HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2018-09-20
Címlap / Otthon / PINK - volt már több dolog jelképe, most egy ADÓÉ

PINK - volt már több dolog jelképe, most egy ADÓÉ

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2018-09-20

PINK TAX - AVAGY RÓZSASZÍN ADÓ: mire tippelsz, ezt mire vetik ki? Bármire, amit "female", azaz női célközönségnek szánnak: pelenkától - játékokon, ruhaneműn, beauty cuccokon keresztül (s nem csak a rózsaszín, cuki darabokat kell alatta érteni, ide számít pl. a kötelező kis fekete ruha is) - lehet, hogy a szemfedőig. Korosztály nem számít. Csak a nem, vagyis a megcélzott vásárló neme, az a fontos, ha nőknek szánt termékről van szó, akkor jöhet a rózsaszín adó! Fizessenek a nők többet! Felmérés szerint: kb. 38%-kal többet!  

 

Hogy is van ez? A The Times kutatása szerint, amelyben több száz különféle, nőknek szánt termék árát vizsgálták, az az eredmény született, hogy azok kb. 38 %-kal többe kerülnek, mint akár a hasonló, férfiaknak készültek. Jellemző példa az eldobható borotva, amelynél sűrűn előfordul, hogy legyen bár ugyanaz a márka, a „kis helyes” rózsaszínű többe kerül, mint a kék. S ha ezen a nagyérdemű női vásárló réteg háborog, megkaphatja a gyártók válaszát: ja kérem, de a férfiak sokkal többet borotválkoznak, tehát több terméket használnak, így hosszú távon ugyanannyit költenek rá. 

Fotó: AFP
 
A szolgáltatások területén is tapasztalhatjuk a rózsaszín adó térhódítását: gondoljunk például egy hajvágás árára, feltételezve, hogy rövid női hajról van szó, a férfiúi sörény-igazítás lényegesen olcsóbban megúszható. Luxus termékek – például parfümök – esetében egy-egy márka férfiaknak ill. nőknek szánt illatának ára között akár 20% különbség is mutatkozik a rózsaszín adónak köszönhetően.

Egy amerikai kutatás számszerűsítette az eltérést, és a vizsgálatok alapján évi 1351 dollárral, azaz majdnem 400 000 forinttal emelkednek a nők költségei évente, hála a pink tax-nek. Az pedig már csak hab a tortán, hogy átlagosan mintegy 22%-kal alacsonyabbak a béreik a férfiakénál.


A gyártók szerint a nők sokkal több fajta terméket vásárolnak, ezért sokféléből kell kevesebbet gyártani. Az előállítási költség így viszont magasabb lesz, ami megjelenik az árakban. Másrészt a hölgyeknek, illetve az uraknak szánt termékek eltérő reklámozása is meglátszik, az árkülönbségben. Sokszor másfajta összetételekkel dolgoznak, melyeket kifejezetten nőknek fejlesztettek ki. És persze számolni kell az extra dizájnelemekkel, a cuki kis csomagolással, melyekre a hölgyek jobban felfigyelnek.

Magyarországon ennyire nincs eltúlozva a helyzet, bár az alapvető szépségápolási termékeknél, a középkategóriában ill. attól felfelé kb. 15-20% az árkülönbség. Vagy például a laptopok esetében a piros színűek 20-30 ezer ft-tal is többe kerülnek férfiaknak szánt társaiknál, de már a telefonoknál nem jellemző ekkora differencia. Max. a telefontoknál, ahol a rózsaszín, piros mindenképpen többe kerül fekete változatánál.

A legnagyobb problémát tehát nem az árkülönbség jelenti, hanem az a kérdés, hogy mekkora fizetésből kell kigazdálkodni ugyanazt vagy magasabb árat. A KSH adatai szerint a magyar nők átlagosan 13,2 százalékkal keresnek rosszabbul a férfiaknál. Sőt, a felsőfokú végzettségűek között 30 százalékos a nők bérhátránya. Vajon meddig még?!
 




 
 
[737]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot

 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x