HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-05-29
Otthon

Fehér - Pál Rita

A megoldásközpontú gyermeknevelés

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2017-05-29

Dackorszak, nehezen kezelhető gyermek, lázadás, hiperaktivitás, reménytelen iskolai osztály. Sok szülő felteszi magának a kérdést: "Mit csináltam rosszul?"- amikor az utcán, vagy a bevásárlás közben tomboló gyermekét figyeli. Ugyanígy rengeteg pedagógussal találkozhatunk, akik elkeseredetten mennek be a csoportokba, osztályokba, mert úgy érzik, minden erőfeszítésük hiábavaló, egyes gyerekeknél semmi eredményt nem lehet elérni.  

 

Létezik azonban egy külföldön már ismert és több oktatási-nevelési intézményben használatos módszertan, amellyel meglepően rövid idő alatt hatalmas pozitív változásokat érhetünk el a gyerekek viselkedésében, mind otthon, mind közösségben.

A megoldásközpontú gyermeknevelés abban különbözik a többi nevelési elmélettől, hogy a problémákra való fókuszálás helyett a pozitív megerősítést választja. Gyermek-önismereti terapeutaként azt tapasztalom, hogy a gyerekek erre nagyon nyitottak, és rendkívül gyorsan, akár pár óra, vagy 1-2 nap leforgása alatt jelentős különbségeket vehetünk észre az eddig hiperaktívnak, vagy nehezen kezelhetőnek elkönyvelt gyerekek magatartásában.

Miért lehet egy gyermeknek szüksége arra, hogy a család körében illetve az óvodában/iskolában megismerkedjen ennek a módszernek a működési elveivel?
A nehezen leköthető, figyelemzavaros, gátlásos, kevésbé magabiztos vagy félénk gyermekek számára nagyon nehéz a család mindennapi működésébe és a közösségekbe való beilleszkedés. Kirívó viselkedésükkel a többlet energiát, nagyobb figyelmet szeretnék elérni a felnőtteknél.
Az Ő számukra nagy segítség lehet ez a könnyen értelmezhető és azonnali, kézzelfogható eredményeket nyújtó módszer.

Ugyanakkor a családi traumákból, egyéb lelki blokkokból való felépülést, és nem utolsó sorban a csoporteredmények hirtelen növekedését is felgyorsítja.


A megoldásközpontú gyermeknevelés figyelmen kívül hagyja a múltban történt negatív eseményeket és dicséretekkel, elismeréssel pozitív jövőképet állít fel az adott szituációban. Tehát nem szembesíti a gyerekeket a gyengeségeikkel, - mint pl. "Megint rossz voltál, szégyelld magad!" vagy "Te mindig hátráltatod a csoportmunkát, elég volt a viselkedésedből!" - hanem kiemeli azokat a dolgokat, és megerősít Őket abban, amiben ügyesek voltak. Pl. "Nagyon ügyes voltál, hogy kölcsönadtad a padtársadnak a ceruzádat!" A következő stratégiai lépés, pedig a gyerekekkel való közös célkitűzése annak, hogy hogyan lehetne egy nyugodtabb, és jókedvűbb hétvégét teremteni otthon, vagy egy felemelő órát tartani.

A gyakorlatban:

Első lépés - a pozitív jövőkép kialakítása
A rengeteg dicséret és megerősítés hamar meghozza eredményét, hiszen a máskor tomboló, vagy hiperaktív gyerekek azt érzik, hogy így kiemelt figyelmet kapnak, illetve Ők is különlegesek, saját személyiségükből fakadóan is szeretik Őket. Ez lelkesítően hat rájuk, és további dicséreteket várva végül eljutnak odáig, hogy eddigi kirívó cselekedeteiket is megfordítsák, hiszen ezáltal még inkább kiemelkedhetnek, nagyobb elismerést kaphatnak.

Második lépés - az önértékelés, mint a közös célok elérésének eszköze

Miután a gyermek megértette, hogy viselkedésének változásával a környezet is alakul, tűzzünk ki közös célokat. Óvodásoknál használhatunk otthon is és a csoportban is pl. matricás füzetet. Minden nap végén kérdezzük meg a gyerekeket, hogy szerintük egy 3-as skálán hány matricát érdemelnek. A gyerekeknek hitetlenül objektív az önértékelésük. Hamar érzékelni fogják, hogy másnap úgy juthatnak el a több matrica megszerzéséig, ha tovább csiszolnak viselkedésükön. Ezáltal nem mi szabunk nekik feltételeket, és nem a fenyegetéssel, és félelemkeltéssel "nevelünk", hanem saját maguknak állítanak fel célokat, mellyel növekszik bizalmuk is a felnőttek felé.

Iskolában pedig kérjük meg a gyerekeket, hogy egy 10-es skálán értékeljék saját magukat, majd töprengjünk el közösen, hogy másnap hogy lehetne jobb eredményt elérni.
Ezáltal magatartásuk és szorgalmuk ugrásszerűen változik pozitív irányba.

A módszer kifejezetten a gyermekek gondolkodásához igazodik, hiszen gyorsan változó hangulatuk, és ingadozó figyelmük miatt fontos, hogy azonnal érzékelhető eredményeket tudjunk felmutatni nekik, és segítjük őket, hogy lehető legtöbbet hozzák ki magukból.





 
 
[6711]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


titkosrandi fej

éves
 
fotó




Tagok: Túl az 1 millión, Fotóval: 331.689


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 
/img/hirdetes/medences_csaladi_banner300x260.png
 


 

ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



Lélekpillangó:
[...] Bővebben!
Rádzsa boci titkai:
Szeresd - etesd! Dobj neki egy villa szénát:

A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x