HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-08-25
Címlap / Otthon / Tárgyak - formák - reklámok

Tárgyak - formák - reklámok

Nyomtatás NYOMTATÁS konyvjelzo_ikon

HarmoNet Ezotéria-Horoszkóp-2019-08-25

Mickey egér, Donald kacsa és Goofy - a gyermekek körében igen kedvelt figurák - arra bíztatják a kicsiket, hogy szívesebben és gyakrabban használják például az ilyen márkájú elektromos fogkefét. Kisautós bilit kaphatnak, amik pontosan megegyeznek a papa autójának márkájával, sőt a családi autó "reklámajándéka" ez a tárgy. 

 

Rendezvénynaptár
Mickey egér, Donald kacsa és Goofy - a gyermekek körében igen kedvelt figurák - arra bíztatják a kicsiket, hogy szívesebben és gyakrabban használják például az ilyen márkájú elektromos fogkefét. Kisautós bilit kaphatnak, amik pontosan megegyeznek a papa autójának márkájával, sőt a családi autó "reklámajándéka" ez a tárgy. Saját "játék bankkártyát" kapnak, amire pontokat gyűjthetnek, és azokat beválthatják édességre, vagy más a gyermekek számára fontos dolgokra. Játék rádiótelefonjukkal beszélgethetnek egymással, melyek márkája és formája teljesen hű a valósághoz. Hol a határ? Meddig tart a gyermek érdekében és hol kezdődik az ellene forduló reklám?

Trükkök a reklámeszközökben, gyermekünk érdekében
Jó példa a beköszöntőben már említett fogkefe egyedülálló funkciója a "titokzatos zenés időmérő", amely a fogmosás során minden perc letelte után egy újabb dallamot kezd játszani - a 16 különböző dallam közül. A gyermek hosszabban végezheti a fogmosást úgy, hogy közben kedvenc dallamait hallhatja - és sosem tudja, melyik dallam lesz a következő. Ez nyilván jó a kicsinek, mert játékossá teszi a fogmosás amúgy gyakran kellemetlen élményét, de vajon tudja-e, hogy fogat mosni azért kell, hogy a foga egészséges maradjon?

A fentebb említett bili már a határeset, hiszen a WC funkciója nem az, hogy azon hosszasan játsszunk, időzzünk, esetleg autózzunk rajta, hanem az, hogy ebbe végezzük el a dolgunkat. Lehet, hogy a gyereknek nagyobb kedve lesz az "autóba ülni", de ettől nem tudatosul benne, hogy mit várunk tőle pontosan. A kicsiknek szóló bankkártya pedig teljesen egyértelműen a "kis fogyasztókat" befolyásoló dolog, ahol a szülőnek igencsak észnél kell lennie.

A cél nem szentesíti az eszközt
Az eszközök arra valók, hogy megkönnyítsék a mindennapjainkat, nem pedig arra, hogy eluralkodjanak rajtunk és célokká váljanak. Ha egy ember - főleg kisgyermek! - számára egy tárgy válik céllá, és mindent ennek rendel alá, ott valami nagyon nagy hiba van, amiért főleg nem a reklámozók felelősek. Ők csak el akarják adni a terméküket. A szülők azok, akik elfelejtettek valamit megmondani a gyermeknek. A játék örömét felejtették el megtanítani, és megmutatni azt az élményt, hogy a tárgy megszerzése még nem ad örömet.

Játék tárgyakkal
A hatalmas sikerű játékok - nézzük őket sorjában Lego, Barbie baba, vagy öltöztetős újszülött baba társai, a Matchbox, hogy csak a legismertebbeket emlegessük - éppen attól lettek igen népszerűek, hogy lehet velük kezdeni valamit. Az olyan játékok amikben minden készen van, nem mozgatják meg a gyerekek fantáziáját, így a gyerekszobák megunt, ám méregdrága díszei lehetnek, amivel utána sosem játszik a gyerekünk. Ilyen a minden igényt kielégítő boltocska, ahol minden termék kicsinytett mása kapható. Ha a gyerekek maguk barkácsolják össze a gyurma körtét, almát, vagy a konyha leselejtezett dobozait adhatják el, sokkal szívesebben boltosoznak, mert az eladandó játékszerekhez közük van. Barbie-t fel lehet öltöztetni, sőt ruhát lehet neki készíteni. A Lego játék elemeiből akármit felépíthetünk. Még ha anyaguk nem természetes, a formájuk hagy maga után kívánnivalókat, akkor is jó játékoknak tartják őket a gyerekek.

Pokémon hadviselés
A Pokémonok, akikkel valljuk meg, most minden eladható, amire csak ráfirkáljuk őket, valójában nem használhatók semmire. Mégis van egy előnyük: gyűjthetőek. Kialakítják a gyermekünkben, hogy a gyűjtés, ha valamiből sok van nekünk, az jó. Szinte minden kiskamasz elkezd gyűjteni valamit. Most az ügyeletes "dili" a pokémonozás, míg néhány éve a matricás könyvek, még korábban a bélyegek, kártyanaptárak, és más hasonló tárgyak gyűjtése volt a divat.

A tárgyak és a célok összehangolása, a funkciók és formák stílusok és célok, esztétikum és hasznosság arányára fontos odafigyelnünk.

Váraljai




 
 
[ 1056 ]
spacer
Szólj hozzá!
spacer 

 
 


Jóska Jósda
Hapci naptár
szerelmi_joslat
Szerelmi kötés
Önismereti jóslat
ciganykartya
szinjosda
slide-tarot
slide-tarot


Warning: Division by zero in /var/www/lapcsalad/harmonet.hu/include/fooldal/rendezvenynaptar_slide_jobb_oszlop.php on line 72
 
 




 



ciganykartya
joskajosda
szerelmi_joslat
szinjosda
slide-tarot



A Harmonet üzemeltetője az Harmopress Kft.
1999-2016 © Minden jog fenntatva
HarmoNet 1999 óta minden nőnek bejön!
x