HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-19
Címlap / Szépség-Egészség / 13 dolog, amit megtanultam a fogyókúrákról

13 dolog, amit megtanultam a fogyókúrákról

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-19

Sok-sok éven keresztül azt gondoltam, hogy le kéne fogynom. A külvilág is folyton erre biztatott. Ráadásul a közeli barátnőim mind vékonyak voltak. Csak azt nem vettem észre, hogy ők a szokásosnál is vékonyabbak, én pedig nem vagyok az átlagnál kövérebb, a testalkatomnak megfelelő a súlyom. Így azt gondoltam, hogy kövér vagyok és fogyózni kezdtem. Gyakorlatilag 20 évem telt el abban a gondolkodási mintában, miszerint le kell fogynom. 

 

Természetesen tettem is a hízásért:
  • Például nagyon féltem attól, hogy elhízom
  • Féltem, hogy mások mit szólnak, mit gondolnak
  • Érzelmi evő voltam (bánat = eszik, szomorúság = eszik, félelem = eszik, öröm = eszik)

A testem annyira megszokta ezt a módit, hogy amikor tényleg fogyni kezdtem a tornák és diéták hatására, akkor bepánikolt és azonnal ellenállásba kezdett. Azt hitte, baj van,  ezért cselekedett: visszahízott.

Az évek során elmerültem önmagam megismerésében és sok berögzült mintát sikerült feloldanom. Több automatizmus és érzelmi háttér ezáltal kikerült a fényre, avagy tudatossá váltam rájuk, így változtatni is tudtam rajtuk. Némelyikkel sok körön át foglalkoztam, foglalkozom, spirálisan haladva felfelé, a teljes megértés és elfogadás felé.

A fogyókúrák és az önismeretem kapcsán összeállítottam pár pontban azokat a főbb tanulságokat, amik testalkattól és testtípustól függetlenül hasznosak lehetnek azok számára, akik szintén fogyni vágynak.

1. Ne fogyókúrázz! Felborítja a szervezet kémiai egyensúlyát
Nem véletlen, hogy életmódváltásról igyekeznek a legtöbben beszélni az időszakos fogyókúrák helyett. (Figyelem! Az 1-3 napos böjt és tisztítás nem fogyókúra, itt most nem ezekről van szó.) Miért kéne akarattal valaki mássá válnunk? Előbb ismerd meg a szokásaidat és azok eredetét az életedben. Utána az életmódváltás nem egy kötelező cselekvés lesz, hanem egy automatikus eredmény. Ha valaki önmagát megerőszakolva próbál életmódot váltani, akkor az ugyanolyan káros következményekkel jár, mint egy rossz fogyókúra.

2. A „felfalnék egy lovat is” állapot azt jelzi, hogy kiéheztetted a szervezeted
Ez nemcsak nem segít, de még árt is. Ne éhezz!

3. Nem minden testtípus tolerálja ugyanazt az étkezési módot
A különböző típusok másként reagálnak. Minden diétatípusnál van legalább egy „sikerember”, akivel szoktak példálózni, hogy nézd, ő is ennek köszönheti a sikerét. Ha a testtípusod és a diétád passzol, könnyen érsz el eredményeket és tartós lesz a változás. Igen, ehhez meglehet, hogy kísérletezni kell, mire rájössz, melyik való neked. De ha figyelemmel teszed, hamar megkapod a válaszokat a tested visszajelzéseiből. Ha a testtípusod és a diéta nem illik össze, már az elejétől szenvedni fogsz és az eredmény sem lesz tartós. Illetve megint összezavarod a tested. Figyelj a tested jelzéseire! A következő pont segít ebben.

4. Ha 2 órán belül megéhezel evés után (vagy vágyakozol ilyen-olyan ízek után), akkor az ételedből kimaradt egy fontos összetevő.  Például olyan alapvető dolog, mint a szénhidrát, fehérje vagy a zsír. Esetleg ezeket mind tartalmazta az ételed, de nem a megfelelő arányban fogyasztottál belőlük. (Tippek - Szénhidrátforrás: zöldség-gyümölcs; Fehérjeforrás: hüvelyesek, tejtermékek, Zsírforrás: olajos magvak, olivaolaj, kókuszolaj)

5. Igyál!
Naponta minimum 2 liter folyadékot, de ha tudsz, inkább többet. A legtöbbször az éhségérzet kiszáradást jelez. Ha sportolsz, nyugodtan számolj hozzá a napi adagodhoz pluszban még egy-másfél litert.

6. Ismerd meg a testalkatod!
Ha alma vagy, ne akarj körtére törekedni. Legyél inkább formás, csinos alma!

7. A fogyókúrákkal főleg vizet és izmot, vitaminokat és ásványi sókat veszít a szervezet.
A mérleg itt is becsap. Ha már mindenáron mérni akarod magad, használj inkább centit, az hitelesebben mutatja neked a változásokat.

8. Mindenképpen mozogj!

Ha fogyózol, ha nem. Jót tesz és jó érzést ad.


9. Nem mindegy, hogy milyen mozgást végzel

Testtípustól függően van, akinek a kardió mozgások tesznek jobbat, míg van, akinek inkább az erőgyakorlatok. Van akinél a hűvös környezet támogatóbb sport közben, van, akinél a forró segít. (Pld. ha egy Pitta típus /védikus rendszer szerint/ jógára vágyik, ne a forrójógát válassza, azonban jógázhat hűvösebb körülmények között. Lehetőleg azonban a mozgalmasabb ashtangát válassza a nyugodtabb női jógákkal szemben. Mindegy, hogy milyen rendszerben nézed a típusod, mindegy milyen mozgásfajtát végzel szívesen, mindegyikben keresd azt, ami hozzád a legjobban passzol. Akkor is ha az más lesz, mint a barátnődé vagy a kedvenc sztárodé.)

10.  Betegen ne diétázz és ne tornázz!

Hagyd a tested pihenni, gyógyulni. Hagyd, hogy a felépülésre fordítsa az energiáit a tested. A betegség mindig jelzés arra, hogy pihenésre, elcsendesedésre van szükséged. Ha ilyenkor erőlteted az aktivitást, árral szemben mész és magad ellen dolgozol.

11. A lényeg, hogy te érezd jól magad a bőrödben!
Nem az számít, hogy mások szerint mikor kéne magad jól érezned. Senki más nem tudja, honnan jössz, hová tartasz és miken mentél és mész keresztül.

12. A fogyási folyamat nem állandó. Vannak stagnálási, erő- és lendületgyűjtési időszakok, visszaesések. Ilyenkor ne ess pánikba. Folytasd azt, amit addig csináltál. Bízz a testedben, hogy tudja mikor és mennyit tud elengedni.

13. Bánj magaddal szeretettel, türelemmel, mintha csak a saját gyermekedet óvnád.

A hosszú évek során mindenfélével gyötörtem már a testem és a lelkem - aminek az eredménye az lett, hogy jobban meghíztam. Ha belegondolsz, nem csoda, hiszen ha valakit gyötörnek, kínoznak, éheztetnek, természetes, hogy ellenáll. Azonban mára megtanultam, hogyan tudom magam egyensúlyba hozni és a harmóniában tartani.

Ma ugyan még velem van a túlsúly, de egész másként tekintek a testemre és a vele való kapcsolatomra. Békében élünk. Figyelek a jelzéseire és szeretem. Tudom, hogy idővel  ezt meg is fogja hálálni. Én és a testem békét kötöttünk. A világ ítélkezésére és véleményére nem adok, mert az nem rólam szól. Én és a testem egymás szeretetével vagyunk elfoglalva.


Tamás Krisztina, Tara
Testtudat-tréner és Hivatásos Múzsa
www.egyensulyban.com

Képek:
David Castillo Dominici / FreeDigitalPhotos.net
luigi diamanti / FreeDigitalPhotos.net





 
 
[ 3655 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x