Hátfájás? A helyes tartás 10 aranyszabálya
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Hátfájás? A helyes tartás 10 aranyszabálya

Hátfájás? A helyes tartás 10 aranyszabálya

Forrás: Medipress
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-06-18

A hátfájás az egyik leggyakoribb mozgásszervi probléma, ami egész napunkra rányomja bélyegét. A rossz tartás és folytonos fájdalom további helytelen tartáshoz vezethet, ez pedig akár fejfájást, tompaságot, kedvetlenséget is előidézhet. A helyes tartás segíti a jó oxigénfelvételt, s ha nem fáj a hátunk, egész testünk megtartása könnyebbnek, egyszerűbbnek tűnik. 


Rendezvénynaptár
Már mindent kipróbált és még mindig kínozza a hátfájás? Próbálja ki Dr. Norman Marcus, a New York-i Egyetem Orvosi Kara izomfájdalmakat kutató orvosának tanácsait.
Élete folyamán minden ötödik amerikai szenved hátfájástól, ez az orvoshoz fordulás leggyakoribb oka. Íme Dr. Marcus tippjei:
  • Igenis számít, miben alszunk. Forgolódjunk éjszaka és dobjuk ki a süppedős matracunkat.
  • Ne úgy olvassunk vagy tévézzünk az ágyból, hogy meg kelljen emelnünk a fejünket, mivel az ehhez használt izmok is nyaki fájdalmat okozhatnak.
  • Ne üljünk sokáig egy helyzetben, mivel az megterhelő a gerinc izmai számára, inkább váltogassuk azt.
  • Ha valahol, például színházban sokáig kell egy helyben ülnünk, tegyük keresztbe lábainkat, ezzel megmozgatjuk a hát és a csípő izmait.
  • A háztartásban gyakran használt dolgokat tartsuk könnyen elérhető polcokon, ezzel csökkenthetjük a hajolgatás és a nyújtózkodás.
  • A férfiaknak nem tanácsos pénztárcájukkal a farzsebükben ülni, mert ez is krónikus hátfájdalmat okozhat.
  • Lehetőleg ne emeljünk nehéz dolgokat. „Kérjünk segítséget vagy hagyjuk ott” – tanácsolja Marcus.
  • Ha mégis fel kell emelnünk egy nehéz tárgyat, hajlítsuk be térdünket és csípőnket, tartsuk a tárgyat a testünkhöz közel, hogy a láb izmai viseljék a nagyobb terhet.
  • Hólapátolás előtt belemelgítésképpen tegyünk egy rövid sétát. Mivel a hó nehéz tud lenni, használjunk kisebb lapátot a terhelés csökkentésére.
  • Nőként próbáljuk meg terhesség után visszanyerni eredeti súlyunkat és erősíteni a hát és a has izmait.
  • Emellett az is fontos, hogy ne tegyük az íróasztalra a számítógép billentyűzetét, az ideális helyzet az, amikor lefelé kell nyúlnunk a billentyűzet után, ezzel elkerülhető a nyak, a váll és a hát fájdalma.

HarmoNet tipp: Akupunktúrával a hátfájás ellen >>

Medipress



 
 
[ 6426 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x