HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-08-25
Címlap / Szépség-Egészség / Csökkenthető az érszűkület kialakulása, ha megfelelő diétát választunk

Csökkenthető az érszűkület kialakulása, ha megfelelő diétát választunk

Forrás: Healzz.com
Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-08-25

Ha már kialakult az érbetegség, és szeretnénk mi magunk tenni valamit a probléma megoldása érdekében, akkor szerencsére ilyenkor is van még lehetőség, ahogyan azt dr. Kósa Éva érszűkület specialista elmondja. 

 

Rendezvénynaptár
Valóban visszafordítható az érszűkület?
A kialakult érszűkület esetén lehetőség van a folyamat további romlásának megakadályozására, kihasználva azt a tényt, hogy a megfelelő ételek fogyasztásával akár vérzsírcsökkentő gyógyszerek hatásával megegyező hatás is elérhető. A döntés a diéta és gyógyszer vagy mindkettő alkalmazása között biztonságban továbbra is az orvos kezében van.
„Vizsgálatban igazoltan a mediterrán étrend alig 3 hónap alatt 15%-kal csökkentette a szívbetegségek kockázatát.
A tradicionális mediterrán diéta gazdag olyan zsírokban (ún. egyszeresen telítetlen zsírok), amelyek védő hatásúak a szívre, ilyenek például az olívaolajban található oleinsav, alfa- linoleinsav vagy az omega-3 zsírsavak, amelyek főleg a lenmagban és a dióban találhatók.
Az egyszeresen telítetlen zsírsavak fő forrásai az extra szűz olíva olaj, a szőlőmag és az avokádó. A szójatartalmú ételek is védelmet nyújtanak az érelmeszesedéssel szemben, azonban vannak olyan ételek, amiket kerülni kell, mert elősegítik az érbetegségek kialakulását.”



Miket kell kerülni a táplálkozásban?
Dr. Kósa Éva a Trombózisközpont érszűkület specialistája azt is elmondja, hogy melyek azok az ételek melyek rendszeres fogyasztása ronthatja az erek állapot.
„Vizsgálatok igazolták, hogy a telített zsírsavak és az ún. transz zsírsavak emelik az ún. rossz koleszterin (LDL-koleszterin) szintjét, míg az omega-6 zsírsavak az érelmeszesedés egyik alapfolyamatát, a gyulladás kialakulását segítik elő, ezáltal növelik a szív-és érrendszeri betegségek kockázatát.
Az ajánlások szerint korlátozzuk a telített zsírsavak fogyasztását, míg az ún. transz-zsírsavak bevitele ne legyen több, mint napi 1 gramm. Az elfogyasztott koleszterin mennyisége ne haladja meg a napi 300 mg-ot. Magas a transz-zsírtartalmú ételek például a kekszek, nápolyik, chipsek illetve az instant termékek. A transz-zsírsavak mesterségesen előállított vegyületek.
A telített zsírok legfőbb forrásai az állati eredetű zsírok. Igazoltan, mind a fehér mind a vörös húsok túlzott fogyasztása növeli a szívkoszorúér betegségek előfordulásának gyakoriságát.
Használjunk kevés sót az ételek elkészítése során, és korlátozzuk a hozzáadott cukrot tartalmazó italok és ételek fogyasztását.„


Kell az elhatározás is
Az étrendváltoztatás önmagában is segíthet, de ha nincs meg a kellő elhatározás és ismeret, akkor a diéta valamilyen elérhetetlen, tőlünk távol álló idegennek is tűnhet.
„A tapasztalat azt mutatja, hogy az átállás igazán akkor működik, ha kialakul a változtatás szándéka, illetve az gyakorlati tettekké alakul át, akár apró kezdeti változtatások formájában. A legtöbb esetben igényli az életmód, és sokszor nemcsak a táplálkozási szokások megváltoztatását is. A megfelelő táplálkozás jótékony szerepe a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében és a már kialakult betegség romlásának csökkentésében már egyértelműen bizonyított.”





 
 
[ 2687 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot


Warning: Division by zero in /var/www/lapcsalad/harmonet.hu/include/fooldal/rendezvenynaptar_slide_jobb_oszlop.php on line 72
 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x