HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-06-24
Címlap / Szépség-Egészség / Kerüld el a betegségeket - aludj jól!

Kerüld el a betegségeket - aludj jól!

Forrás: MTI
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-06-24

Az álmatlanság számos probléma forrása, a másnapi fáradtságnál sokkal rosszabb következményei is lehetnek. Amerikai kutatók tanulmánya szerint a gyakori felébredéssel jellemezhető álmatlanság Alzheimer-kórhoz is vezethet. Mindez elkerülhető néhány óvintézkedéssel - 8 tipp a jó minőségű alváshoz. 

 
A Washington Egyetem kutatói 100 mentálisan egészséges ember alvási szokásait követték nyomon, akik életkora 45 és 80 év között volt. A vizsgálatba bevont emberek egyik felénél a családi kórtörténetben szerepelt Alzheimer-kór, míg a másik felénél nem.


A szakemberek úgy találták, hogy azok agyában, akik éjszakánként gyakran felébredtek, nagyobb valószínűséggel alakult ki amiloid lerakódás, mint azoknál, akik nyugodtabban töltötték éjszakájukat.

Ez a tendencia azért aggasztó, mert az amiloid fehérje lerakódása plakkok formájában az agyban az Alzheimer-kór jellemzője, amely állapot fokozatos elbutuláshoz, szellemi leépüléshez vezet. A fehérjeplakkok lerakódása már évekkel az Alzheimer-kór tüneteinek megjelenése előtt megkezdődik.

"Eredetileg az alvás hosszára voltunk kíváncsiak, ám úgy tűnik, hogy az alvás minősége fontosabb ebben az összefüggésben" - magyarázta Yo-El Ju kutatásvezető a HealthDay ismeretterjesztő portálnak.

Két héten át a résztvevők minden mozdulatát rögzítette egy a csuklójukra szerelt érzékelő, a kutatók ennek alapján határozták meg, hogy mikor aludtak, illetve voltak ébren. Az önkéntesek látszólag átlagosan nyolc órát töltöttek az ágyban éjszakánként, ám valójában csak átlagosan 6,5 óra volt "tiszta" alvásidejük.

Kiderült, hogy azoknál, akik az ágyban töltött idő kevesebb mint 85 százalékát töltötték valóban alvással a gyakori felébredés miatt, nagyobb valószínűséggel voltak jelen az Alzheimer-kór kezdeti tünetei vagy jeleztek magasabb amiloidszintet a biomarker vizsgálatok.

Forrás: MTI



8 szempont a jó minőségű alváshoz
  1. A sokszor emlegetett szabály: az éjfél előtti órák duplán számítanak. Igyekezzünk már 10-11 óra körül ágyba bújni.
  2. A vacsorát legalább 3 órával elalvás előttre időzítsük: az előző pont figyelembe vételével tehát legkésőbb 7 óra körül költsük el.
  3. Az elalvást komolyan veszélyezteti a stressz, és ha a napi pörgésből nem tudunk leállni, megfelelően nyugodt szintre hozni az elménket, az érzelmeinket és a testünket. Ha eddig még nem tettük volna, keressünk egy megfelelő módszert a stressz levezetésére: ez lehet a testi, lelki és agyműködést újra egyensúlyba hozó jóga, meditáció, relaxáció, autogén tréning stb.
  4. Az előző pont indokolja azt is, hogy az elalvás előtti 1-2 órában már ne nézzünk tévét, ne végezzünk megerőltető testmozgást, inkább adjuk át magunkat testi-lelki szinten egyaránt a pihenésnek, relaxációnak.
  5. Az alkohol és a dohányzás túlságosan stimulálja az idegrendszert és az egyik legkomolyabb akadálya a kielégítő éjszakai pihenésnek. Hagyjunk fel vele, de ha ez egyelőre túl nagy lépést jelentene, akkor legalább figyeljünk oda arra, hogy az alvás előtti órákban már ne gyújtsunk rá. Kávét ne igyunk délután 4 óra után és az alkoholfogyasztásban is tartsunk mértéket: esténként 1 pohár bor vagy 1 üveg sör még nem rontja az alvás minőségét, de ennél több már igen!
  6. Az altatót több módszer együttes kombinációjával viszonylag sikeresen ki lehet váltani: a napi feszültség, stressz megfelelő kezelésére keressünk egy számunkra jól működő módszert (ld. 3. pont), mozogjunk eleget és esetlegesen használjunk altató, nyugtató gyógynövényekből készült teát, például: levendula, komló, macskagyökér, citromfű, orbáncfű.
  7. Az egyik leghatékonyabb stresszoldó és nyugtató eljárás a fülakupunktúra: meglepően rövid idő alatt megszünteti a feszültségeket, helyreállítja az idegrendszer egyensúlyát, harmonizálja az érzelmeket, megnyugtatja még a legzaklatottabb állapotban lévő embert is. Még több információ a módszerről itt >>
  8. Az alvóhelyünk kialakítása szintén kulcsfontosságú! Nyugodt és pihentető alváshoz ilyen környezet szükséges: rend, nyugalom és béke. Mellőzzük a harsány színeket, a zajforrásokat, inkább ne a hálóban legyen a tévé és a számítógép, és estére kapcsoljunk ki minden fényforrást, ledet és áramtalanítsunk minden készüléket.


Kolontár Elvira
www.hazateres.net

Képek:
photostock / FreeDigitalPhotos.net
graur codrin / FreeDigitalPhotos.net



Rendezvénynaptár



 
 
[ 3299 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x