nyomtass ki és vágj ki cikkeket, amelyek a munkáddal kapcsolatosak, rakd fel őket a hűtőgépre, a faliújságra, vagy bármilyen más jól látható helyre. Ez azt mutatja, hogy igyekszel állandóan lépést tartani a szakmai újdonságokkal és segíted a kollégáidat is a tanulásban. Agyad kontrolláld általa: Csak pozitív, megerősítő, építő jellegű cikkeket tegyél ki, ne tiltásokat, vagy kritikákat!

HarmoNet tipp: Előléptetés, stressz, menedzser-betegség - Karrier, ami kicsinál >>

Azt várják tőled, hogy lásd el a munkád és jól végezd.

Csakhogy általában a kis dolgok azok, amelyek fölkeltik a főnökeid és a kollégáid figyelmét. Van néhány könnyen követhető ötletünk arra, hogyan alakíts ki teljesen pozitív képet magadról.
  1. Tartsd rendben az asztalodat. (Legalább nagyjából legyen rendben.) Ezzel azt a benyomást kelted magadról, hogy jól szervezett vagy, és kezedben tartod az eseményeket. E mellett természetesen legyél tiszta ápolt, tartsd rendben magadat is!
     
  2. A példa erejével taníts. Ha azt akarod, hogy mások, beosztottaid meghatározott úton-módon intézzék a dolgaikat, akkor a legjobb dolog, amit tehetsz, hogy magad is úgy végzed. Ugyanakkor hasznos, ha a beosztottaid mindenkoron látják, hogy a sikerességhez hajlandó vagy keményen dolgozni.
     
  3. Légy nagylelkű a dicséretekkel, de ne őszintétlen. Ne tétovázz megdicsérni a kollégádat, hogy milyen nagyszerű munkát végzett, ha ez igaz. Mindenkiben megmarad az, mint egy erős, kellemes emlék: ha egyszer megdolgozott valamiért, és úgy is értékelik, ahogy megérdemelte. De ne vidd ezt túlzásba...
     
  4. Maradj pozitív és ne panaszkodj. Mutass hajlandóságot arra, hogy szívesen vállalsz új feladatokat, azzal, hogy magadtól keresed őket, kérdezel. Próbáld meg minimalizálni azt, hogy kifogásokat keress, és állandóan arról panaszkodj, mennyit kell dolgoznod.
     
  5. Minden negatív gondolatot próbálj meg elhagyni: nem visz előre, nem pihentet sem Téged, sem mást. Akkor mi az értelme? Mert nekünk "akkor jó, ha rossz", vagy mert jó tapicskolni a langymeleg pocsolyában? Szeretem, amikor az emberek kimutatják a hajlandóságot, hogy éppen azt végezzék, amire szükség van, még akkor is, ha az egészen más, mint amit egyébként végezni szoktak.
     
  6. Ha éppen sürgős feladat van, akkor az a célszerű, ha mindenkire lehet számítani, és senki sem finnyáskodik. Ha az együttműködés rossz - és nem állami szerv -, a hajó süllyedni kezd. Mindenkinek érdeke, hogy jó munkát végezzünk, a munkafeltételek külön kérdés, azonban a munkavállalónak is könnyebb újratárgyalást kérnie, ha már bizonyította, hogy lehet rá számítani".
     
  7. Légy fölkészült, és készítsd el a házi feladatod az értekezletek előtt. Tudd mit végzel, ismerd lehetőségeid.
     
  8. Készíts tervet a gyűlésre. Némi előkészítést igényel, hogy látsszon is rajtad az előkészület meg a jó szándék, ezért praktikus, akár egy kulcsszavakból álló listát készíteni.


     
  9. Légy magabiztos és mondd el az ötleteidet.
     
  10. Mindig azonnal hívj vissza minden kollégát és ügyfelet, válaszolj meg minden e-mailt, amint csak lehet. Mindenki úgy fogja érezni magát, hogy igazán értékeled őket, és ki tudna ennek ellenállni?
     
  11. Ne késs. - Ez alap. Ezt nem kellene külön mondani, de a munkahely különösen az a hely, ahol a megbízhatóság mellett csak a hozzáértés fontos ugyanennyire.

    Emberek között - apró együttműködések a team-el
  12. Ha a cégednek van olyan konyhája, amelyen mindenki osztozik, ne érezd, hogy fölötte vagy az ilyen munkáknak, mint a mosogatás és kávéfőzés. Valakinek úgyis meg kell csinálnia, és értékelni fogják ezt az áldozatot.
     
  13. Ajánld fel, hogy amikor lemész üzletbe, hozol másoknak ennivalót, és vállalj apró szolgálatokat. Az idő legnagyobb részében, a kollégák ezt vissza fogják utasítani (remélhetőleg), de arra is emlékezni fognak, hogy fölajánlottad.
     
  14. Szervezz meg hetente egy közös ebédet a kollégáiddal. Örülni fognak, hogy részt vehetnek benne és megerősíti vezetői pozíciódat, még akkor is, ha ez egészen "laza" összejövetel.
     
  15. Mindig nagyon türelmesen hallgasd meg, ha valaki el akar mondani valamit. Még akkor is, ha nem szereted a pletykát, valaki odahajol a füledhez, hogy súgjon ezt-azt. Ha nem tudsz elmenekülni, akkor is hallgasd meg, de utána tartsd meg magadnak, amit hallottál.
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 8617 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x