HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-24
Címlap / Otthon / Becsengettek

Lukács Tünde

Becsengettek

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-10-24

Ma elkezdődik az iskola, egy újabb tanév. Bár sokan vidáman várják már az első becsengetést, vannak gyerekek, akik szorongva gondolnak az első napra. Ők azok, akik nem szeretnek iskolába járni. Mi lehet vajon az oka a gyermekek lelkében megbúvó iskolától való félelemnek?  

 

Még élénken emlékszem saját iskolás éveimre. Most, sok évvel később sem kellemes ez az emlék. Nem szerettem az iskolát. Minden reggel szorongva, félve indultam útnak, nem tudván milyen megpróbáltatás vár rám ismét. Az általános iskolában nem voltam jó tanuló, aztán a középiskolában és később már majdnem mindig jelesre vizsgáztam. Az általános iskolában a rossz jegyek, és ebből kifolyólag a „rossz tanuló” megbélyegzés terhe alól azonban szinte lehetetlen volt kibújni.
 
Sajnos sok gyermek életét teszi tönkre hasonló módon a beskatulyázás.
Ha belekerül a gyermek egy ilyen helyzetbe, szinte egész iskolás évei alatt nem tud kijönni belőle. Vajon mért könyvelik el a tanárok a gyerekeket az éppen aktuális tanulási eredményeik alapján? Hiszen bizonyított tény, hogy a tanár elvárása és hozzáállása is befolyásolja a gyermek tanulási eredményét.

Minden gyermek egy már meglévő, meghatározott családi háttérrel kerül be az iskolapadba. Amit a gyermeken látunk az, hogy rossz jegyeket kap, nem tanul, szórakozott vagy éppen hiperaktív, nehezen fegyelmezhető, agresszív, és sorolhatnánk még tovább a listát. A felsorolt tényezők mögött a tanároknak elsősorban a gyermek nem megfelelő családi hátterét kellene felismerni. Egy gyermek elfogadhatatlan viselkedésének vagy rossz tanulmányi eredményének mindig van egy családi rendszerből származó oka.
 
Igaz, hogy a tanárok nem terapeuták, és nem is tanultak olyan technikákat, amelyekkel mi, segítők dolgozunk, mégis van néhány alapvető dolog, amivel nem árt, ha tisztában vagyunk.

Nézzük meg mi az, amire fokozott figyelmet kellene fordítani.
A gyermek sosem nézi jó szemmel, ha a tanár a szüleit kritikával illeti. Ezért bármilyen helyzet áll elő, a tanárnak a szülőt kritizálni helytelen. Ezzel csak ront az amúgy sem jó helyzeten. 

Minden gyermek az osztály teljes jogú tagja, ezért a kivételezéssel és a kiközösítéssel egyaránt ártunk a gyermeknek. Az iskola mindig a család szolgálatában áll, és fő feladata az lenne, hogy a legjobbat hozza ki a gyermek otthonról hozott örökségéből.


Amikor egy tanuló gyermek nehezen kezelhető, abban az esetben nem büntetni, megszidni kellene, hanem visszavezetni cselekedeteit a családi háttérproblémákhoz. Ezek ismeretében a gyermek viselkedése érthetővé válik.

Az agresszív, kezelhetetlen gyermekek családjában általában találkozunk az agresszió mintájával. A gyermek „magától” nem lesz nehezen kezelhető, vagy akár hiperaktív, ez általában a családi öröklött rendszeréből származik. Azaz a szülőktől, vagy távolabbi ősöktől. Amikor a gyermek visszahúzódó, csendes, társai gyakran csúfolják, esetleg kiközösítik, ott pedig találkozhatunk a családban egy áldozatszerepet játszó családtaggal, aki legtöbbször az édesanya.

Ha a tanár tudomására jut a családban előforduló erőszak, vagy bármely olyan esemény, mely a gyermek testi-lelki fejlődését kockáztatja, mindenképpen a gyermek mellé kellene állnia, és segítenie őt a megoldásban. Természetesen mindezt úgy, hogy ne forduljon szembe a szülőkkel.
 
Visszatérve saját példámhoz, nem azért nem tanultam jól, mert buta voltam. Ezt a „buta vagy” érzést azonban nagyon mélyen elültették bennem a tanárok. Sokszor hallottam azt a megállapítást, hogy nem fogom vinni semmire. Ezért sok-sok évig folyton bizonyítani szerettem volna tanáraimnak és a családomnak is, hogy bármire képes vagyok, és igenis sokra fogom vinni.  Rengeteg iskolát elvégeztem, nagyon jó eredménnyel. Hogy az általános iskolában ez mért nem működött? Mert gyerek voltam még, aki egy olyan családban nőtt fel, ahol mindennapos volt a veszekedés, és a félelemkeltés. Jelen volt családunkban is az áldozatszerepet játszó családtag. Ha akkor tanáraim felismerik a visszahúzódásom, befele fordulásom mögötti mintákat, nem kerülök a „rossz tanuló” megbélyegzés alá. Talán akkor könnyebb lett volna a gyermekkorom is.

Az azonban lehetséges, hogy akkor nem emelek ennyire magas mércét magammal szemben. Hiszen akkor nem kellett volna bizonyítanom senkinek.

Bármi történt iskolás éveink alatt, azt úgy fogadjuk el, ahogy van. Lehet, hogy történtek rossz dolgok velünk, felelősöket keresni azonban felesleges. Gyermekeinknek viszont megkönnyíthetjük az életét, ha odafigyelünk e rövid írásban vázolt lehetséges félelmeire, főleg most, iskolakezdés körül.


Lukács Tünde
Család és szervezetállító
Kineziológus





 
 
[ 6646 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x