HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-21
Címlap / Szépség-Egészség / Mit sportoljon a gyerek ősztől? - Ha még a tesiórát is gyűlöli...

Mit sportoljon a gyerek ősztől? - Ha még a tesiórát is gyűlöli...

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-21

Nem igaz, hogy a valóban megtartott testnevelésóra nem jó a gyereknek! Valóban megtartott, mert manapság sajnos sok az olyan intézmény ahol erre a, bátran kimerem jelenteni, legfontosabb órára nagyon kevés figyelmet szentelnek! Ei nagyon nagy baj! 

 

A gyerekek többsége ma állandóan ül, iskolában, otthon a számítógép, televízió, az étel házhoz megy, az anyuka megcsinál mindent, skypon beszélgetnek. És ha ehhez még hozzátársul egy egészségtelen minőségéban alacsony táplálkozás is, akkor a mozgásszegény életmód következménye nemcsak a gerincproblémák, és az azok által okozott betegségek lesznek, hanem megjelenik elsősorban a hízás, a túlsúly, és az ezek okozta további kellemetlen betegségek.

Tanácsolom, hogy semmiképpen ne hagyja ki a gyerek az intézményes mozgást!

Minden mozgásos lehetőséget tessék kihasználni!
A gyerekek többsége igényel valamilyen több-kevesebb rendszerességgel folytatott sporttevékenységet, a megfelelő sportág kiválasztása azonban nem mindig könnyű.. Testnevelés óra hiányában, illetve rossz minőségében válasszunk valamilyen az intézményen kívüli rendszeresen űzött sportmozgás.



Fejleszti: az Állóképességet – Erőt – Ügyességet


Életkor:
fontos pontos információt szerezni arról, hogy milyen életkorban szabad elkezdeni az adott sportágon belül a versenyekre való felkészülést. Ezzel sok felesleges sérüléstől, káros hatástól, kudarctól kímélhetjük meg gyermekünket. Kérjük sportorvos segítségét! Szabadidősportként szinte minden sport űzhető fiatalabb korban is
Felszerelés: bizonyos sportoknál a szülőknek kell megvásárolni a sportoláshoz nélkülözhetetlen eszközöket. Jól át kell gondolni, hogy tudjuk-e hosszú távon is fedezni az emiatt felmerülő költségeket.

HarmoNet tipp:
Ismét lovasterapeuta képzést indít a Magyar Lovasterápia Szövetség Alapítvány >>

Népszerű  sportok
  • A kerékpározás rendkívül egészséges sport, kitartásra nevel, növeli az erőnlétet, serkenti a szívműködést.
  • A labdarúgás nemcsak az egyik legnépszerűbb sport, de a baleseti statisztikákat is vezeti, nagyon gyakoriak a lábsérülések.
  • A kézilabda nagyon megerőlteti az ízületeket. Remekül fejleszti az ügyességet, gyors és erőszakos, a mérkőzéseken gyakoriak a sérülések.
  • A kosárlabda jól megdolgoztatja az izomzatot, egyaránt kell futni, ugrani, kézzel vezetni és dobni a labdát. Az ugrások eléggé megterhelik a bokát és a térdet.
  • A röplabda kevésbé fejleszti az erőnlétet, mint a labdajátékok általában, elsősorban az ügyesség fejlődik. Az állandó nyújtott testhelyzet elősegíti a tartáshibák kialakulásának megelőzését, azonban gyakoriak a boka- és térdízület, a gerincoszlop sérülései
  • A futás a gyerekek természetes életmegnyilvánulása, rövidtávon kimagasló eredményeket képesek elérni, de a hosszútávfutáshoz még nem elég fejlett a tüdejük, és igazság szerint sokszor unalmasnak is tartják a táv magányos teljesítését. Az atlétika nem csapatsport, nélkülözi a játékosságot, de erő-síti az egyéni küzdeni akarást és a kitartást.
  • A tenisz kitűnően fejleszti az állóképességet és az ügyességet, viszonylag kevés kockázattal jár, bár előfordulhatnak izomsérülések, teniszkönyök.
  • Az úszás minden vízi sportnál alapkövetelmény. Eredményesen javítja a rossz testtartást, fejleszti az állóképességet, és szinte alig fordul elő sérülés.
  • A kajak és a kenu amellett, hogy erősít és kitartásra nevel, kiváló szórakozást is nyújt: a gyerekek sok időt tölthetnek a szabad levegőn és a vízen. Komolyabb sérülésektől sem kell tartani és a szívműködésre, a vérkeringésre e sportok valóságos jótétemények..
  • A lovaglásról sok gyermek álmodozik, sajnos meglehetősen költséges sport. A lovaglás csodálatos természetélménnyel gazdagítja a gyermekeket, emellett erősíti a has-, a hát- és a combizmokat. Nem csak sport, kapcsolódik hozzá az állatok szeretete és gondozása, az állatért érzett felelősség kialakulása is.
  • A sziklamászást a gyerekek rendkívül élvezik, ha viszont nem mászófalon másznak, a magasság növekedésével a veszély is rendkívüli módon fokozódik.
  • A küzdősportok: gyerekek szeretnek birkózni, összemérni erejüket, és a cselgáncs, a karate stb. emellett megtanítja, hogyan uralják a testüket és fejleszti a koncentráció- és reakciókészséget is.



HarmoNet tipp:
Tréningek őszre - milyen sporttal fogyhatsz Te személy szerint? >>

A sportolás veszélyei
 
Egyes sportok (pl. talajtorna, body building, súlyemelés), ha korán kezdik intenzíven gyakorolni, befolyással lehetnek a gyermek későbbi magasságára. A túlzott izomerősítés hajlamos a növekedést gátolni, a csontváz csontjainak hosszában és a porc-kapcsolódások szintjén. A legtöbb veszélyt a sérülések, a csont- és ízületi bántalmak jelentik. A gyermek növekedési szakaszaiban a csont- és ízületi kapcsolódások különösen sérülékenyek. Mielőtt belevágnánk az edzésekbe, minden esetben nélkülözhetetlen az előzetes orvosi vizsgálat. A gyermek sportorvosi vizsgálatának mindenre kiterjedőnek kell lennie, különös hangsúlyt fektetve a felépítési rendellenességekre és a szívműködés ellenőrzésére. Az orvos arra is felhívja a jelölt és a szülők figyelmét, hogy milyen esetleges hátrányok miatt ellenjavallt a sportág a gyermek számára. A vizsgálatot gyakran kell ismételni.

Zsemlye Zsanette
Képek: Piqs.de




 
 
[ 3588 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x