Spórolj a kajával - 7 tipp, hogyan maradj egészségesebb és...
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Spórolj a kajával - 7 tipp, hogyan maradj egészségesebb és gazdagabb!

Spórolj a kajával - 7 tipp, hogyan maradj egészségesebb és gazdagabb!

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-04-11

Sokan valószínűleg felszisszennek: rendben, válság van, de még az ételen is spóroljak? Igen, az egészséged érdekében sem árt. A válság előnye: rákényszerít, hogy gazdasági okokból ugyan, de végiggondoljuk, mire költünk feleslegesen és hol lehetne többet megtakarítani. 


Rendezvénynaptár
A takarékoskodás alapja a tudatos odafigyelés és semmi köze a lemondáshoz vagy a nélkülözéshez. Ha odafigyelünk a szervezetünk egyensúlyára, kevesebbet költünk felesleges vagy egészségtelen ételre és gyógyszerekre, és a pénztárcánkban is több marad.

A kevesebb több!
A túlfogyasztáshoz hozzászokott mai ember rendszeresen túleszi magát, sokkal több kalóriát visz be, mint amennyire optimálisan szüksége van, ez pedig a már ismert következményekkel jár: túlsúly, allergiák, cellulitisz, méreganyagok felhalmozódása, szív-és érrendszeri megbetegedések, cukorbaj és a szervezet általános egészségi állapotának romlása.

A gyomor kétharmadáig telt állapotában tud optimálisan emészteni, ezért sose edd magad igazán jóllakottra, inkább fejezd be néhány falattal előbb az étkezést, hogy az emésztésen kívül másra is maradjon energiád.

Ősrégi aranyszabály, hogy ne menj éhesen vásárolni, így elkerülheted a feleslegesen felhalmozott és később kidobott élelmiszereket. Tudatosan törekedj arra, hogy csak annyit vásárolj, amennyire valóban szükséged van – a pazarlásnak most tényleg nincs itt az ideje, a konyhában sem.



Egyszerűen nagyszerű

Ne keverd az ételféleségeket, törekedj az egyszerűségre. Egy étkezéshez maximum három-négy fajta ételt válogass össze, ne dolgozd fel nagyon, pl. ne főzd agyon a zöldségeket, hanem inkább csak párold. Könnyű vacsora például egy tányér párolt zöldség finoman fűszerezett főtt gabonával (bármilyennel: köles, hajdina, barnarizs, zab stb.), egy tál saláta egy szelet hússal, húspótlóval vagy tejtermékekkel. Ezek nemcsak könnyebben emészthetőek a szervezet számára, hanem olcsóbbak is, mint egy bonyolult háromfogásos menü, ugyanakkor egyszerű, egészséges összetevőik révén minden fontos vitamint és ásványi anyagot tartalmaznak. A friss, nyers zöldségfélék salátaként vagy párolt zöldségként elkészítve, illetve a gabonafélék és hüvelyesek nemcsak egészségesek és olcsók, hanem nagyon finomak is.

Élő ételek
Egyél több nyers zöldséget, gyümölcsöt – a nyers ételek rosttartalma jobban telít, ugyanakkor a vitamin- és ásványi anyag tartalmuk jóval bőségesebb, mint a párolt, főtt, sült, feldolgozott, konzerv, illetve mélyhűtött ételeknek. A nyers ételek élő ételek,  rengeteg enzimet is tartalmaznak, ezért a szervezetnek nem a saját véges enzimkészletéből kell gazdálkodnia, több energia marad a többi élettani folyamatra, a regenerációra, az immunrendszer erősítésére, a szellemi képességek gyarapodására. Ha egészséges, tiszta, élő ételeket eszel, hamarosan feleannyi adagokra, de mindenképpen kisebb mennyiségre lesz szükséged a minőségi ételekből.

HarmoNet tipp: Vega élet: Miért olcsóbb a növényi étrend? >>

Tudatosság és étkezés

Csak akkor egyél, ha éhes vagy, ne használd az ételt szorongásoldásra. Kerüld a nassolást – plusz kilókat, kemény forintokat, allergiákat spórolhatsz meg egyszerre! Étkezés során csak az evésre koncentrálj, ne nézz tévét, ne olvass újságot és ne engedj teret a szorongó gondolatoknak a másnapi értekezletről vagy a fűtésszámláról. Ha evés közben is odafigyelsz arra, amit csinálsz, teljesebben kiélvezed az étel élményét, az ízeket, így elkerülheted, hogy észrevétlenül dupla adagot lapátolj be. Az étkezés, mint minden érzéki tevékenység, az élet ünneplése a legmélyebb szinten, önmagában, különleges fogások nélkül is örömteli élmény. Ha jó hangulatban főzöl és eszel, az nemcsak a testedet tölti fel, hanem a lelkedet is.

Víz, víz, tiszta víz
Nem lehet elégszer hangsúlyozni: nagyon fontos a napi 2-3 liter tiszta folyadék (víz, gyümölcsé, gyógytea formájában – ezek ráadásul nemcsak a legegészségesebb, hanem a legolcsóbb szomjoltók is). Ne feledjük, testünk közel 70 %-a víz, tisztításához belsőleg is ez a legalkalmasabb anyag. Sokszor akkor is eszünk, amikor valójában szomjasak vagyunk. Ezt a téves testi reakciót elkerülhetjük, ha mindig van az asztalunkon, a táskánkban stb. egy palack víz, és a nap folyamán rendszeresen iszunk legalább 6-8 pohár vizet. Így megtanuljuk érzékelni a valódi éhségérzetet.



Testi-lelki megtisztulás

A test, de a lélek és az elme számára is ugyanolyan fontos a táplálás és a méregtelenítés egyensúlya. Ne csak arra figyelj, hogy optimális mennyiségű és tápanyagokban gazdag étrendet kövess, hanem arra is, hogy időről időre adj egy kis pihenőt a testednek méregtelenítés – pl. böjt, gyümölcsnap, szauna formájában, amikor korlátozod a táplálékbevitelt. A rendszeres belső „nagytakarítás” során nemcsak felesleges kilókkal lehetünk könnyebbek, hanem megszabadulhatunk elavulttá vált hiedelmeinktől, régi sérelmeinktől is a tudatosság és a megbocsátás gyakorlása révén.

HarmoNet tipp: Végre egészségesebb ivóvíz, ózonnal! >>

Hagyatkozz tested intelligenciájára

A test – intelligens rendszer, pontosan tudja, mire van szüksége, csak éppen elfelejtettük, hogyan kell kezelni. Ha megtanulunk újra ráhangolódni az eleinte finom, később durvább tünetek formájában jelentkező üzeneteire, sokkal nagyobb harmóniában tudjuk tartani. Kezdj el tudatosan odafigyelni a szervezeted jelzéseire, add meg neki, amit kíván, legyen az egy kiadós testedzés, egy finom masszázs vagy egy hosszú pihentető hétvége. A rendszeres mozgás ugyanolyan fontos, mint a kiegyensúlyozott táplálkozás. Adj meg neki mindent, amire szüksége van – mindig mértékkel.

Kolontár Elvira
Képek: Piqs.de



 
 
[ 4320 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x