HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-19
Címlap / Karrier / Munka, bizalom, siker: Karrierépítő mondatok

Munka, bizalom, siker: Karrierépítő mondatok

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-09-19

Sejtem, hogy te is, mint a legtöbb ember, elsősorban ’a pénzért’ dolgozol. Persze, fontos a pénz, de ne feledj egy fontos dolgot: nem azért a pénzért dolgozol, amit most kapsz, hanem azért, amit később szeretnél kapni. Egy gazda sem azért vet, amit legutóbb aratott, hanem azért, amit jövőre szeretne aratni. 

 

A munkához való hozzáállásodat nagy mértékben meghatározza, hogy mi is az alapvető szándékod az adott állásban: az, hogy kapj (fizetést), vagy az, hogy adj (értéket, teljesítményt).

Hadd fejtsem ki egy kicsit bővebben, mit jelent az, hogy adni. Egy gazda szemszögéből azt jelenti, hogy vetni. Magot adni a földnek. Karrier-orientált emberként, egy szervezetben dolgozva, ez az alábbiakat is mind jelenti.

Bizalmat építeni. Egy szervezet akkor működik hatékonyan, ha az emberi interakciók során az emberek között a bizalom folyamatosan épül. Bizalom nélkül nem lesznek olyan kapcsolatok, amelyekben egy meg egy több mint kettő. Márpedig erre kell törekedni, mindig. Másoknak a feléd nyitott bizalmi bankszámlájára folyamatosan tegyél kisebb-nagyobb betéteket, hogy az egyenleg egyre csak nőjön. A bizalom az alapja a magas szintű együttműködésnek. Az együttműködés alapja a kiváló szervezeti teljesítménynek. A kiváló szervezeti teljesítmény az alapja a növekedésnek. A növekedés az alapja az újabb és újabb karrierlehetőségek megnyílásának. Amikor egy szervezet növekszik, a termékei terjednek a piacon, és újabb termékekkel vagy szolgáltatásokkal jelennek meg a piacon, ezek mind újabb és újabb karrierlehetőségeket jelentenek az azokat megragadni készen álló dolgozóknak.

Merd gyakran mondani a körülötted lévőknek: „Mi itt bizalmat építünk.” Az ügyfelek felé ugyanúgy, mint házon belül, egymás között. A közvetlen főnököd felé ugyanúgy, mint (multi cég esetén) a külföldi tulajdonos felé.


Egy másik mondat, ami szintén az adásról szól: „Azért vagyunk, hogy örömmel szolgáljuk az ügyfeleinket.” Szó nincs arról, hogy a fizetésed ne érdekeljen, és, hogy ne törődj vele, hogy mennyit kapsz. Amikor egy állásinterjú során sor kerül a fizetés megnevezésére, feltétlenül azt a fizetést mondd be, ami téged örömmel tölt el. (Persze törekedni kell arra is, hogy az adott pozícióban, a te tapasztalatoddal és tudásoddal az a fizetés adott piaci körülmények között reális legyen.) Nagyon fontos, hogy mindig felfelé pozícionáld magad. De miután elfogadtál egy állást, utána már ne a fizetésed foglalkoztasson, hanem az, hogy hogyan tudsz többet adni. Ha a szervezet sokat tud adni az ügyfeleknek, akkor azok cserébe szintén több pénzt fognak adni a szervezetnek. Lesz növekedés, lesz fejlődés, lesz fizetésemelés és bónusz. Ezért a munkád során mindig, és mindig csak azt forgasd a fejedben, hogy „hogyan tudnám a munkám során egyre magasabb szinten szolgálni az ügyfeleinket?”

Néha mondd ki hangosan: „Hogyan tudnánk több értéket nyújtani az ügyfeleknek?” Magad is meg fogsz lepődni, hogy egy ilyen kérdés hangos kimondása esetén, ha ott van mögötte az őszinte szándék is, néha milyen jó – egyszerű, kis ráfordítást igénylő, de sokat hozó – ötleteid támadnak!

Vannak munkakörök, amelyekben a szervezetnek pénzt hozó külső ügyfelekkel vagy közvetlen kapcsolatban. Értékesítés, ügyfélszolgálat, recepció. És vannak, amelyekben az „ügyfél” egy munkatárs a szervezeten belül. Nyilvánvaló a közvetlen kapcsolat építésének (ez is adás!) a fontossága a külső ügyfelekkel. Talán kevésbé nyilvánvaló, de legalább ugyanolyan fontos a belső ügyfelekkel való kapcsolat, az, hogy őket szolgáld nagyon hatékonyan.

Például egy asszisztensi pozícióban az „ügyfeled” lehet, hogy pont a vezérigazgató! Te őt szolgálod, az ő igényeit igyekszed szolgálni, róla igyekszel a lehető legtöbb terhet levenni. Neki igyekszel adni.

Bármilyen pozíciót is tölt be a közvetlen főnököd, néha tedd fel neki a kérdést: „Hogyan, mivel tudnálak még jobban segíteni?” És, ha erre a kérdésre kitérő választ ad, ne légy rest két-három nap után újra feltenni neki a kérdést. Hátha mégis megerőlteti magát, és kitalál valamit, hogy bizonyíthasd feléje a lojalitásodat és azon törekvésedet, hogy többet adj.

Ezt a kérdést természetesen bárki másnak is fel tudod tenni, akivel közvetlen munkakapcsolatban vagy. „Hogyan, mivel tudnálak még jobban segíteni?”

(Egy kedves hölgy ügyfelem nemrég visszaemlékezett arra, hogy egy nagyon nehéz periódusban, amikor a gyerekét szülte, akár otthonról is, laptopról, kiemelkedő teljesítményt nyújtva tett nagyon sokat a szervezetért, és most, hét évre rá eszébe jutott, hogy a külföldi vezérigazgató, akinek ő annak idején a munkájával a látókörébe került, akkor azt mondta, hogy „Bármikor szükséged van segítségre, vagy tanácsra, tudd, hogy nálam mindig nyitott ajtót találsz.” Vajon hány ember tudja azt elmondani magáról, hogy a legfelső vezető ilyen szintű támogatását élvezi?!)


Ha fejlesztő mérnökként dolgozol, akkor közvetlen ügyfeled az értékesítési, vagy a marketing vezető. A marketingesek fedezik fel a piacon, hogy mire van szükség, te azon dolgozol, hogy fejlesztőként kifejleszd a piacon várt terméket vagy szolgáltatást. Közvetett ügyfeled persze, hogy az, aki azt meg fogja vásárolni, de közvetlen ügyfeled a marketinges. Ezért neked nagyon kell figyelned az ő igényeire, hogy neki szállíts egyre nagyobb értéket.

Itt van még  ötletként néhány mondat, amit érdemes néha – a megfelelő helyzetben, a megfelelő emberek jelenlétében – hangosan is kimondani:

„Fontos, hogy az ügyfél maximálisan elégedett legyen, és kétsége se legyen afelől, hogy mi érte vagyunk.”

„A fizetésünket nem a főnöktől, hanem a vevőktől kapjuk.”

„Kényelembe süppedve nem fogunk nagy értéket nyújtani az ügyfeleknek.”

„Fejlődés, ez a kulcsa az előrelépésnek!”

„Mindig több felelősséget igyekszem vállalni, mint amennyire a munkakörömben kérnek.”

„A fejlődésemre hajlandó vagyok pénzt áldozni.”

„Egy jó terv önmagában még semmit nem garantál, de egy terv nélkül miben is reménykedhetünk?”

„Ki, ha nem én? Mikor, ha nem most?”


Fenti mondatok mind azt a szándékodat tükrözik, hogy adni szeretnél. Mondd ki őket hangosan, a jövőbeni fizetésedért. Vállalj 100%-os felelősséget a karriered érdekében, és ezt kezdd tükrözni a szavaidon keresztül. Elvégre a szavainkat megválogatni nem kerül semmibe.

Boér Tamás
www.sikertervezes.com





 
 
[ 5424 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/harmonet_kinai.png
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x