Tudat feletti képességed van! Ébreszd fel!
Címlap / Otthon / Tudat feletti képességed van! Ébreszd fel!

Tudat feletti képességed van! Ébreszd fel!

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2024-03-29

Megtanulhatunk-e valamit, aminek a magja nincs bennünk? Gyermekünk a legnagyobb művészeket, tudósokat megszégyenítő lehetőségekkel jön világra, nagyrészt rajtunk múlik, hogy képességekké fejlesztjük-e ezeket. 

A gyermek beszédtanulásában találkozunk azzal a paradoxonnal, hogy egy lény, aki se beszélni, se gondolkodni nem tud, elsajátítja a szavakat, nyelvet, gondolkodást. Az első szót, az első szavakat a gyermeknek magyarázat nélkül kell megértenie.

Ne gondoljuk, hogy a mutogatás, a mimika segít ebben. Ezeket a jeleket értenie kellene a gyereknek ahhoz, hogy ezek segítsék a szavak megértéséhez. Amikor azonban a gyerek megérti a mutogatást, akkor már rég tud "beszélni", érti, hogy "én mutatom neked azt". Nincsenek természetes mutató mozdulatok. A gyereknek nem kell tudnia, hogy a mutatóujjam irányába nézzen, hiszen a kutya se tudja, hanem a mutató ujjamat látja.

Intuitív megértés - nyelvtanulás gyermek módra
A gyereknek ki kell találnia, hogy mit akarok mutatni: az asztalt, a színét, a fát, a négyszöget, ezeket mind ugyanazzal a mozdulattal mutatom. A gyermek az első szavakat közvetlenül, szavak nélkül, intuitíven érti meg. Olyan mélyrehatóan utánozza a beszélőt, hogy nemcsak a szavakat utánozza, hanem a beszéd intencióját, értelmét is. Más szóval, közvetlenül megérti a gondolkodást, azt, amit a beszélő ki akar fejezni.

A papagáj vagy a magnószalag nem beszél, mert nem érti, amit mond. A gyerek azonban nemcsak a hallott szavakat ismételgeti, hanem a megismert szavakból új mondatokat alkot, amely megfelel az adott körülményeknek.

Ki vagyok én? És mihez képest?
Ha a felnőtt az asztalra mutat, és azt mondja, hogy asztal, a gyerek is mutat, és asztal szót mond. De amikor az ember magára mutat, és azt mondja: én eszem meg a csokit, a gyerek nagyon hamar megérti, hogy önmagára kell mutatnia, ha ő akarja megenni a csokit.
 


Az első szavakat tehát intuitív módon érti meg a gyermek. Hamar megtanul nyelvtanilag helyesen beszélni – ha a környezete így beszél. Nem tudatosan alkotja meg a nyelvtant – ahogyan, sajnos, az új nyelv tanulása során az iskolában próbálják tanítani –, de képes alkalmazni, helyesen beszélni. Ez a mondatalkotás szabályaira is vonatkozik, pedig ezeket még a tudomány se fogalmazta meg pontosan.

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


Cikkünk folytatódik, lapozz!
 
 
[ 4993 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x