Megoldás tanulási nehézségekre - diszlexia, diszgráfia,...
Címlap / Otthon / Megoldás tanulási nehézségekre - diszlexia, diszgráfia, diszkalkúlia

Megoldás tanulási nehézségekre - diszlexia, diszgráfia, diszkalkúlia

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2024-03-28

A "Dys-problémák", vagyis az olvasás, írás és számolás zavarai. Sok felnőtt küzd velük, de igazi gondot az iskolás gyerekeknek okoznak. Van megoldás! A betű-és számtévesztés leginkább az okos kisfiúkra jellemző agyi funkció-zavar, de lányok is szenvedhetnek ettől. A tanulási nehézségektől pedig igen könnyű megszabadulni, de nem a régi sablonok szerint! 

Tanulási nehézségek kezelése - Agyhullám-hangoló tréning
„Dysproblémás a gyerek! Mit tegyek? Hová, kihez forduljak?” – teszi fel a kérdést a szülő és a pedagógus egyaránt. Mind több azoknak a diákoknak a száma, akik egyre kevésbé képesek befogadni a rájuk zúduló információkat. A tanulási nehézségek ma már nem oldhatók meg a régi sablonokkal, csakis az egyénre szabott programok hozhatják meg az igazi megoldást. A tanulási zavarokkal küszködő gyermekekről nem egyszer egymásnak ellentmondó szakvélemények születnek, melyek csak növelik a családok kétségbeesését és az iskolák tanácstalanságát.

Nagy felelősség hárul tehát a szülőkre, pedig ők nem szakemberek. Mégis az ő dolguk megkeresni és a módszerek közül kiválasztani azt, amivel hatékonyan kezelhetik önmagukat, családtagjaikat és felszámolhatják az átmeneti zavart.
Amit mi idehaza majd két évtizede a dysproblémák és egyéb mentális gondok oldására alkalmazunk, a világ derűsebb felén már fél évszázada a káros stresszek kezelését megtanító, tudományos eredményekkel alátámasztott, passzív relaxációs technikaként ismerik.

A tanulás alapja agyunk megfelelő állapota - „A sok bába között..."
Ahhoz, hogy létrejöjjön a tanulási folyamat, az információknak először is be kell jutniuk agyunkba (ez az érzőidegeken keresztül történik), majd érthetővé kell szerveződniük (az értelmezést az agy jobb hátsó területének aktivitása biztosítja), de meg is kell őriznünk a szükséges információkat (a memóriában tárolódnak), aztán mindezeket előhívhatóvá is kell tennünk (a kommunikáció során).
E folyamat leginkább az iskolapadban tanulható meg és gyakorolható be. Hozzávalók: harmonikus családban fejlődő gyermek, nyitott szülők és energikus, elhivatott, derűs és jól képzett, a problémák biztos kezeléséhez értő pedagógus.

Nem kritizálni, megmenteni! - Mert ha ez nem így van ...
Harmónia Iskolám által képviselt gyors, hatékony és eredményes agyhullám-hangoló tréning alapvetően új szemléletmódot, életformát kíván a családoktól. „Baj van a gyerekkel!” – állítja a szülő és az iskola. Mi tudjuk, hogy ilyenkor baj van a családdal!
Valakinek elfogyott az energiája, s felborult a család egyensúlya. Ez bármitől bekövetkezhet: a veszteségérzettől a túlgondoskodásig sok-sok zavaró tényező lehet, amit a gyermeki, de a felnőtt lélek is képtelen megérteni, feldolgozni… Rögzült, rossz mentális állapotban senki sem tudja a benne szunnyadó képességeit megmutatni a világnak! Valamennyien a családunkban átélt dilemmáinkat hurcoljuk és feszültségeinket képezzük le. Ezt a gyermekek tudják a legkevésbé leplezni – ilyenkor izegnek-mozognak. De egyetlen gyermek sem direkt „rossz”! A figyelmetlenségük, a „rosszaságuk” segélykiáltás azok felé, akiknek változni és változtatni kellene.

A biztos megoldás - Több, és még több energia ...
Az iskola és a munkahely túlnyomórészt a bal agyféltekés gondolkodást követeli meg.  Jobb agyféltekénket gyakorta „elhanyagoljuk”. A legtöbb helyzetben azonban mindkét agyfélteke együttes működtetése az ideális megoldás a jó teljesítmény eléréséhez. A két agyfélteke relaxált állapotban rendkívül jól kommunikál egymással. Relaxálásra az agytréner készülék – mint az agyhullám-hangolás eszköze – tudja megtanítani az agyunkat.
Relaxált állapotban javul az idegsejtek közötti információáramlás. E változások orvosi műszerrel (EEG) is mérhetők, követhetők. A jól (vitamindúsan) táplált, agytrénerrel alaposan megdolgoztatott, rendszeresen pihentetett (relaxált) és megfelelő időben kikapcsolt agy erőteljes agyhullámai megtermelik mindazon vegyi anyagokat, amelyek szervrendszereink optimális működéséhez szükségesek. Az agyműködés minőségi javulása jobb kedélyállapotot és teljesítményt eredményez.
Agyhullámaink felhangolásával visszataníthatjuk agyunk ősi ritmusát, mintegy „belendítjük” a pl. túlterhelés miatt jóideje mélyen szunnyadó energiarendszerünket.
Akinek van elég energiája, képes harmóniában működtetni agyterületeit, s akinél ez bekövetkezett, az addig oly nehezen megérthető információkkal is képes elboldogulni.
A mai magas fordulatszám és az információözön életünk része. Alkalmazkodnunk kell hozzá. Aki a napközbeni magas fordulatot időről időre relaxációval lecsillapítja, elsajátíthatja azt a meditációs mélységet is, melyben az agy képes újraszervezni önmagát.

A szervezet veszedelmes alternatívája pedig nem más, mint hogy alig alkalmazkodik, alacsony hatásfokkal dolgozik a saját érdekében, így előbb-utóbb „megadja magát”: kezdetben a mozdulatlanságnak, majd a következményeknek, a betegségeknek.
Mentális egészségünk érdekében szükséges valamilyen lazítási technikát elsajátítanunk.  Harmónia Iskolánkban a megoldásokra törekszünk. Ahhoz nyújtunk segítséget, hogy ki-ki megtanulhassa kezelni önmagát.

A cikksorozat következő része ITT érhető el! >>>

A „megfelelő állapot” - Olvasás, szövegértés ... ó, jajj!
Harmónia Iskolánkkal együttműködő partnerünk – Koczka József –, a Korszerű módszerek – sikeres tanulók elnevezésű Phare projekt menedzsereként, társadalmi jelentőségű tudományos megfigyeléseket végezhetett. /Agytréner társam fejlesztőpedagógus-bölcsész, a Borsod megyében alapított Mental Power Stúdió vezetője./

E különös program megvalósításának adott két évre otthont a tokaji II. Rákóczi Ferenc Alapfokú Nevelési, Oktatási Intézmény és a tarcali Klapka György Általános Iskola.  A Phare projekt célja – többek között – az volt, hogy csökkentsék az iskolai lemorzsolódást, fejlesszék a tanulók tanulási módszereit, és az iskola tanárait megismertessék a korszerű képességfejlesztő mintákkal, s azok gyakorlati alkalmazásával.
A programba 100-100 különféle tanulási problémákkal küszködő diákot vontak be. Iskolánként tizenkét pedagógust választottak ki, felkészítették és kiképezték a tanulók tanulási problémáinak elemzésére, a segítés módszereinek meghatározására és az ehhez kapcsolódó mentális komputer-technika – az agytréner – alkalmazására.
Megteremtettek minden szükséges eszközt a komplex tanulási és képességfejlesztő program beindításához, üzemeltetéséhez.

Különös aktualitást ad a projekt egyik leglátványosabb javulást mutató eleme, a szövegértés és olvasási készség javulása. (A magyar diákok a legnagyobb lemaradást az olvasás és szövegértés területén mutatják.) Ha az agyhullám-hangoló tréning alkalmazását csak ezen készségek fejlesztési területein használnánk, rövid idő alatt javulást érne el az otthoni, és az iskolai alkalmazó is. Természetesen a technika alkalmazásának pozitív hatása jóval összetettebb és több területen is jelentős eredmények érhetők el vele.
Agyunkat tehát az agyhullám-hangoló tréninggel a tanuláshoz szükséges „megfelelő állapotba” hozhatjuk.

A cikksorozat következő része ITT érhető el! >>>

Kevevári M. Katalin -  Agytréner tanácsadó (A HarmoNet olvasó szülők részére egy ingyenes kipróbálási és konzultációs alkalmat biztosít!)

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

Képforrás: Canva Pro adatbázis.


 
 
[ 21792 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
slide-tarot
 
 
x