HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-08-20
Címlap / Szépség-Egészség / 8 durva tévhit az egészséges táplálkozásról

8 durva tévhit az egészséges táplálkozásról

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-08-20

Az egészséges táplálkozásról alkotott elméletek gyakorlatilag naponta dőlnek meg. Hogy miből és menynit kell fogyasztanunk, vélhetőleg már a profik sem tudják követni. Sejtjük azonban, hogy mi az, amit jobb, ha elkerülünk, mik azok az ételek, amiket nem szedhetünk tányérunkra. A biztos pontokat gyűjtöttük csokorba. 

 

Rendezvénynaptár
Hangyányi zavar
Edd meg ezt. Ne edd meg azt. Az egészséges étkezés szabályai egyre bonyolultabbnak tűnnek. De a tökéletesen kiegyensúlyozott étrend egyszerűbb, mint gondolnád.

A legtöbb embernek fogalma sincs arról, hogy tulajdonképpen mit is eszik. Az élelmiszereken szereplő termékinformációk pedig, még azok számára is, akik megpróbálják kiböngészni - a legújabb kutatások szerint - szinte teljesen érthetetlenek.


Az elmúlt tíz évben a gyártók egyre több információt közölnek a termékeikről: a színezésről, a vitamintartalomról, ízesítésről, víz- , zsír- és rosttartalomról, cukor- és keményítő-mennyiségről. Ezzel az volt az elsődleges cél, hogy lehetővé tegyék a vásárlók számára az egészséges választást, de a gondok ettől még nem oldódtak meg. Kutatók megkérdeztek vásárlókat arról, hogy mennyire veszik hasznát ezeknek az információknak, és azt találták, hogy ötből alig egy ember jut el odáig, hogy az alkotóelemek listáját is elolvassa - szerencsére a tudatos váráslók száma azért évről évre nő -, de a tápérték listáját már nem. Nők és férfiak közül csak tízből egy személy az, aki mindent elolvas a termékinformáción.

HarmoNet tipp: Táplálkozási tippek vega mamáknak >>

Általános a zűrzavar abban a tekintetben, hogy ezek az adatok mit jelentenek. A legtöbbeknek a mértékegységek megértésével támadt gondjuk, és nagyon keveset értette abból, hogy mi a kalória és az energia.

Kevesebb info, több tudás?
A kutatás azt mutatja, hogy információ túláramlás van ebben a tekintetben is. Addig, amíg az embereknek kevesebb termékinformációval kellett megbirkózniuk, nyugodtabban merték magukat rábízni a gyártóra.

Hosszú idővel ezelőtt egyszerű szabályok uralkodtak. A zöldség egészséges, a cukorral készült termékek viszont nem. De ez már soha többé nem igaz. Újabb és újabb elméletek születnek arról, hogyan is kellene táplálkoznunk, és mind ellentmond az előzőnek, és olyan élelmiszeralkotót javasol, amely benne szerepel egy sohasem hallott egy esőerdei törzs étlapján, és akik hírét sem hallották a ráknak.


  • Az aszpartamin, ami cukorhelyettesítő adalék, szédülést okoz, menstruációs panaszokat, amíg a koffein gyomorfekélyt, álmatlanságot és születési rendellenességeket.
     
  • A tüdőnek például jót tesz, ha hetenként öt-hat almát rágunk el. A kutatók szerint egy olyan antioxidánst tartalmaz, a quercetint, amely védelmet biztosít a környezetszennyezés és cigarettafüst ellen.
     
  • Az avokádó phytovegyületeket tartalmaz, amely az öregedés ellen nyújt védelmet, és telítetlen zsírsavat, amely a "rossz" koleszterint csökkenti.
    A Harvard Egyetem nyolcéves vizsgálatai 44 000 kísérleti alannyal azt bizonyítják, hogy napi öt darab banán segít a magas vérnyomás csökkentésében. A dinnye lycophent tartalmaz, amely csökkenti a prosztata- és méhnyakrák kockázatát.
     
  • A monoszodium glutamát hatása, amelyet konzerváláshoz használnak, lehet fejfájás, mellkasi nyomás és idegproblémák is. A szulfitok ezzel ellentétben asztmarohamot idézhetnek elő. A nitrát és nitritszármazékok a kísérleti állatoknál rákos burjánzást indítottak meg.
     
  • A narancslé kalciummal dúsítva megelőzi a csontritkulást, amely hovatovább egyre inkább népbetegség. A zab-alapú pelyhek pedig a koleszterinszint csökkentésében segítenek. Amerikai tanulmányok azt jelzik, hogy napi egy pohár szójatej az infarktus veszélyét csökkenti.
     
  • A fogyasztóknak nem szabadna csupán egyetlen gabonaféléhez ragaszkodniuk, mert bármelyik tartós fogyasztása allergiát okoz, ezért a héjában sült krumplit. A burgonya héja sok C-vitamint és fontos ásványt, valamint keményítőt tartalmaz, ami lassan felhasználódó energiát biztosít.
     
  • Napi öt alkalommal tanácsos gyümölcsöt fogyasztani, mert kevés zsírt, sok rostot tartalmaz, amely jót tesz a szívnek és az emésztésnek.
     
  • Ami a gyümölcsöket illeti, tanácsos a különböző színűeket keverni, mert más-más antioxidánst tartalmaznak, amely a rák megelőzésében segít. A vörösbornak is vannak hasonló áldásos hatásai, és ha mértékkel fogyasztjuk, karbantartja a szívet.
     
Egységes recept ugyan nincs, és görcsösen ragaszkodni sem különösebben érdemes ilyen-olyan metódusokhoz. Az egészség megőrzéséhez a valamennyiünk által ismert jó tanácsokat viszont érdemes megtartani és mód, hogyan éljük velük nagyon egyszerű: a józansággal és mértékletességgel.

HarmoNet fórum tipp: Vegák klubja >>

(Képek: piqs.de)





 
 
[ 8687 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot


Warning: Division by zero in /var/www/lapcsalad/harmonet.hu/include/fooldal/rendezvenynaptar_slide_jobb_oszlop.php on line 72
 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x