Nyerje meg az egészségét!
Címlap / Kütyü és tudomány / Nyerje meg az egészségét!

Nyerje meg az egészségét!

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2024-03-28

A szervezett szűrővizsgálatok részvételi arányának növelése jelenleg a rák megelőzésének egyik leghatékonyabb eszköze.  

A szervezett szűrővizsgálatok részvételi arányának növelése jelenleg a rák megelőzésének egyik leghatékonyabb eszköze. Ezért a most induló Liliom program során összetett kommunikációval, valamint egy nyereményjátékkal is hívják az érintett hölgyeket a méhnyakszűrésen történő megjelenésre.


A rosszindulatú daganatos betegségek Magyarországon az összes haláleset mintegy egynegyedéért felelősek. A daganatos halálozás mérséklésének – rövid és középtávon – egyik legígéretesebb stratégiája a lakosság szűrővizsgálata.

Ennek célja a még rejtett betegség kimutatása, a betegség fennállásának valószínűsítése, vagy kizárása. A szűrővizsgálattal megelőzhető a betegség súlyosabb kimenetele. Az onkológiai betegségek esetén különösen igaz: minél korábbi a felismerés, annál nagyobb az esély a gyógyulásra.

A méhnyakszűrés a 25-65 év közötti női lakosságot, összesen 2,4 millió hölgyet érint. A szervezett szűrővizsgálatok részvételi arányának növelése a prevenció az egyik legfontosabb kihívása. Jelenleg csupán a hölgyek 4 százaléka vesz részt államilag finanszírozott szűrésen, pedig a méhnyakrák különösen jól gyógyítható, ha idejében felfedezik. Ezért, valamint a szűrőprogram társadalmasítása érdekében „Liliom program” néven szakmailag megalapozott, gyors és jól mérhető kampányt dolgoztak ki.

A most induló Liliom program során a behívólevéllel együtt egy nyereményszelvényt is kézbesítenek, amelyet a nagyobb postahivatalokban is megtalálhatnak az érdeklődők, továbbá a program honlapjáról is letölthető. Aki a szűrővizsgálaton – a megadott helyen és időpontban megjelenik – részt vehet a nyereményjátékban. Az ellenőrizhetőség érdekében a kitöltött és visszaküldött nyereményszelvényen szerepeltetni kell a forgalmi napló sorszámát, az orvos aláírását és pecsétjét. A fődíj egy szponzori felajánlásból származó Renault Modus személygépkocsi, amit 2006. februárjában, a Betegek Világnapjához kapcsolódóan egy nyilvános TV show során sorsolnak majd ki.

A kommunikációs program azonban nem szorítkozik pusztán a nyereményjátékra, az érintetteket számos egyéb formában is buzdítják a szűrésen történő részvételre. A szűréseket támogató reklámkampány során elkészült 30 másodperces tv reklám több mint 200 alkalommal lesz látható számos országos (pl.: tv2, a Napkelte és a Hír Tv) és regionális televízióban. Szintén több mint 200-szor hangzik el a kampány rádiószpotja is.
Az elektronikus médiában történő megjelenéseket különféle magazinokban és lapokban sajtóhirdetések, illetve az ország egész területén feltűnő több mint 100 óriásplakát egészíti ki.
A Liliom program természetesen a világhálón is megjelenik, a kezdeményezéssel kapcsolatos összes információ a www.liliom.hu címen lesz elérhető.

A klasszikus reklámeszközöket helyi és regionális szinten szervezett pr-kampány kíséri majd. Ennek során minden megyében sajtóeseményeket szerveznek, melyek megvalósításában a program megyei koordinátorai, a helyben dolgozó civil és betegszervezeteket bevonva és a helyi orvosokat is megszólítva, vesznek részt.
Mindemellett a legtöbb hölgyet mozgósító orvos 2 millió forint értékű műszert vásárolhat rendelője korszerűsítésére.

A fentiekben bemutatott kampány a program támogatóinak, többek között a Lilly Hungária gyógyszergyártó vállalattal kötött 20 millió forint értékű megállapodásnak köszönhetően jött létre
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 532 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x