Éjszakai futam a Forma-1-ben! - Az éjjeli Szingapúr fényárba...
Címlap / Kütyü és tudomány / Éjszakai futam a Forma-1-ben! - Az éjjeli Szingapúr fényárba borult (Képekkel!)

Éjszakai futam a Forma-1-ben! - Az éjjeli Szingapúr fényárba borult (Képekkel!)

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2024-03-29

Elérkezett a nap, amikor Bernie Ecclestone álma valóra vált. Az Észak Amerikában már megszokott éjszakai lámpafényes igen látványos futamok után a Forma-1 versenyzői is megmérettették magukat hasonló körülmények között. Mi történt a rendhagyó fény-futamon? 

Szingapúr adott otthont a legelső éjszakai versenynek, ami az európai nézőknek is kedvez, ugyanis az öreg kontinensen ezáltal a megszokott, Közép Európai idő szerint 14 órás kezdettel tekinthették meg a futamot. Az időeltolódás miatt a helyszínen már javában sötét volt, amikor a piros lámpák elaludtak, és útjára indult a száguldó cirkusz mezőnye, hogy 61 kört megtéve az óriási reflektorokkal kivilágított pályán eldöntsék, ki lesz a győztes ezen a senki által nem ismert vadonatúj ringen.

A viadal annál is érdekesebb volt, hogy a Belga Nagydíj utáni perpatvar elcsitulni látszik, és a jelek szerint marad a jelenlegi állás, így a futam előtti állás szerint Hamilton csupán 1 ponttal előzte meg Massát a VB pontversenyben, míg az utóbbi időben gyengélkedő, és Belgiumban a címvédés esélyét is lenullázó Räikkönen 21 egységgel követte a britet, de előtte tanyázott még a harmadik helyezett lengyel Robert Kubica is.


A maranellóiaknál ugyan úgy tűnik, hogy a logika szerint az előnyösebb pozícióban lévő Massát favorizálják (az év során képtelenek voltak eldönteni, hogy melyik versenyzőjüket támogatják, és tavaly ugye éppen ez okozta a McLaren vesztét) de ne felejtsük el, hogy Kimi egy évvel ezelőtt két futammal a vége előtt 17 pontos hátrányban állt Hamiltonhoz képest, és végül világbajnok lett. A címvédéshez azonban a finn saját bevallása szerint már csoda kellene. Vagy az, hogy Massa és Hamilton összeütközzenek a "sötétben". Az ilyen malőrök elkerülése végett a McLaren istálló bejelentése szerint a csapat versenyzői például az alábbi - kissé átalakított első szárnyat fogják használni az éjszakai futamon a jobb látási viszonyok elérése érdekében:

HarmoNet tipp: Piszok jól néz ki a Forma-1-es guru új felesége (Képekkel!) >>

Persze a vicces vezetőszárnyat végül nem használták Hamiltonék, a futam annál izgalmasabbra sikeredett, holott még az eső sem esett le, ami köztudottan meg tudja kavarni a lapokat. A rajtsorrendet gyakorlatilag tartva Massa, Hamilton, Räikkönen sorrendben haladtak az élen a pilóták, amikor is az első kerékcseréket megelőzően Nelson Piquet lekoccolta az - utcai pálya lévén - egymáshoz nagyon közel lévő a pályát határoló két betonfal egyikét, majd irányíthatatlan autójában a másik oldali korlátnak csapódott, használhatatlanra törve autóját.

Szerencsére nem esett semmi baja, de a biztonsági autót be kellett küldeni, mert karakterisztikájából adódóan túl szűk a betoncsík a biztonságos mentéshez. Úgy tűnt, mintha a Renaultnál szinte direkt megrendezték volna az esélytelen pozícióban haladó pilótájuk balesetét, ugyanis csapattársa Fernando Alonso éppen akkor ért a boxutca bejáratához, amikor a baleset történt, és gyorsan ki is ment tankolni. A sokak által vitatott, de még eleddig el nem törölt szabály ugyanis kimondja, hogy a safety car-os időszak kezdetén csak büntetés terhe mellett szabad meglátogatni a szerelőket. Így is tett Nico Rosberg és Robert Kubica is, akiknek egyszerűen éppen ekkorra fogyott el az üzemanyaga.

Az élmenők sem jártak sokkal jobban, ugyanis miután szabad lett a box, Massa, Hamilton és Räikkönen egyszerre érkezett tankolni, így a finnek végig kellett várnia Massa kerékcseréjét, ezzel értékes másodperceket veszített az összetorlódott mezőnnyel szemben. A brazil azonban még rosszabbul járt, ugyanis a "nyalókás" embert helyettesítő indító lámpa elengedte a Ferrarist, holott a szerelők még tankolták, és kiszakította a csövet a berendezésből, amit végig is húzott az egész boxutcán. Mire odarohant a személyzet, és lerángatta a csövet az autóról, Massa utolsó helyre esett vissza, sőt még meg is büntették az incidensért, mert veszélyeztette a többi csapat személyzetét. A büntetés egyébiránt jogos, annak ellenére, hogy szegény Massa nem tehetett semmiről, azonban furcsa, hogy néhány futammal ezelőtt hasonlóan veszélyes manőverért - a csapat ott kis híján nekiengedte egy másik autónak a boxkiállás után - csupán pénzbüntetést kapott a csapat.

A dolog egyébként nem osztott, nem szorzott, a brazil elveszítette esélyét a pontszerzésre, ami Hamilton malmára hajtotta a vizet. Massa egyébként annyira kizökkent a ritmusból, hogy az előtte futott tökéletes körök helyett többször is elvesztette uralmát az autó felett. Egyik ilyen alkalommal éppen vissza akart térni a pályára, és keresztbe ment Adrian Sutil előtt, aki - hogy elkerülje az ütközést - úgy korrigált, hogy a falnak csapta az autóját. Nem járt jobban Räikkönen sem, az utolsó körökben ötödik helyen autózó finn annyira igyekezett előbbre, hogy - Belgium után másodszor - ismét nekiment a falnak.


Ha ez a két hiba nincs, most a finn is versenyben lenne a VB címért. Hamilton vigyázva az autójára végül harmadikként futott be az első kerékcserénél szerencsésen élre került - 15. rajtkockából induló - Alonso, és a szintén remeklő, de a szabálytalan kerékcsere miatt még büntetést is kapott Rosberg mögött. A finn-német egyébiránt könnyen lehet, hogy nyert volna, ha nem pont rosszkor fogy el az üzemanyag az autójából, és nem kényszerül szabálytalanul a boxba hajtani a biztonsági autós fázis alatt. Kérdés, hogy ezt a nagyon rossz szabályt mikor törlik végre el? A kaotikus futam végeztével tehát Lewis Hamilton örülhetett, hiszen a pontversenyben rá veszélyes versenyzők közül egy sem szerzett pontot, ő viszont 6 egységgel lett gazdagabb, így magabiztosan várhatja a hátralévő három versenyt.

HarmoNet tipp: Szingapúr Forma-1-es történelmet ír >>

A hétvégén tehát történelmi futamnak lehettünk tanúi, és még hajnalban sem kellett felkelnünk miatta. Ki tudja, ha beválik, talán a többi távol-keleti versenyt (Malájzia, Kína, Japán) is éjszakai időpontra teszik majd, hogy Európában minél kényelmesebben szórakozhassanak majd a Forma-1 rajongói, akik - köszönhetően az EU-ban érvényben lévő dohányreklám tilalomnak - egyre kevesebb európai futamot élvezhetnek élőben vagy a képernyők előtt. A sors pikantériája, hogy mire Bernie Ecclestone átszervezi a futamokat Ázsiába, addigra már csak hírmondónak marad meg egy-két dohánycég a csapatok szponzorai között.
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 1714 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x