Az ezerarcú metropolisz: Bangkok
Címlap / Kultúra / Az ezerarcú metropolisz: Bangkok

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2020-04-03

Egy 5 milliós város, ahol a kuszaság természetes, ahol az ultramodern felhőkarcoló bejáratánál utcai kifőzde üzemel, ahol a forgalmas luxus szállodák közé kicsiny templom ékelődik, ahol a csatornákon, az ún. klongokon szemünk előtt zajlik a családok élete, elkápráztat bennünket az úszópiac színes forgataga.

Egy csodálatos smaragd Buddha-szobor védi Thaiföldet.  Amíg a szobor áll, Thaiföld megőrzi szabadságát. Aranyernyő alá, aranytrónra helyezték, I. Ráma király állította ki hatalmas pompa közepett Bangkokban. (I Ráma 1782-1809-ig uralkodott.) Ebben a korszakban készült az Amarin trónterem is a palotában, az egyetlen, ami látogatók előtt is nyitva van. A királyi palota továbbra is a királyi hatalom központjának számít, itt rendezik az ünnepségeket.

Amikor I Ráma megalapította Bangkogot, egy aranyeső törzset állított a földbe, hogy kiengesztelje a szellemeket. Ha Bangkokba utazunk, érdemes jó előre megismerkedni a szellemekkel, ki kell érdemelni jóindulatukat.

Szellemek
Barátaim, akik a kirándulást szervezték, sajnos, nem hisznek a szellemekben. Jóravaló munkájuknak, hivatásuknak élő emberek, akik élvezni akarták az egy heti szabadságot, látni, kóstolni, fürödni, szállodában lakni, ahol kiszolgálják őket. Próbáltam őket megtéríteni, de aztán letettem róla, és többnyire külön utakon jártunk. Én nagyon kíváncsi voltam a szellemekre, ha már azt mondják, hogy vannak.

Az oszlopok tetején, a házak többsége előtt miniatűr templomokat – chao thai-okat  – láttunk. Ezekben füstölőrúd, rizs, víz található, de ágyakat is láttam. A phra phum a hely védőszelleme. Gyertyákat, étel-, ital-, virágáldozatokat mutatnak be az ott élők, akik buddhistának vallják magukat. (Nálunk kicsit más jelentése van a buddhizmusnak, inkább filozófia jellegű.) Mindenütt szellemek élnek: fűben, fában, épületekben (nálunk fűben, fában orvosság van, bizonyára az is szellemes dolog.)

Talán vannak még, akiket nálunk is figyelmeztettek valamikor, hogy lány létére ne fütyüljön, mert Szűz Mária megharagszik. Hát itt Thaiföldön az éjszaka szelleme haragszik a fütyülésért, de nemcsak a lányokra, hanem ez mindenkinek tilos. Nem is próbálkoztam, mert ha nem is a szellemek, de esetleg néhány hívő megharagszik, és tényleg szerencsétlen leszek, ha eltörik a lábamat.

A tengerparton falloszt állítanak az ott lakók, hogy megtermékenyítse a vizet. Egy jó kis fallosz már sok asszonyon is segített nálunk is, nem érdemes hitetlennek lenni.

Szerzetesek
Különlegesen szeretem a szerzeteseket, remélve, hogy imájukkal helyrehozhatnak sok mindent, amit mások folyamatosan elrontanak. Ők nem járhatnak kocsival, csak gyalog. Sajnos ez másokra nem érvényes, mert 6.30 után reggel járművek, tömött vonatok nyomulnak a városba, a szmog mindenhová eljut. A szép piros ruhás szerzetesek azonban nyugodtan, méltóságteljesen sétálnak a nagy forgalom közepén is, ők hordozzák az igazságot. Szentek és sérthetetlenek, nők meg sem érinthetik őket, még a forgalmas buszmegállókban sem. Ajándékot sem adhatnak át a nők közvetlenül.

Bangkoki Világkereskedelmi Központ
Ezen a környéken teljes a káosz és a nyugalom. Senki se nyugtalankodik a káosz miatt. Modern felhőkarcolók vetekszenek égbenyúló templomtornyokkal. Reklámok és színes léghajók váltogatják a színüket a megvilágítás függvényében. Itt akár egy amerikai városban érezhetjük magunkat, míg néhány utcával arrébb a kínai negyed színes forgatagában veszünk el. Ha valaki nem fél az ismeretlentől, ámde meg van mételyezve Rejtő Jenő történeteivel, akkor ne féljen belevágni az izgalmas nemzetiségi kalandokba.

Kínai negyed
Egyszerű földi halandó nehezen különbözteti meg a thait a kínaitól. De a legszínesebb, legvidámabb része a városnak mégis a kínaiaké. A keskeny utcák labirintusába bele lehet veszni. Mind a kínaiak, mind a thaiak nagyon kedvesek, szívesen útbaigazítanak. Mindenütt található egy fiatal ember, aki tanult angolul, és szívesen melléd szegődik egy kis időre. Végignézhetjük a kínai szentélyeket, az aranypiacot s egymás mellett a nyitott kifőzdéket. Mindenki mosolyog, nekem sem esett nehezemre, akkor sem, amikor az ópiumbarlangra hívta fel a figyelmemet a kísérőm. Ő nem látogatja, de ha akartam volna, bemehettem volna. Ám ezt inkább kihagytam. Ellenben a Wat Patima Konghában megnéztem az aranyozott Buddhák sorát.  Jól esett megpihenni a mély meditáció nyugalmában.

Éjszakai élet
Kedves kínai kísérőm meghívott egy kis éjszakai kalandra is, de erről lemondtam, mert az estét a barátaimmal akartam tölteni (nekem se árt egy kis védelem). Elkísért a szállodáig, másnap délelőttre ígérte, hogy értem jön. A többiek már ott vártak, megfürödtek indultak volna az új felfedezni valók után. Én sem várakoztattam őket, a Peppermintbe mentünk, de itt már csak csendes nézelődésre voltunk képesek, mert a hosszú nap elfárasztott. A thai lányok gyönyörűek nappal is, éjszaka is hihetetlen színes ruhákban vonulnak fel, és nagyon kedvesek.

Dobosy Ildikó

szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot

A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!