HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-07-20
Címlap / Szépség-Egészség / Táplálkozási útmutató a természetgyógyásztól

Táplálkozási útmutató a természetgyógyásztól

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-07-20

Egy ételre sem mondhatjuk, hogy ez csak fehérje, vagy csak szénhidrát, hiszen minden ételben van szinte mindkettő, de az előfordulási arányok és a lebomlási folyamatok szerint kategorizálhatjuk őket. Ez segít abban, hogy tudatosabban megtervezzük az étrendünket, hogy minden szükséges ételféleség a megfelelő arányban szerepeljen benne. Ez az egészségünk kulcsa! 

 
Fehérjék
A fehérjéket általában állati eredetű táplálékból nyerhetjük, de a növényi fehérje ugyanolyan jó.  A fehérje fogyasztásával építjük fel, és tartjuk rendben testünket, csontjainkat, körmünket, hajunkat, vérünket, enzimjeinket, izmainkat, agyunkat, hormonjainkat és sejtjeinket.

A fehérje fogyasztásával olyan zsírégető hormont szabadítunk fel testünkben, mely segít abban, hogy normál tartományban maradjon a testsúlyunk, s energiát ad az élethez.

Ez a hormon a glutamin. Ennek segítségével felhasználhatjuk az eltárolt energiákat. Ez a hormon segít a zsírégetésben. Ha nem eszünk elég fehérjét, annak végzetes következményei lehetnek, mivel nemcsak gyengítjük immunrendszerünket, hanem izomtömeget is veszítünk. Minden állati fehérje aminosavakká bomlik le, melyek segítenek a sejtmegújulásban.

Vannak olyan aminosavak, melyeket az emberi szervezet nem tud maga előállítani, hanem csak fehérjebevitellel lehet pótolni. Ezek az esszenciális aminosavak.


A legjobb fehérjeforrások:
  • hal,
  • csirke,
  • sovány húsok,
  • tej,
  • sovány túró,
  • kefir,
  • joghurt,
  • tojás,
  • hüvelyes zöldségek, mint a zöldborsó.

Szénhidrátok

Minden szénhidrát tartalmaz cukrot.  Mindenkinek szüksége van szénhidrátra, hiszen ebből nyerjük energiánkat. Ha nem eszünk belőlük eleget, leesik a vércukorszintünk, az agyat megfosztjuk egy értékes tápanyagtól, s ettől idegesek leszünk.

Vannak jobb szénhidrátok, melyek lassan bomlanak le az emésztés során, ezáltal kisebb ingadozást okozva a vércukorszintben. Ezek az úgynevezett komplex vagy összetett szénhidrátok (teljes őrlésű gabonakészítmények, zöldségfélék). Egy egész narancs elfogyasztása jobb, mint ha csak a levét innánk, mert a narancs rosttartalma lassítja a cukor felszívódását, tovább van egyensúlyban a vér cukorszintje, és így nem kíván újabb és újabb bevitelt a szervezet. A narancs rosttartalma lassítja továbbá a szénhidrátok felszívódását, azt eredményezve ezzel, hogy később leszünk éhesek.

Zsírok

A zsírtartalmú ételek biztosítják a szükséges zsírsavakat, melyek fontos szerepet játszanak az immunrendszer jó működésében, a vércukorszint stabilizálásában és az éhség kontrollálásában.

Vannak tehát „jó” és „rossz” zsírok. A zsírok lehetnek növényi vagy állati eredetűek. Lehetnek telítettek, egyszeresen telítetlenek, többszörösen telítetlenek.

A többszörösen telítetlenek mindig folyékonyak (szójaolaj), az egyszeresen telítetlenek (pl. olívaolaj, avokádó és a csonthéjasok olaja) általában folyékonyak, de hűtőben megszilárdulnak, és a telített zsírok még szobahőmérsékleten is szilárdak (vaj, húsok zsírja, pálmaolaj).

A telítetlen zsírok fogyasztását helyezzük előtérbe, de itt is ügyelnünk kell a mennyiségre, mert hőkezelés után ezek is ártalmasak lehetnek (ne hevítsük túl forróra).

A zsírok egy olyan hormon termelődéséért felelősek, mely segít az agynak jelezni: tele a hasunk, elég az evésből, és lassítják a cukor felszívódását a véráramba.

A szervezet megfelelő zsírok hiányában arra kényszerül, hogy az izmok és csontok tömegéből jusson tápanyaghoz.

Zöldségek

A zöldségek, a nyomelemek, és a vitaminok mellett sok rost– és ballasztanyagot is tartalmaznak, ami nagyon fontos az anyagcserében: pl. saláta, zöldbab, friss borsó, zeller, padlizsán, tök, uborka, cukkini, hagyma, fokhagyma, káposzták, karfiol, brokkoli.



Gyümölcsök

A gyümölcsöket lehetőleg üres gyomorra kell fogyasztani, mert magas cukortartalmuk miatt lassíthatják a gyomorban levő más táplálékok lebontását, ezáltal nehéz lesz a gyomrunk, ráadásul a belekben elindul egy rothadási folyamat, melynek során mérgek szabadulhatnak fel.

Ezáltal a lassú emésztés, kiürülés folytán ezek a mérgek tovább tárolódnak a belekben, ahonnan idővel visszaszívódnak a szervezetbe és felgyülemlenek. Így mérgezzük önmagunkat tudtunkon kívül.

Szív- és érrendszeri betegségeket segítő táplálékok
  • Alma
  • Avokádó
  • Avokádó olaja, és az olívaolaj (egyszeresen telítetlen zsírsavakat tartalmaz 70%-ban, olaja érvédő)
  • Barna rizs
  • Busa (csökkenti a vér koleszterin- és vérzsír szintjét, az infarktus veszélyét, telítetlen omega3 zsírsavakat tartalmaz)
  • Búzacsíra (koleszterint és a vérzsírt csökkenti, tartalmazza az összes vitamint, ami a testnek kell)
  • Élesztő (szeléntartalom)
  • Fokhagyma
  • Ginzeng (koleszterincsökkentő hatás, gátolja a vérrögök kialakulását, így csökkenti az infarktus esélyét)
  • Hajdina (gátolja a vérrögképződést)
  • Körte (koleszterinszint csökkentő)
  • Lencse (koleszterinszint csökkentő)
  • Mandarin (koleszterinszint csökkentő)
  • Mandula (infarktus-megelőző hatás, koleszterinszint csökkentő)
  • Napraforgómag (telítetlen olajsav tartalom, koleszterinszint csökkentő)
  • Szezámmag (védi az ereket a lerakódásoktól)

 
Balázs István
természetgyógyász, reflexológus
www.eletpalca.hu

Képek:
Ambro - FreeDigitalPhotos.net
imagerymajestic - FreeDigitalPhotos.net





 
 
[ 2757 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x