A Mikulás is monnyon le!
Címlap / Őrület / A Mikulás is monnyon le!

A Mikulás is monnyon le!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-04-07

Németországban és Ausztriában civil mozgalom szerveződött a mikulás leváltására. Jelszavuk: tiltsák be a Mikulást! 

 

Az aktivisták szerint a gyerekeknek ajándékot osztogató jóságos, fehér szakállú, vörös ruhás, testes figura amerikai kultúrmocsok, amitől meg kell szabadulni. Úgy vélik, a Mikulás figurát a Coca-Cola hirdetései dobták be a köztudatba.

Az osztrák Pro Christkind (A Krisztus gyermekért) mozgalom azt követeli, hogy a gyermek Jézus és Szent Miklós vegyék át a Mikulás helyét. December 2-án kezdődő kampányuk központi eleme a "Mikulás mentes övezet" feliratú öntapadó címke (1. kép), amit ezrével osztogatnak.

Olyan öntapadó egységcsomagokat is forgalmaznak, amely segítségével a Mikulás csoki figurák Szent Miklóssá alakíthatók át.

Az Interneten toborozzák a svájci, német és osztrák szülőket a Mikulásos események bojkottjára és a "hagyományos karácsony" támogatására.

Vannak olyan települések, például az ausztriai St Wolfgang, ahol kitiltották a Mikulásokat a helyi vásárról és az üzleteket kötelezték arra, hogy csak hagyományos osztrák termékeket, ajándékokat és ételeket kínáljanak.

Bettina Schade, a Frankfurti Szent Miklós Kezdeményezés aktivistája az kifogásolja, hogy a Mikulás őrület háttérbe szorította az eredeti keresztény ünnepet. A karácsony egyre inkább az ajándékozásról és a kereskedelemről szól.

A Mikulás figurát egyébként valóban jórészt a Coca-Cola cégnek köszönhetik a gyerekek. A múlt század 30-as és 40-es éveiben használták a figurát az üditő ital reklámozásához. A joviális Mikulás eredeti változatát egy svéd származású amerikai művész, Haddon Sundblom rajzolta a Coca-Cola számára.

Állítólag a figura kialakításához felhasználta Szent Miklós, a IV. századi püspök, az orosz hagyományban élő Télapó és a pogány Zöld Ember vonásait. A legtöbbet azonban egy XIX. századi figurából merített, ezt egy német bevándorló, Thomas Nast rajzolta az amerikai Harper’s Weekly magazinnak.

Az, hogy a Mikulás mindig vörös ruhában jár, egyértelműen annak a következménye, hogy a Coca-Cola ezt a vöröst választotta arculata hivatalos színének.

Bármi is a Mikulás eredete, ma már a tömegkultúra szerves része. Kérdés, hogyan fogadnák a gyerekek, ha a fundamentalista hagyományőrzőknek valóban sikerülne száműzniük...

aqui.la
 





 
 
[ 758 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x