Neked milyen állapotban van a gerinced? - Gerinctréning teszttel!

A népesség jelentős százaléka szenved állandó hátproblémáktól. Egy ősi mondás úgy tartja, hogy valódi korunkat gerincünk állapota mutatja meg. A népesség jelentős százaléka szenved állandó hátproblémáktól. Mit tehetsz azonban ellene?

A gerinctréning csodái
Nem is olyan régen a gerinc és hátproblémák csak az idősebbeknél fordultak elő.  Ma ezekkel  a problémákkal már az egészen fiatalok, sportolók is küszködnek. Ide sorolható tünetek a - derékfájás, - nyaki problémák, -görbe hát, helytelen testtartás, - lordózis, - skifózis, porckorongsérv. A megoldás kulcsa a megelőzés. Rendszeres gerinctréninggel, intenzív has, far és hátizom erősítéssel ezek kialakulása kivédhető.

HarmoNet tipp: Ha nincs, aki megvakarja a hátad - mit jelent, ha kaparod? >>
 
Gyors teszt
Kis terpeszállásban, lábfejeid párhuzamosak egymással, előre hajolást végzel. Ha a kézfejed tenyerét pontosan le tudod tenni a talajra magad előtt, vagy mellett az nemcsak azt jelenti, hogy Te igen hajlékony vagy, hanem egyenlő azzal is, hogy fiatal, vagy.

Fiatal vagy és nehezedre esik az előre hajlás édesanyád, vagy  nagymamád pedig könnyedén végez előre hajlásokat! Ki a fiatalabb, Te tízen, avagy huszonévesként, avagy feljebbmenőid idősebben, de mozgékonyabban?

Ma már számos különböző preventív gerinctréningeken vehetsz részt:
Segíti az egészség és a jó közérzet karbantartását. Ma már bármely korosztályú és különböző életstílusú ember profitálhat a rendszeréből: mint terápia, fitness vagy kikapcsolódás.
Szabad utat nyit a gerincben megrekedt mozgásnak, masszírozza a belső szerveket, pezsdíti a véráramot. Így erősíti, nyújtja és teszi rugalmassá, kiegyensúlyozottá a testet és a lelket.


Hatása

HarmoNet tipp: Thai Chi: a harmonikus mozgás művészete - Az alakformálás és stressz mentesítés ősi útja >>

Ellazít, kimasszírozza a csípőben, a térdizületekben, és a hozzájuk kapcsolódó izomzatban lévő feszüléseket, megnyújtja, átmozgatja és megerősíti az egész testet. A véráramlást és az oxigénellátottságot növelve segíti a szív munkáját. A mozgásvariációk növelik a tartó és hajlító izmok erejét, táplálja a testet és fokozza a mozgás gördülékenységét. Testbarát technika, ahol a folyamatos mozgás a lényeg. Folyamatos mozgás alól kivételt jelentenek különböző órákon való foglalkozások, mint pl. valamely jóga, vagy a fitness termi edzések. A pozíciók nem kitartottak, hanem gördülékenyek melyeket harmonikusan kapcsol össze a légzés. Gyakorlatozás közben olyan érzeted támadhat, mintha táncolnál vagy úsznál. Kecses, elegáns, könnyed mozgásra szoktat, ugyanakkor gyakorlása megnyújtja, karcsúbbá, erősebbé és hajlékonyabbá edzi az egész testet.

Zsemlye Zsanette