Menstruáció: áldás vagy átok?
Címlap / Szépség-Egészség / Menstruáció: áldás vagy átok?

Menstruáció: áldás vagy átok?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-05-31

Nagyon sok nőnek okoznak gondot a havonta ismétlődő menstruációs fájdalmak, amelyre sokféle pirulát és gyógyszert kínálnak a gyógyszergyárak. Azonban egyre többen ismerik fel, hogy nem kielégítő a tüneti kezelés, mert semmiféle hosszú távú megoldást nem hoz, mindössze elfedi a problémákat. Érdemes kicsit mélyebb összefüggésben megvizsgálni a menstruációt, s az ahhoz kapcsolódó nézeteket. Ily módon előtérbe kerülhetnek a természetes és szelíd gyógymódok, s akár tanulhatunk is testünk jelzéseiből. Így válhat az átok áldássá.  

 

Nézzük meg a havi vérzés lelki hátterét! A nők jelentős része a menstruáció idején gyakran él meg belső konfliktust a rá nehezedő munkahelyi nyomás, az elvárások, illetve a pihenésre, csendes elvonulásra való természetes igényük és vágyuk között. Ehhez a helyzethez, ha hozzáadhatunk még egy jókora adag bűntudatot, az önbecsülés hiányát és persze némi stresszt, akkor nincs is min csodálkozni, hogy a legtöbben terhes és kellemetlen dologként élik meg a menstruációt.. Az ebből származó feszültség pedig érthetően menstruációs problémák képében jelentkezik, s együtt jár egy idegi feszültséggel, ami ingerültségként, türelmetlenségként jelentkezik. Ez vetül ki a környezetünkre, mely visszaerősítve tükrözi számunkra a belső energiáinkat. Ennek eredményeképpen azt fogjuk érezni, hogy nem elég a belső fizikai és lelki fájdalom, de még a környezetünk sem ért meg bennünket. S így a kör bezárul.



Az alábbi kérdésekre-felvetésekre, s az azok hatására magunkban megjelenő érzéseken és válaszokon keresztül megfigyelhetjük a mentruációhoz való viszonyunkat, ami jelzi, gyártunk–e plusz problémát a már meglévők mellé.
  • Mérges, türelmetlen vagyok a menstruáció kellemetlenségei miatt? Vagy esetleg inkább azt sajnálom, hogy ilyenkor is dolgoznom kell, s nem vonulhatok el egy kis befelé figyelésre?
  • Úgy érzem, hogy nőként folyamatosan bizonyítanom kell rátermettségemet? S inkább az irányító típusba tartozok, és nehezemre esik alárendelődni az ilyenkor adódó körülményeknek?
  • A nőiség eme havi emlékeztetőjét undorral, teherként élem-e meg?
  • Nehezemre esik együtt mozogni a természet áramlásával és ciklusaival, és szeretném inkább irányítani a testi működésemet is?
 
Mit is jelent szimbolikusan a havi vérzés?     
A havi vérzés a nőiség-nőiesség, a termékenység, a fogékonyság kifejeződése. Nagyon sokszor a menstruációs zavarok hátterében az áll, hogy nem tudunk megbékélni  nőiségünkkel. Ez a folyamat - a nőiesség kivirágzása – nagyon finom, ugyanakkor óriási átalakító erővel tud hatni az életed minden területére. S ennek érdekében egyszerűen csak sokkal több finomságot, érzelmet, gyengédséget, elfogadást kell megélned.

Engedjük meg magunknak a női minőségeket: az Elfogadást, a Megnyílást, a Befogadást, az Odaadást, a Lágyságot, a Finomságot, az Intuíciót. Hiszen a menst­ru­á­ció egy szak­rá­lis lehető­ség min­den hónap­ban a teljes testi és lelki megtisz­tu­lásra. Hasz­nál­juk ki ezt a csodás lehető­sé­ge­in­ket, hogy megszabaduljunk testi-lelki mérgeinktől.
  • Kihasználva ezt a pár napot igyunk több vizet, táp­lál­koz­zunk egész­sé­ge­sen, együnk keve­sebbet, ám annál élőbb étele­ket, zöld­sé­get, gyü­möl­csöt és válo­gas­suk meg job­ban kör­nye­ze­tün­ket ( nyugodt, természetes, természet közeli).
  • Menstruációs problémák esetén három könnyű, de igen hasznos jógapózt (ászanát) javaslok rendszeres gyakorlásra. Ezek az ászanák mentsruáció ideje alatt is végezhetők finoman és óvatosan.

Cicapóz (Mardzsari):
Láb csípőszélességben, kar vállszélességben, - fejünk egyenes folytatása a gerincnek – belső könyökünket befelé, egymás irányába fordítjuk. Kilégzéssel indítjuk  -  domborítunk: farokcsonttól indul a mozgás, csípőnket magunk alá hozzuk - domborodik a hát  (púposítjuk)    – egyenként végigvezetjük a mozgást a csigolyáinkon s legvégül az állunkat húzzuk a mellkashoz  ( nem feszítjük az állunkat a mellkasunkhoz). Hasunkat engedjük szabadon mozogni! Belégzéssel homorítunk:  ugyanúgy farokcsonttól-csípőtől indul a mozdulat; majd homorítjuk a hátunkat és a legvégén a fejet  emeljük.  Végezzük el 10-14 x a domborítást-homorítást
FONTOS: a lassúság, a légzésszinkron és a befelé figyelés. Mindvégig nyújtva maradnak a karok!
Majd kiinduló helyzetbe menjünk vissza ha végeztünk, és csípőnket-popsinkat hátravisszük ,  zárjuk a lábfejeinket-sarkainkat. Megpihenünk Gyémánt pózbaN.

Gyémánt póz (Vadzsrászana):
Helyezkedjünk sarokülésbe úgy, hogy a térdek és a sarkak zárva legyenek. Üljünk le a sarkakra úgy, hogy mindkét sarkunkat egyformán terheljük, mindkét ülőgumóval egyformán ülünk a sarkakon. A mellkas megemelve, szegycsontunkat kiemeljük. A farokcsont lefelé ereszkedik.Tenyerek a combon pihennek. Majd újfent négykézláb helyezkedünk el.

Tigrispóz (Vjagrászana):
A két tenyér vállszélességben a vállak alatt kerül a talajra, a hát egyenes, az ujjak előre néznek. A tekintet a lefelé néz. Kilégzés közben domborítjuk a hátunkat és leengedjük a fejet a karok közé, behúzzuk a farokcsontot és közelítünk az egyik térddel a homlokhoz. Igyekezzünk megérinteni a térddel a homlokunkat.
Belégzés közben a csípővel indítva lassan homorítjuk a deréktájat, és visszük hátra a lábat, a térd behajlítva marad, a talp a plafon felé néz, a lábszár függőleges. A normál légzés ritmusára ismételjük a gyakorlatot 4x. Majd a másik lábbal is végezzük el.

Gyuró Éva – Eiva
A Baraka Jóga Iskola vezetője,  Jógaoktató
www.barakajoga.hu
 
Kép: Ava Sol / Unsplash





 
 
[ 4866 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x