Nev-Tan-Ok!
Címlap / Otthon / Nev-Tan-Ok!

Nev-Tan-Ok!

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2024-03-29

A közoktatásban működő pedagógiai szakszolgálatok. A Nevelési Tanácsadók olyan intézmények, melyeknek az adott kerület Polgármesteri Hivatala a felügyeleti szerve, de többnyire önálló épületben dolgoznak.  

Mik azok?
A közoktatásban működő pedagógiai szakszolgálatok. A Nevelési Tanácsadók olyan intézmények, melyeknek az adott kerület Polgármesteri Hivatala a felügyeleti szerve, de többnyire önálló épületben dolgoznak. Alapvetően az óvodás és iskolás korú gyermekek nevelési és tanulási problémáiban hivatottak segítséget nyújtani a szülőknek, pedagógusoknak és természetesen az érintett gyermekeknek egyaránt. Budapesten minden kerületben, vidéken régiónként a nagyobb városokban van Nevelési Tanácsadó.

Hogyan és mikor jöttek létre?
Kb. 35 éve léteznek. Valódi szakértői-civil kezdeményezésként jött létre az intézmény: pedagógusok, pszichológusok, gyerekorvosok kezdtek rendszeresen összejárni beszélgetni az eseteikről. Ebből nőtt ki maga az intézmény, később a családgondozás, szociális munka, a fejlesztő v. pszichopedagógia. A nevtan alapja ma is a team munka, a komplexitás. Minden szakember tud a gyerekről és minden gyerek-szülő olyan ellátást kap egy helyen, állampolgári jogon, amilyen kell neki. A fejlesztőpedagógus akkor tud elkezdeni érdemben és rendszeresen foglalkozni a gyerekkel, amikor a pszichológussal történt konzultációk nyomán a szülő már el tudja fogadni gyermekét olyannak, amilyen.

Miért fontosak? Jómagam 2 éve dolgozom az egyik nevelési tanácsadóban, és már e 2 év alatt is látom, hogy egyre több a rászoruló gyerek. Amikor pedig a kartonozóban keresem a régebben nálunk járt gyerekek anyagait, döbbenten tapasztalom, hogy míg évekkel ezelőttről csak egy-két csomag kartont őrzünk, az elmúlt 3-4 év ügyeinek tárolásához fiókok és polcok hosszú sora sem elegendő már. Naponta telefonálnak szülők, nagyszülők, tanárok, nevelők, orvosok, és kérik a gyerekek vizsgálatát.

Mire kérik a segítséget? Leginkább érzelmi, viselkedési, beilleszkedési, nevelési és tanulási nehézségeik vannak az ide küldött gyerekeknek. A tanulási problémáknál „divatos” az úgynevezett „diszes kérés”, vagyis a dys- vagy dis- előképzővel jelölt dysgráfia, dyslexia, dyscalculia vizsgálat iránti kérelem. Viszont ezekben az esetkben is igen sokszor kiderül, hogy a vélt vagy valós írási,olvasási, számolási problémák hátterében komoly pszichés, fejlődési vagy a gyermek családi helyzetéből fakadó gondok, nem egyszer pedig a nem megfelelő tanítási módszerek húzódnak meg.

A magatartási zavaroknál már drámaibb a kép; hol egy szülő, hol egy pedagógus fakad ki arról, hogy nem bír a gyerekkel, vagy a gyermek nem bír még önmagával sem. Mintha másfajta gyerkek születnének, akikhez a felnőtteknek még nincs meg a „kulcsuk”. Sokszor különcségnek minősített különlegességük feltárása még nyomozati fázisban van. Velük együtt és általuk tanuljuk őket.

A mindennapok gyakorlatában azonban ez úgy néz ki, hogy sokan már egyre kisebb koruktól sem óhajtanak megfelelni az elvárásoknak, beilleszkedni a környezetükbe, és miközben valószínűleg ennek minden esetben „jó” oka van, kiborítják a felnőtteket, önmagukat pedig mindenféle lehetetlen és veszélyes helyzetbe hozzák testileg-lelkileg-szellemileg egyaránt.

Persze arról lehetne beszélni, hogy mi/ki volt előbb, a felnőtt vagy a gyerek, s hogy ki hordozza magában azt a problematikát, amin javítani, változtatni lehetne,de a tény, tény marad: évente több száz gyereknek kérik a vizsgálatát egy-egy kerületen belül is.

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


Cikkünk folytatódik, lapozz!


 
 
[ 3393 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x