Újabb kontraszt! Zsír vagy izom? Az örök dilemma, azaz érdemes-e...
hirdetés
Címlap / Szépség-Egészség / Újabb kontraszt! Zsír vagy izom? Az örök dilemma, azaz érdemes-e edzeni?

Dr. Csábi Bettina

Újabb kontraszt! Zsír vagy izom? Az örök dilemma, azaz érdemes-e edzeni?

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2021-06-16

Dr. Csamangó Katalin rávilágít a lényegre! "Miután a héten szabin vagyok, ráértem kicsit képekkel szórakozni, és találtam egy-két érdekességet. Átküldöm összehasonlításnak az alábbi két képet. Az elsőn 12 évvel korábban valószínűleg néhány kg-mal kevesebb lehettem ( nem is valószínűleg, biztosan, hiszen a terhességem előtt max 70 lehettem, mert 74-voltam kis terhesen). Jelenleg ugye 81-82 között mégis mennyivel más! Mennyit tesz tényleg egy kis izom. 


Rendezvénynaptár
Amúgy az utóbbi időben nem győzöm a dicséreteket hallgatni, és időnként zavarban is vagyok, de meg kell mondjam, nagyon jó érzés!! Arról nem is beszélve, hogy az öltözködéssel is sokkal egyszerűbb dolgom van. Régebben a tükör előtt sokadik átöltözés után mondtam a végén a sokadik összeállításra áment, lakkor sem voltam ugyan azzal elégedett, de vagy kifutottam az időből, vagy belefáradtam-most mennyivel egyszerűbb dolgom van!!!! Köszönöm most soron kívül is az eddigieket!!”

Tehát TÉVHITEK:

1. Vannak olyanok köztetek, akik „először fogyni akarnak, aztán formálódni?”
Na, ez nem megy. Már az elején el kell kezdeni erősítő edzéseket is végezni, ellenkező esetben, ha sokat fogysz, lógni fog rajtad a bőr, nem leszel feszes. Nem az a cél, hogy összefogó sztreccsben, alakformáló harisnyákban jól nézzél ki.

2. „Nem akarok edzeni, amíg le nem fogytam, nehogy átalakuljon izommá”
A zsír és az izom egészen más szövet, nincs fából vaskarika sem…

3. . „Szálkásítani szeretnék, nem izmosítani”- és kis rózsaszín súlyzókkal bohóckodnak.
Csak azt lehet szálkásítani, ami van, tehát ha nincs izom, nem tudsz mit szálkásítani. Az izmod két dolgot tud csinálni: NÖVEKEDNI, ha terheled eléggé, vagy SORVADNI. Az izmod ugyanolyan akkor is, ha éppen eltakarja a zsír. Mihelyt megfelelő módszerrel elégeted a zsírt, előbukkannak az izmok.


4. „Igaz az, hogy minél többet edzek, annál gyorsabban fejlődök?”- és elcardiozgatnak órákat.
A növekedés feltétele az edzésen teremtődik meg, de a növekedés csak a pihenés során következhet be. A mikrotraumák gyógyulása az izom megvastagításával, hipertrofizálásával történik a pihenő napokon. Ezzel a túlkompenzációval védekezik a szervezet, hogy elkerülje az újabb szakadásokat. Ezért jobban jársz, ha az edzések között kihagysz egy napot, hogy a gyógyulás bekövetkezhessen. Én mindig heti 2 pihenőnapot beiktattatok mindenkivel, mert szükséges a szervezetnek.

5. „Ha izmot akarok építeni, bármit ehetek, csokit, cukrot, szalonnát” Az izomépítésnél is megvannak azok a szorzószámok, amikkel számolni kell. Tápanyagoknál is. Tehát ha nem a fókahájadat akarod növelni, akkor pontosan ki kell számolni, milyen tápanyagarányokat vigyél be a szervezetedbe, mert nagyon könnyen elcsúszol.

A fogyókúra nem megoldás, de a diéta igen. Tudod mi a diéta? Céltudatosan szabályozott étrend valamilyen szempontok szerint. Íme, egy közkedvelt kedvenc más csomagolásban egyik bajnokomtól, Telegdi Tímeától:

"Bajnok" pizza:

A mai nap sikerült kipróbálnom a Dia Wellnes pizzalisztjét, ismét nem csalódtam:
250gr pizzaliszt, 1.25 gr élesztő, 155 gr víz, Szafi olasz fűszer ízlés szerint: CH 71.5 gr, zsír 28.5 gr, rost 47.5 gr, fehérje 65 gr (feltét nélkül). Az egészet bedobtam a kenyérsütőgépbe, 15 perc dagasztás kelesztés nélkül 20 perc pihentetés utána 1 órát pihent a hűtőben itt megkelt, utána meggyúrtam kinyújtottam, közepe vékonyabb, széle vastagabb. Feltét: fokhagymás tejfölös alap, nagy marék friss bazsalikom, sonka, szalámi, gomba, paradicsom, sajt ízlés szerint. Légkeveréses sütőben 200 fokon kb. 10 perc alatt kész. A tészta nagyon laktató, eltelít, puha, mellékíz nélküli. Ajánlom mindenkinek ebédre, ha már unod a csirke+salit, hosszantartó teltségérzetet biztosít”. Jó étvágyat az egészséghez!

Mert a tudatos, tiszta táplálkozás + mozgás sok mindenre orvosság.

Legyetek bajnokok a mindennapokban!




 
 
[ 2955 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot

 
x